세계의 뉴트라슈티컬 포장 시장 : 제품 형태별, 제품 유형별, 포장 유형별, 소재별, 성분별, 지역별 - 예측(-2030년)
Nutraceutical Packaging Market by Packaging Type (Blisters & Strips; Bottles), Product Type (Dietary Supplements; Functional Foods), Product Form (Tablets & Capsules; Powder & Granules), Material, Ingredient & Region - Global Forecast to 2030
상품코드:1700510
리서치사:MarketsandMarkets
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 239 Pages
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한글목차
뉴트라슈티컬 포장 시장 규모는 4.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 확대되어 2025년 36억 7,000만 달러에서 2030년 46억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
지속 가능하고 보호적인 포장에 대한 수요가 증가하면서 뉴트라슈티컬 포장 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 소비자들은 친환경 포장으로 전환하고 있으며, 영양 보충제 포장에 생분해성, 재활용 및 재사용이 가능한 재료를 사용해야 할 필요성이 대두되고 있습니다. 높은 장벽 라미네이트, 변조 방지 디자인 등 제품을 보호하는 포장재는 제품의 안전성, 무결성, 효능을 유지하고 유통기한을 연장하며, 전자상거래가 증가함에 따라 안전한 배송을 위해 포장재는 내구성이 뛰어나고 가벼워야 합니다. 이러한 요구는 환경적으로 책임감 있는 관행, 기술 혁신, 지속 가능한 포장 솔루션의 성장 분야를 다루기 위해 융합되고 있습니다.
조사 범위
조사 대상 연도
2021-2030년
기준 연도
2024년
예측 기간
2025-2030년
검토 단위
킬로톤, 금액(백만 달러)
부문
제품 형태별, 제품 유형별, 포장 유형별, 재료별, 성분별, 지역별
대상 지역
아시아태평양, 북미, 유럽,중동/아프리카, 남미, 기타 지역
비타민은 건강 의식과 예방적 건강 관리 트렌드의 성장으로 인해 건강 보조 식품 포장의 가장 큰 성분입니다. 소비자들은 면역력 강화, 전반적인 건강 증진, 결핍증 제거를 위해 더 많은 비타민 보충제를 찾고 있습니다. 노인 인구 증가와 팬데믹으로 인한 건강에 대한 관심 증가로 인해 수요는 계속 증가하고 있습니다. 친환경 제품, 어린이용 안전 캡, 스마트 라벨링 등 포장에 대한 지속적인 혁신과 개발은 제품의 매력과 안전성을 높이고 있습니다. 사람들이 더 많은 비타민을 섭취함에 따라 고품질, 보호 및 지속 가능한 포장 솔루션은 증가하는 추세이며 시장 가치의 상당한 성장을 가속하고 있습니다.
블리스터와 스트립은 편의성, 제품 보호 및 보존성으로 인해 건강 보조 식품 포장 시장에서 가장 빠르게 성장하는 유형입니다. 이러한 포장 유형은 우수한 장벽 특성을 가지고 있어 비타민, 보충제 및 기타 건강 보조 식품의 습기, 빛 및 오염으로부터의 안전을 보장합니다. 소비자 직접 판매 및 전자상거래로 인해 1회분씩 개봉을 확인할 수 있는 편리한 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 에코 블리스 터 포장, 특히 재활용 및 생분해성 블리스 터 포장도 확대되고 있습니다. 안전하고 여행하기 쉽고 지속 가능한 건강 보조 식품 포장에 대한 소비자 수요의 변화에 따라 블리스 터와 스트립은 강력하게 성장하고 시장 가치를 높일 가능성이 높습니다.
지역별로는 북미가 가장 큰 점유율을 차지하고 있으며, 아시아태평양은 금액 기준으로 영양 보충제 포장의 급성장 지역입니다.
