자동차 서스펜션 시장 : 작동 방식별, 컴포넌트별, 구조별, 시스템별, 차량 유형별, 용도별, 지역별 예측(-2032년)
Automotive Suspension Market by Architecture, System, Actuation, Component, Vehicle, Aftermarket, & Region - Global Forecast to 2032
상품코드 : 1881284
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 11월
페이지 정보 : 영문 396 Pages
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한글목차

자동차 서스펜션 시장 규모는 예측 기간 동안 CAGR 0.9%로 성장하고 2025년 399억 1,000만 달러, 2032년까지 424억 3,000만 달러에 이를 것으로 전망됩니다.

세계 SUV, 전기차, 고급차의 판매 증가가 서스펜션 시장의 성장을 견인하고 있습니다.

조사 범위
조사 기간 2021-2032년
기준 연도 2024년
예측 기간 2025-2035년
대상 단위 금액(100만 달러)
부문 작동 방식별, 컴포넌트별, 구조별, 시스템별, 차량 유형별, 용도별, 지역별
대상 지역 아시아태평양, 유럽, 북미 및 세계 기타 지역

또한 버스 및 트럭에서의 에어 서스펜션 시스템의 채택 증가가 첨단 서스펜션 시스템 시장의 성장을 이끌고 있습니다.

Automotive Suspension Market-IMG1

에어 서스펜션 시장은 2025년까지 확대를 계속할 전망입니다. 이러한 성장은 특히 북미 및 유럽에서 다임러, 볼보, 스카니아와 같은 OEM 제조업체들이 장거리 운행에서의 승차감, 안전성, 적재 적응 안정성을 우선하는 고급 버스, 프리미엄 코치, 대형 트럭, 전기 버스의 채택 증가에 의해 견인되고 있습니다. 볼보 FH 및 프레이트 라이너 카스카디아와 같은 대형 트럭은 취약한 화물을 보호하고 핸들링을 최적화하기 위해 전자 제어식 에어 서스펜션의 통합이 진행되고 있습니다. 아시아태평양에서는 비용면에서의 배려로부터 도입률은 현재 낮은 것, 중국이나 인도에서는 소비자의 쾌적성에 대한 기대나 도시에서의 화물 수송 수요를 배경으로 고급 도시간 버스나 선진적인 물류 차량에 있어서 이러한 시스템의 채택이 급속히 진행되고 있습니다. 경량 소재, 모듈식 에어 스프링, 전자식 안정성 제어 시스템과의 통합과 같은 기술 혁신으로 성능과 내구성이 지속적으로 향상되고 있으며, 에어 서스펜션은 세계적으로 승용차 및 상용차 부문 모두에서 중요한 차별화 요소로 확립되고 있습니다.

승용차 부문은 높은 생산량, SUV 및 고급 차량의 인기, 승차감과 취급에 대한 수요 증가를 배경으로 세계 자동차 서스펜션 시장에서 가장 큰 점유율을 유지하고 있습니다. 해치백, 세단 및 중형 SUV의 대부분은 단순한 디자인, 컴팩트하고 가벼운 구조, 비용 효율성, 모듈형 플랫폼에 대한 통합의 용이성으로 맥퍼슨 스트럿 프론트 서스펜션을 채택하고 있습니다. 한편, 고급 SUV와 쿠페는 뛰어난 조종성과 안정성을 실현하기 위해 더블 위시 본식을 채택하고 있습니다. 이 더블 위시본식 서스펜션은 BMW, Lexus, Mercedes-Benz 등 브랜드의 고성능 자동차 및 고급 자동차 부문에서 널리 볼 수 있습니다.

후륜 서스펜션에서는 토션 빔이 컴팩트 카나 미드레인지 차량 유형으로 주류를 차지하고 있습니다. 특히 아시아, 유럽 및 기타 지역 시장에서 공간 효율성과 비용 성능이 우수하기 때문입니다. 한편, 북미, 유럽, 아시아의 고급차 시장에서는 프리미엄 SUV나 고성능 SUV에 멀티링크 서스펜션이 널리 채택되어 보다 뛰어난 쾌적성과 제어 성능을 제공합니다. 에어 서스펜션은 여전히 초고급 차량으로 제한되지만 BMW, Mercedes-Benz, Toyota, 현대 등의 브랜드가 플래그십 모델에 세미 액티브 및 액티브 댐핑을 통합하여 NVH 성능과 적응 형 핸들링을 향상 시켰습니다. 전반적으로 맥퍼슨 및 토션 빔 시스템은 양산 차량 부문을 선도하고 더블 위시 본, 멀티 링크 및 에어 서스펜션이 프리미엄 카테고리를 정의합니다. 이 추세는 향후 몇 년 동안 지속될 것으로 예측됩니다.

