세계의 그린 메탄올선 시장 예측(-2035년) : 선박 유형별, 유형별, 판매채널별, 지역별
Green Methanol Ships Market by Ship Type (Cruise Ships, Container Vessels, Bulk Carriers, Tankers, Dry Cargo Ships, Tugs & Workboats), Type (Single Fuel, Dual Fuel), Sales Channel (Newly Built & Linefit, Retrofit) and Region - Global Forecast to 2035
상품코드 : 1678865
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 352 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,346,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,650 ₩ 9,869,000
PDF (5-user License) help
PDF 보고서를 동일 사업장에서 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,150 ₩ 12,096,000
PDF (Corporate License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원에 제한은 없으나, 국내에 있는 사업장만 해당되며, 해외 지점 등은 포함되지 않습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 10,000 ₩ 14,842,000
PDF (Global License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. (100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다.) 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

그린 메탄올선 신규 준공은 2025년에 30척, 2035년에 274척, 개조 그린 메탄올선은 2025년에 4척, 2035년에 213척으로 예측됩니다.

그린 메탄올선 시장 규모는 2025년에 42억 9,000만 달러로 예측되며, 2025-2030년의 CAGR은 28.9%로 전망되고 있으며, 2030년에는 152억 5,000만 달러에 달할 것으로 보이고 있습니다. 또한 2031-2035년의 CAGR은 12.2%, 2025-2035년의 CAGR은 21.9%로 전망되며, 2035년에는 309억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

조사 범위
조사 대상연도 2020-2035년
기준연도 2025년
예측 기간 2025-2035년
검토 단위 금액(10억 달러)
부문별 선박 유형별, 유형별, 판매채널별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 기타 지역

그린 메탄올선 시장의 주요 촉진요인은 엄격한 환경 규제, 주로 온실 가스 배출량 감축을 위한 IO-M 기한과 Maersk 및 Stena Bulk를 포함한 세계 선사들의 저배출 연료에 대한 노력, 그리고 Maersk 및 Stena Bulk를 포함한 세계 선사들의 지속가능성 목표 추구와 관련이 있습니다. 또한 이중 연료 엔진 기술 및 메탄올 적합성 추진력에 대한 연구의 비약적인 발전은 선사들이 메탄올로의 전환을 원활하게 하고 운항 영향을 최소화할 수 있도록 돕고 있습니다. 메탄올 연료 보급 인프라 개발도 세계 주요 항구로 확대되고 있습니다. 또한 그린 수소 및 바이오매스와 같은 재생 자원으로부터의 메탄올 생산 및 공급망에 대한 투자는 연료 공급을 보충하고 비용을 낮추기 위해 메탄올을 기존 선박 연료의 매력적인 대안으로 만들고 있습니다.

이는 화물선 부문이 2025년 시장에서 가장 큰 기여자가 될 것임을 의미합니다. 실제로, 세계는 더 깨끗한 장거리 운송 솔루션을 찾고 있으며, 이러한 선박은 많은 연료를 소비하므로 배출량을 줄여야 할 필요성이 근본적으로 존재하기 때문입니다. 또한 저배출 연료인 메탄올의 채택은 엄격한 환경 규제와 전 세계 기업의 지속가능성에 대한 기대와 동시에 진행되고 있습니다. 또한 개발된 이중 연료 엔진은 더 깨끗한 연료로 전환할 수 있는 유연성을 제공합니다. 화물선은 세계 무역의 중요한 수단이며, 주요 항구에서 빠르게 발전하고 있는 메탄올 연료 보급 인프라를 통해 효율성과 탈탄소 의무를 준수할 수 있는 충분한 지원을 받을 수 있습니다.

유형별로는 이중 연료 부문이 예측 기간 중 가장 높은 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 그린 메탄올선 시장은 기존 연료와 메탄올 연료를 모두 사용할 수 있는 운영 유연성으로 인해 이중 연료 선박을 운항하는 회사가 주도할 가능성이 높습니다. 이러한 유연성을 통해 선주들은 변화하는 환경 규제를 준수하면서 청정 연료로 점진적으로 전환할 수 있습니다. 해양 부문의 탈탄소화 및 배출 감소에 대한 초점은 이중 연료 엔진에 대한 투자를 의미하며, 운영자들은 이러한 기술을 매우 매력적으로 여기고 있습니다.