세계의 뉴트라슈티컬 포장 시장에 대해 조사했으며, 제품 형태별/제품 유형별/포장 유형별/소재별/성분별/지역별 동향, 시장 진출 기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 프리미엄 인사이트
제5장 시장 개요
서론
시장 역학
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
과제
밸류체인 분석
Porter의 Five Forces 분석
주요 이해관계자와 구입 기준
거시경제 지표
관세 및 규제 상황
가격 분석
기술 분석
원재료 분석
무역 분석
에코시스템/시장 맵
고객의 비즈니스에 영향을 미치는 동향/혼란
2025년-2026년 주요 컨퍼런스 및 이벤트
사례 연구 분석
특허 분석
제6장 뉴트라슈티컬 포장 시장, 제품 형태별
서론
정제 및 캡슐
분말 및 과립
액체
고형 및 소프트젤
제7장 뉴트라슈티컬 포장 시장, 제품 유형별
서론
식이보충제
기능성 식품
기능성 음료
기타
제8장 뉴트라슈티컬 포장 시장, 포장 유형별
서론
블리스터 및 스트립
보틀
병 및 캐니스터
백 및 파우치
스틱 팩
상자 및 카톤
뚜껑 및 마개
기타
제9장 뉴트라슈티컬 포장 시장, 소재별
서론
플라스틱
종이 및 판지
금속
유리
기타
제10장 뉴트라슈티컬 포장 시장, 성분별
서론
비타민
미네랄
프로바이오틱스 및 프리바이오틱스
아미노산
오메가 3 지방산
기타
제11장 뉴트라슈티컬 포장 시장, 지역별
서론
북미
경기후퇴의 영향
미국
캐나다
멕시코
유럽
경기후퇴의 영향
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
기타
아시아태평양
경기후퇴의 영향
중국
일본
한국
인도
기타
남미
경기후퇴의 영향
브라질
아르헨티나
기타
중동 및 아프리카
경기후퇴의 영향
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타
제12장 경쟁 구도
개요
주요 시장 진출기업의 전략/유력 기업
매출 분석
주요 시장 진출기업 순위
시장 점유율 분석
기업 평가 매트릭스 : 주요 시장 진출기업, 2024년
기업 평가 매트릭스 : 스타트업/중소기업, 2024년
경쟁 시나리오
제13장 기업 개요
주요 시장 진출기업
BERRY GLOBAL, INC.
AMCOR PLC
WESTROCK COMPANY
MONDI
SONOCO PRODUCTS COMPANY
HUHTAMAKI
APTAR CSP TECHNOLOGIES
COMAR PACKAGING SOLUTIONS
AMGRAPH PACKAGING, INC
GLENROY, INC.
기타 기업
DORAN & WARD PACKAGING
DRUG PLASTICS & GLASS COMPANY, INC.
ELIS PACKAGING SOLUTIONS, INC.
WESTERN PACKAGING DISTRIBUTION
MRP SOLUTIONS
SONIC PACKAGING INDUSTRIES, INC.
STOELZLE OBERGLAS GMBH
TIRUMALA ROTO LAM(TRL) PRIVATE LIMITED
PRETIUM PACKAGING LLC
ASSEMBLIES UNLIMITED, INC
SGH HEALTHCARING
ASCEND PACKAGING SYSTEMS
SCHOLLE IPN PACKAGING, INC.
SAFEPACK INDUSTRIES
AMERICAN FLEXPACK
제14장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The nutraceutical packaging market is projected to reach USD 4.66 billion by 2030 from USD 3.67 billion in 2025, at a CAGR of 4.9%. The rising demand for sustainable and protective packaging is driving growth in the nutraceutical packaging market. Consumers are moving towards eco-friendly packaging creating need of using, biodegradable, recyclable, and reusable materials in nutraceutical packaging. Packaging materials that provide protection the product, such as high-barrier laminated and tamper-proof designs, maintain the safety, integrity, and potency of the product, and prolong the shelf life. With the rise of e-commerce packaging needs to be durable and lightweight for safe delivery. These demands are melding together to address the growing area of environmentally responsible practices, innovation and sustainable packaging solutions.