2025년 EV 부문은 자동차 서스펜션 시스템 시장에서 가장 빠르게 성장하는 분야 중 하나로 부상하고 있습니다. 이는 세계 EV 보급 가속화, 정부 보조금 정책, 배출가스 규제 강화에 의해 견인되고 있습니다. 대체 파워트레인 차량 유형 중에서 전기 승용차가 가장 높은 수요를 차지합니다. 전기자동차 부문에서는 콤팩트 및 중형 EV가 주로 맥퍼슨 스트럿식 프론트 서스펜션과 토션 빔 또는 멀티링크식 리어 서스펜션을 채택하고 있으며, 이는 내연 기관(ICE) 차량 유형에서 채택된 기술과 유사합니다. 한편, BMW i5, 포르쉐 타이칸 크로스 투리스모, 루시드 에어, 테슬라 모델 S/X 등의 프리미엄 EV나 고성능 모델에서는 배터리 중량 관리와 승차감 최적화를 목적으로 멀티링크 서스펜션의 채택이 증가하고 있습니다.전기 승용차의 주요 서스펜션 기술에는 복합제제 컨트롤 암을 통합한 경량 멀티링크 구조와 승차감과 핸들링을 최적화하면서 에너지 소비를 최소화하는 전자 제어 댐퍼가 포함됩니다. 테슬라 모델 S나 포르쉐 타이칸과 같은 모델에 탑재되는 전자기 액추에이터나 예측 서스펜션 제어 등 혁신 기술은 동적 응답성과 배터리 항속 거리의 향상에 의해 차별화를 도모하고 있습니다. 전기 버스에서는 승객의 쾌적성과 적재 적응성이 뛰어난 에어 서스펜션이 주류(90% 이상)이며, 전자식 차량 높이 제어를 갖춘 모듈식 에어 스프링 시스템의 통합에 의해 달성되고 있습니다. 전기 트럭은 볼보의 전기 FH 시리즈로 대표되는 바와 같이 기존의 견고한 포물선형 리프 스프링과 신흥 전기 유압식 및 세미 액티브 댐핑 시스템을 결합하여 무거운 적재 요구와 균형을 맞추고 구동 시스템의 효율을 향상시킵니다. 세계적인 EV로의 전환과 승차감과 프리미엄 운전 체험에 대한 소비자의 기대가 높아짐에 따라 EV 시장 전체에서 선진적이고 중량 최적화된 서스펜션 구조에 대한 견고한 수요를 견인하고 있습니다.

북미에서는 승용차가 주로 프런트에 맥퍼슨 스트럿, 리어에 멀티 링크 서스펜션을 채택하여 승차감과 핸들링 성능을 향상시키고 있습니다. 이 디자인은 테슬라 모델 3 및 캐딜락 CT4와 같은 모델에서 두드러집니다. 픽업 트럭과 소형 상용차(LCV)는 하중 관리 능력 향상과 오프로드 성능 향상을 위해 프런트에 더블 위시본과 멀티링크 서스펜션을 선호합니다. 반면 리어에는 일반적으로 토션 빔과 리프 스프링이 채택됩니다. 대형 트럭에서는 주로 포물선형 및 반 타원형 리프 스프링이 채택됩니다. 마찬가지로 도시 간 버스는 이러한 견고한 기계식 서스펜션을 채택하지만, 에어 서스펜션은 일반적으로 고급 모델로 제한됩니다. 다양한 부문의 전기자동차(EV)에서는 경량 멀티링크와 복합재료 부품, 전자제어 댐핑 시스템의 채택이 중시되고 있어 배터리 중량과의 밸런스를 효과적으로 취하면서 효율을 최적화하고 있습니다. 북미 시장에서는 적응형·통합형 서스펜션 기술이 급속히 진전하고 있으며, OEM 제조업체나 애프터마켓 제공업체에게 전동화 차량 및 상용차 플랫폼에 특화된 스마트하고 내구성 있는 솔루션을 개발할 기회가 탄생하고 있습니다.

