미국의 임상시험용 포장 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 소재별, 제품별, 최종 용도별, 부문 예측, 주요 기업, 경쟁 분석(2025-2030년)
U.S. Clinical Trial Packaging Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Plastic, Glass, Metal, Paper & Corrugated Fiber), By Product, By End Use, And Segment Forecasts, Key Companies And Competitive Analysis, 2025 - 2030
상품코드:1790019
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 07월
페이지 정보:영문 80 Pages
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한글목차
미국 임상시험용 포장 시장 요약
미국의 임상시험용 포장 시장 규모는 2024년에 9억 1,590만 달러로 평가되었습니다. 2030년에는 16억 1,140만 달러에 달하고, 2025-2030년 연평균 9.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다. 성장의 원동력은 특히 생물학적 제제 및 유전자 치료제를 포함한 신약 및 치료법에 대한 임상시험 건수 증가입니다.
만성질환 증가로 인해 제약 및 생명공학 분야에서는 지속적인 연구개발이 필요하며, 시험단계에서 의약품의 안정성, 안전성, 무결성을 보장하기 위한 특수한 포장 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 규제 당국의 감시가 강화되고 시험 프로토콜이 복잡해짐에 따라 안전하고 적응력이 높은 포장 형태가 요구되고 있습니다. 미국 임상시험용 포장 산업의 성장은 제약 연구개발에 대한 투자 증가와 신약 개발의 급격한 증가로 인해 임상시험 건수가 증가하고 있는 것이 주요 요인으로 작용하고 있습니다.
혁신은 미국 임상시험용 포장 산업의 핵심이며, 의약품의 안정성 향상, 환자의 순응도 향상, 공급망 효율화에 대한 요구가 지속적으로 증가하고 있습니다. 기업들은 RFID 및 온도 모니터링 장치와 같은 스마트 포장 기술에 투자하여 제품 상태의 실시간 데이터를 제공하고 콜드체인 물류 전반에 걸쳐 무결성을 보장합니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 미국의 임상시험용 포장 시장 변수, 동향 및 범위
시장 계통 전망
상위 시장 전망
관련 시장 전망
업계 밸류체인 분석
규제 프레임워크
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
업계 기회
업계 분석 툴
Porter의 Five Forces 분석
거시환경 분석
제4장 미국의 임상시험용 포장 시장 : 소재 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
미국의 임상시험용 포장 시장 : 소재 변동 분석과 시장 점유율, 2024년 & 2030년
플라스틱
유리
금속
종이 및 골판지
제5장 미국의 임상시험용 포장 시장 : 제품 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
미국의 임상시험용 포장 시장 : 제품 변동 분석과 시장 점유율, 2024년 & 2030년
주사기
바이알 및 앰플
보틀
백 및 파우치
제6장 미국의 임상시험용 포장 시장 : 최종 용도 추정 및 동향 분석
부문 대시보드
미국 임상시험용 패키지 시장 : 최종 용도 변동 분석과 시장 점유율, 2024년 및 2030년
연구실
임상연구기관
의약품 제조 시설
제7장 미국의 임상시험용 포장 시장 - 경쟁 구도
주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업 히트맵
포지션 분석, 2024년
전략 매핑
확대
인수합병(M&A)
파트너십 및 협업
새로운 필름 유형 발매
연구개발
기업 개요
Catalent, Inc.
PCI Pharma Services
Parexel International(MA) Corporation
Piramal Pharma Limited
Rubicon Research Limited
Schreiner Group
Sharp Services, LLC
LSH
영문 목차
영문목차
U.S. Clinical Trial Packaging Market Summary
The U.S. clinical trial packaging market size was estimated at USD 915.9 million in 2024 and is projected to reach USD 1,611.4 million by 2030, growing at a CAGR of 9.9% from 2025 to 2030. The growth is driven by the increasing number of clinical trials, particularly for novel drugs and therapies, including biologics and gene therapies.
The rising prevalence of chronic diseases necessitates continuous research and development in the pharmaceutical and biotechnology sectors, leading to a higher demand for specialized packaging solutions to ensure drug stability, safety, and integrity throughout the trial phases. Increasing regulatory scrutiny and the complexity of trial protocols necessitate secure and adaptive packaging formats. The growth of the U.S. clinical trial packaging industry is primarily driven by the rising number of clinical trials, spurred by growing investments in pharmaceutical R&D and the surge in novel drug development.
Innovation is a cornerstone of the U.S. clinical trial packaging industry, continuously driven by the need for enhanced drug stability, patient compliance, and supply chain efficiency. Companies invest in smart packaging technologies, such as RFID and temperature monitoring devices, to provide real-time data on product conditions and ensure integrity throughout cold chain logistics.
U.S. Clinical Trial Packaging Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at U.S. level and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. clinical trial packaging industry report based on material, product, and end use:
By Material Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Plastic
Glass
Metal
Paper & Corrugated Fiber
By Product Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Syringes
Vials & Ampoules
Bottles
Bags & Pouches
Others
By End Use Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Research Laboratories
Clinical Research Organizations
Drug Manufacturing Facilities
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR's Internal Database
1.3.3. Secondary Raw Materials & Third-Party Perspectives