Scope of the Report
Years Considered for the Study
2021-2030
Base Year
2024
Forecast Period
2025-2030
Units Considered
Kilotons; Value (USD Million)
Segments
Packaging Type, Product Type, Product Form, Material, and Ingredient
Regions covered
Asia Pacific, North America, Europe, Middle East & Africa, and South America
"Based on ingredient, vitamins is the largest ingredient in nutraceutical packaging market during the forecast period, in terms of value."
Vitamins are the largest ingredient in nutraceutical packaging due to growth of health awareness and preventive healthcare tendencies. Consumers continue to demand more vitamin supplements as they aim to increase immunity, ensure overall health, and eliminate deficiencies. Increased populations of aged persons and the pandemic-induced renewed interest in health continue to propel demand. Ongoing innovations and developments in packaging through eco-friendly products, child safety caps, and smart labeling raise the appeal and safety of products. As people consume more vitamins, high-quality protective and sustainable packaging solutions have been on the rise, fostering substantial growth in market value.
"Based on packaging type, blisters and strips are the fastest growing type in nutraceutical packaging market during the forecast period, in terms of value."
listers and strips are the fastest growing type in nutraceutical packaging market due to convenience, product protection, and shelf life. These packaging types possess superior barrier properties which guarantee safety from moisture, light, and contamination for vitamins, supplements, and other nutraceuticals. Direct to consumers sales and e-commerce have raised demand for single-dose, tamper-evident, and convenient packaging. Eco-blister packaging, especially recyclable and biodegradable blister formats, is also expanding. With changing consumer demand towards safe, travel-friendly, and sustainable nutraceutical packaging, blisters and strips are likely to grow strongly and add market value.
"Based on region, North America accounts the largest share and Asia pacific is the fastest growing region in nutraceutical packaging, in terms of value."
The largest share of the nutraceutical packaging market is held by North America, aided by high demand for dietary supplements from consumers, regulatory standards in place, as well as innovation in packaging. The region's e-commerce base drives demand for durable and tamper-proof packaging even further. Asia-Pacific is the fastest-growing region in the nutraceutical packaging market due to growing concerns towards of health, increasing disposable income, and growing nutraceutical markets in countries like China and India. Driven towards sustainable packaging fueled by government incentives for using green materials have also helped in expanding the market. Although these factors boost the market, North America is still the largest market; however, Asia-Pacific is projected to be the leading par region growing forward. In the process of determining and verifying the market size for several segments and subsegments identified through secondary research, extensive primary interviews were conducted. A breakdown of the profiles of the primary interviewees are as follows:
By Company Type: Tier 1 - 40%, Tier 2 - 30%, and Tier 3 - 30%
By Designation: Directors- 35%, Managers - 25%, and Others - 40%
By Region: North America - 22%, Europe - 22%, Asia Pacific - 45%, RoW - 11%
The key players in this market are Berry Global Inc. (US), Amcor PLC (Australia), WestRock Company (US), Mondi (UK), Sonoco Products Company (US), Huhtamaki (Finland), Aptar CSP Technologies (Alabama), Comar Packaging Solutions (US), Amgraph Packaging, Inc. (US) and Glenroy, Inc. (US)
Research Coverage
This report segments the nutraceutical packaging market based on packaging type, product type, product form, material and ingredient and region, and provides estimations for the overall value of the market across various regions. A detailed analysis of key industry players has been conducted to provide insights into their business overviews, products and services, key strategies, new product launches, expansions, and mergers and acquisitions associated with the nutraceutical packaging market.
Key benefits of buying this report
This research report focuses on various levels of analysis, including industry analysis (industry trends), market ranking analysis of top players, and company profiles, which together provide an overall view of the competitive landscape, emerging and high-growth segments of the nutraceutical packaging market, high-growth regions, and market drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report provides insights on the following pointers:
Analysis of key drivers (Growing demand for nutraceutical products , Increasing demand from personal care and food & beverage end-use industries, High demand for sustainable packaging) , restraints (Regulatory compliance and stringent standards, Higher costs compared to conventional packaging ), opportunities (Child-resistant packaging innovations, Increasing acceptance of eco-friendly packaging solutions in nutraceutical industry, Innovations in smart packaging) and challenges (Shelf life and product stability, Supply chain disruptions ).