본 보고서에서는 세계의 자동차 서스펜션 시장에 대해 조사했으며, 작동 방식별, 컴포넌트별, 구조별, 시스템별, 차량 유형별, 용도별, 지역별 동향 및 시장 진출기업 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 고객정세와 구매행동

제7장 규제 상황

제8장 기술, 특허, 디지털, AI 도입별 전략적 파괴

제9장 업계 동향

제10장 액티브 서스펜션 시장(작동 방식별)

제11장 자동차 서스펜션 애프터마켓(컴포넌트별)

제12장 자동차 서스펜션 시장(구조별)

제13장 자동차 서스펜션 시장(시스템별)

제14장 자동차 서스펜션 시장(차량 유형별)

제15장 자동차 서스펜션 OE 시장(컴포넌트별)

제16장 전기자동차 및 하이브리드 자동차 서스펜션 시장(구조 및 지역별)

제17장 전기자동차 및 하이브리드 HCV 서스펜션 시장(차량 유형별)

제18장 오프 하이웨이 차량용 서스펜션 시장(용도별)

제19장 전지형 대응 차량용 서스펜션 시장(지역별)

제20장 자동차 서스펜션 시장(지역별)

제21장 경쟁 구도

제22장 기업 프로파일

제23장 시장에 대한 제안

제24장 부록

SHW
영문 목차

영문목차

The automotive suspension market is expected to grow from USD 39.91 billion in 2025 to USD 42.43 billion by 2032, at a CAGR of 0.9% during the forecast period. Rising global sales of SUVs, electric vehicles, and luxury cars are driving the suspension market.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2021-2032
Base Year2024
Forecast Period2025-2035
Units ConsideredValue (USD Million)
SegmentsVehicle Type, Electric Vehicle, System, Architecture, Active Suspension Market, by Actuation, OE Market, by Component, Aftermarket, by Component, Off-highway Market, by Application, ATV Market, by Region, and Region
Regions coveredAsia Pacific, Europe, North America, and the Rest of the World

Additionally, the increasing adoption of air suspension systems in buses and trucks is driving the growth of the advanced suspension systems market.

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The air suspension market is expected to continue expanding in 2025. The growth is driven by the increased adoption of luxury buses, premium coaches, heavy-duty trucks, and electric buses, particularly in North America and Europe, where OEMs like Daimler, Volvo, and Scania prioritize ride quality, safety, and load adaptive stability for long-haul operations. Heavy-duty trucks, such as the Volvo FH and Freightliner Cascadia, increasingly integrate electronically controlled air suspensions to protect fragile cargo and optimize handling. Although Asia Pacific adoption is currently lower due to cost sensitivity, premium intercity buses and advanced logistics vehicles in China and India are rapidly adopting these systems, fueled by consumer expectations for comfort and urban freight demands. Innovations in lightweight materials, modular air springs, and integration with electronic stability systems continue to enhance performance and durability, establishing air suspension as a key differentiator in both the passenger and commercial segments globally.

"Passenger cars is the largest market for automotive suspension during the forecast period."

The passenger cars segment remains the largest in the global automotive suspension market, driven by high production volumes, the popularity of SUVs and premium vehicles, and growing demand for ride comfort and handling. Most hatchbacks, sedans, and mid-size SUVs utilize MacPherson strut front suspensions due to their simple design, compact & lightweight structure, cost efficiency, and ease of integration into modular platforms. Whereas high-end SUVs and coupes adopt double wishbone systems for superior handling and stability. The double wishbone suspension is commonly found in high-performance and luxury vehicle segments from brands like BMW, Lexus, and Mercedes-Benz, among others.

At the rear, torsion beams dominate compact and mid-range cars, offering space efficiency and affordability, especially in Asia, Europe, and the RoW markets. In contrast, multilink suspensions are common in premium and performance SUVs in North America, Europe, and luxury Asian markets, providing better comfort and control. Air suspensions, still limited to ultra-premium vehicles, enhance NVH and adaptive handling, with brands like BMW, Mercedes-Benz, Toyota, and Hyundai integrating semi-active and active damping in flagship models. Overall, MacPherson and torsion beam systems lead the mass-market segment, while double wishbone, multilink, and air suspensions define the premium category; this trend is expected to continue in the coming years.

"Growth in electric vehicle sales to drive the demand for suspension systems."

The EV segment is emerging as one of the fastest-growing markets for automotive suspension systems in 2025, driven by accelerating global EV adoption, government incentives, and stricter emissions regulations. Electric passenger vehicles account for the highest demand among alternative powertrain vehicles. For the electric cars segment, compact and mid-size EVs predominantly use MacPherson strut front suspensions with torsion beam or multilink rear setups, similar to the technologies adopted for ICE counterparts. Alternatively, premium EVs and performance models such as the BMW i5, Porsche Taycan Cross Turismo, Lucid Air, and Tesla Model S/X increasingly deploy multilink suspensions to manage battery weight and optimize ride comfort. In electric passenger cars, key suspension technologies include lightweight multilink setups with integrated composite control arms and electronically controlled dampers that optimize ride comfort and handling while minimizing energy consumption. Innovations such as electromagnetic actuators and predictive suspension control, featured in models like the Tesla Model S and Porsche Taycan, differentiate by enhancing dynamic response and battery range. For electric buses, air suspension dominates (>90%) due to its superior passenger comfort and load adaptability, which is achieved by integrating modular air spring systems with electronic height control. Electric trucks combine traditional robust parabolic leaf springs with emerging electrohydraulic and semi-active damping systems to balance heavy payload demands and improve drivetrain efficiency, as exemplified by Volvo's electric FH series. The global shift toward EVs, combined with rising consumer expectations for ride quality and premium driving experiences, is driving robust demand for advanced, weight-optimized suspension architectures across the EV market.

"North America is expected to be the second-largest market during the forecast period."

In North America, passenger cars primarily utilize MacPherson struts at the front and multilink suspensions at the rear to enhance ride quality and handling. This design is evident in models such as the Tesla Model 3 and Cadillac CT4. For pickups and light commercial vehicles (LCVs), double wishbone and multilink front suspensions are preferred for enhanced load management and improved off-road performance, while rear setups typically feature torsion beams and leaf springs. Heavy-duty trucks mainly depend on parabolic and semi-elliptical leaf springs. Similarly, intercity buses also employ these robust mechanical suspensions, although air suspension is typically reserved for premium models. EVs across various segments emphasize the use of lightweight multilink and composite components, along with electronic damping systems, to effectively balance battery weight and optimize efficiency. The North American market is rapidly advancing in adaptive and integrated suspension technologies, presenting opportunities for OEMs and aftermarket providers to develop smart, durable solutions specifically tailored for electrified and commercial vehicle platforms.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.

The automotive suspension market is dominated by established players, including Continental AG (Germany), ZF Friedrichshafen AG (Germany), ThyssenKrupp AG (Germany), KYB Corporation (Japan), and Tenneco Inc. (US). These companies actively manufacture and develop new and advanced rubber seals. They have set up R&D facilities and offer best-in-class products to their customers.

Research Coverage

The study segments the automotive suspension market and forecasts the market size based on system (passive suspension, semi-active suspension, and active suspension), active suspension market, actuation (hydraulically actuated and electronically actuated), architecture (MacPherson strut, double wishbone, multilink, twist beam/torsion beam, leaf spring suspension, air suspension), OE market, component (coil spring, air spring, shock dampener, strut, control arm, ball joint, rubber bushing, leaf spring, and sway bar/link stabilizer), aftermarket, component (shock absorber, strut, ball joint, leaf spring, control arm, coil spring), vehicle type (passenger cars, light commercial vehicles, trucks, and buses), electric & hybrid passenger car suspension, architecture (leaf spring suspension, air suspension, double wishbone, MacPherson strut, multilink, twist beam/torsion beam), electric & hybrid trucks and buses suspension, vehicle type (trucks and buses), off-highway application (construction & mining and agricultural tractors), all-terrain vehicles, and region (Asia Pacific, North America, Europe, and the Rest of the World).

Key Benefits of Purchasing this Report

The study provides a comprehensive competitive analysis of key market players, including their company profiles, key insights into product and business offerings, recent developments, and primary market strategies. The report will assist market leaders and new entrants with estimates of revenue figures for the overall automotive suspension market and its subsegments. It helps stakeholders understand the competitive landscape and gain additional insights to better position their businesses and develop effective go-to-market strategies. Additionally, the report provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities, enabling stakeholders to stay informed about market dynamics.

The report provides insights into the following points:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 CUSTOMER LANDSCAPE & BUYER BEHAVIOR

7 REGULATORY LANDSCAPE

8 STRATEGIC DISRUPTION THROUGH TECHNOLOGY, PATENTS, DIGITAL, AND AI ADOPTION

9 INDUSTRY TRENDS

10 ACTIVE SUSPENSION MARKET, BY ACTUATION

11 AUTOMOTIVE SUSPENSION AFTERMARKET, BY COMPONENT

12 AUTOMOTIVE SUSPENSION MARKET, BY ARCHITECTURE

13 AUTOMOTIVE SUSPENSION MARKET, BY SYSTEM

14 AUTOMOTIVE SUSPENSION MARKET, BY VEHICLE TYPE

15 AUTOMOTIVE SUSPENSION OE MARKET, BY COMPONENT

16 ELECTRIC & HYBRID PASSENGER CAR SUSPENSION MARKET, BY ARCHITECTURE & REGION

17 ELECTRIC & HYBRID HCV SUSPENSION MARKET, BY VEHICLE TYPE

18 OFF-HIGHWAY VEHICLE SUSPENSION MARKET, BY APPLICATION

19 ALL-TERRAIN VEHICLE SUSPENSION MARKET, BY REGION

20 AUTOMOTIVE SUSPENSION MARKET, BY REGION

21 COMPETITIVE LANDSCAPE

22 COMPANY PROFILES

23 RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS

24 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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