Market Penetration: Comprehensive information on the nutraceutical packaging market offered by top players in the global nutraceutical packaging market.
Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the nutraceutical packaging market.
Market Development: Comprehensive information about lucrative emerging markets - the report analyzes the markets for nutraceutical packaging market across regions.
Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped regions, and recent developments in the global nutraceutical packaging market.
Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, strategies, products, and manufacturing capabilities of leading players in the nutraceutical packaging market.
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 STUDY OBJECTIVES
1.2 MARKET DEFINITION
1.3 STUDY SCOPE
1.3.1 MARKETS COVERED
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS
1.3.3 YEARS CONSIDERED
1.4 CURRENCY CONSIDERED
1.5 UNITS CONSIDERED
1.6 STAKEHOLDERS
2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 RESEARCH DATA
2.1.1 SECONDARY DATA
2.1.1.1 List of major secondary sources
2.1.1.2 Key data from secondary sources
2.1.2 PRIMARY DATA
2.1.3 LIST OF PRIMARY RESPONDENTS
2.1.3.1 Demand and supply side primary respondents
2.1.3.2 Key data from primary sources
2.1.3.3 Key industry insights
2.1.3.4 Breakdown of primary interviews
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH
2.3 DATA TRIANGULATION
2.4 FACTOR ANALYSIS
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS
2.6 GROWTH RATE ASSUMPTIONS/GROWTH FORECAST
2.6.1 SUPPLY SIDE
2.6.2 DEMAND SIDE
2.7 LIMITATIONS AND RISKS
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 PREMIUM INSIGHTS
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN NUTRACEUTICAL PACKAGING MARKET
4.2 NUTRACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY PACKAGING TYPE
4.3 NUTRACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.4 NUTRACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY PRODUCT FORM
4.5 NUTRACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY MATERIAL
4.6 NUTRACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY INGREDIENT
4.7 NUTRACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY COUNTRY
5 MARKET OVERVIEW
5.1 INTRODUCTION
5.2 MARKET DYNAMICS
5.2.1 DRIVERS
5.2.1.1 Growing demand for nutraceutical products
5.2.1.2 Increasing demand in personal care and food & beverage end-use industries
5.2.1.3 High demand for sustainable packaging
5.2.2 RESTRAINTS
5.2.2.1 Regulatory compliance and stringent standards
5.2.2.2 Higher costs compared to conventional packaging
5.2.3 OPPORTUNITIES
5.2.3.1 Rising emphasis on child-resistant packaging
5.2.3.2 Growing acceptance of eco-friendly packaging solutions in nutraceutical industry
5.2.3.3 Innovations in smart packaging
5.2.4 CHALLENGES
5.2.4.1 Need to meet specific shelf life requirements and product stability
5.2.4.2 Supply chain disruptions
5.3 VALUE CHAIN ANALYSIS
5.3.1 RAW MATERIAL SUPPLIERS
5.3.2 RESEARCH & DEVELOPMENT
5.3.3 MANUFACTURERS
5.3.4 DISTRIBUTORS
5.3.5 END USERS
5.4 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
5.4.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
5.4.2 THREAT OF SUBSTITUTES
5.4.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
5.4.4 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.4.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY
5.5 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA
5.5.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS
5.5.2 BUYING CRITERIA
5.5.2.1 QUALITY
5.5.2.2 SERVICE
5.6 MACROECONOMIC INDICATORS
5.6.1 GLOBAL GDP TRENDS
5.7 TARIFF AND REGULATORY LANDSCAPE
5.7.1 REGULATIONS
5.7.1.1 Europe
5.7.1.2 US
5.7.1.3 Others
5.7.2 STANDARDS
5.7.2.1 ISO 9001
5.7.2.2 ISO 22000
5.7.2.3 ASTM D3475
5.7.2.4 USP (United States Pharmacopeia) Standards
5.7.2.5 Child-Resistant Packaging Standards
5.7.2.6 Re-operationalization of FSS (Nutra) Regulations, 2022