세계의 그린 메탄올선 시장에 대해 조사했으며, 선박 유형별, 유형별, 판매채널별, 지역별 동향 및 시장에 참여하는 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 주요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 업계 동향

제7장 그린 메탄올선 시장(선박 유형별)

제8장 그린 메탄올선 시장(유형별)

제9장 그린 메탄올선 시장(판매채널별)

제10장 그린 메탄올선 시장(지역별)

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 개요

제13장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

"The green methanol newly built vessels delivery is expected to be 30 units in 2025 to 274 units in 2035, while the green methanol vessels that are retrofitted are expected to be 4 units in 2025 to 213 in 2035. The green methanol ships market is estimated to be USD 4.29 billion in 2025 and is projected to reach USD 15.25 billion by 2030 at a CAGR of 28.9% from 2025 to 2030 and USD 30.98 billion in 2035 at a CAGR of 12.2% from 2031 to 2035 with a CAGR of 21.9% from 2025-2035.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2035
Base Year2025
Forecast Period2025-2035
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsBy Ship Type, Type, Sales Channel and Region
Regions coveredNorth America, Europe, APAC, RoW

Key drivers in the green methanol ships market are related to stringent environmental regulations, mainly, the IO-M deadline to cut back on greenhouse gas emissions and an impetus on low-emission fuels by shipping companies such as the pursuit of corporate sustainability goals in global shipping industry operators, including Maersk and Stena Bulk. Besides, research breakthroughs in double-fuel engine technology, as well as in methanol-compatible propulsion, are smoothing the transition of companies into methanol with minimum disturbance to their operations. The development of methanol bunkering infrastructure is also being expanded to major ports worldwide. Further, investments in the production and supply chains of methanol from renewable sources such as green hydrogen and biomass are supplementing fuel supply and lowering the cost and so make methanol an attractive alternative to conventional marine fuels.

"Cargo Vessels segment is set to dominate the green methanol ships market."

This means that the cargo vessels segment would be the largest contributor in the market in 2025. In fact, this is the largest portion of the green methanol market because the world is now demanding cleaner long-haul shipping solutions, and such vessels consume a lot of fuel, so there is an underlying necessity to reduce their emissions. Additionally, adoption of methanol as a low-emitting fuel is concurrent with stringent environmental regulations and global corporate sustainability expectations. In addition, developed dual-fuel engines provide greater flexibility when switching to cleaner fuels. Cargo vessels are a crucial cog in global commerce, well-supported both in efficiency and compliance with its decarbonization mandates via the fast-developing methanol bunkering infrastructure at key ports.

"Dual Fuel by type is estimated to grow at highest CAGR in forecast period."

Based on the type, the dual fuel segment is expected to grow the most during the forecast period. Green methanol ships market will likely be dominated by companies operating on dual fuel vessels because of its operational flexibility, allowing vessels to run on both traditional and methanol fuels. This flexibility allows shipowners to continue transitioning gradually toward cleaner fuels while complying with changing environmental regulations. The focus on decarbonization and emission reduction in the maritime sector has meant investment in dual-fuel engines, and operators find such technology highly attractive.

"Asia Pacific is expected to hold the highest market share in 2025."

Having the region lead the pace in innovation for the rest of the world in new concepts in sustainable fuel required for these innovations, Asia Pacific maintains the largest share in the green methanol market. This is due to its rapid industrialization, increasing trade volumes, and strong government support for decarbonization initiatives. China, South Korea, and Japan are the largest methanol-based vessel adopters, basically due to the large shipping industries in these countries as well as their commitment efforts to reduce greenhouse gases. Growth is also supported by increasing methanol production capacity in the region and investments in bunkering infrastructure.

The break-up of the profile of primary participants in the Green Methanol Ships market:

HD Hyundai Heavy Industries (South Korea), Samsung Heavy Industries (South Korea), COSCO Shipping Industries Co., Ltd. (China), Huangpu Wenchong Shipbuilding Company Limited (China), and Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd. (China), Damen Shipyards Group (Netherlands), VARD AS (Noway), Sanlorenzo Yachts Limited (England) and Archipelago Expedition Yachts (England) are some of the key players in the green methanol ships market.

The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the green methanol ships market, with their company profiles, recent developments, and key market strategies.

Research Coverage:

This research report categorizes the green methanol ships market by ship type (Cruise Ships, Container Vessels, Bulk Carriers, Tankers, Dry Cargo Ships, Tugs & Workboats), by type (Single Fuel, Dual Fuel), by sales channel (Newly Built & Linefit, Retrofit), and by region (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East, and RoW). The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of the green methanol ships market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, solutions, and services; key strategies; Contracts, partnerships, agreements, new product & service launches, mergers and acquisitions, and recent developments associated with the green methanol ships market. Competitive analysis of upcoming startups in the green methanol ships market ecosystem is covered in this report.

Reasons to buy this report:

The report will enable market leaders/new entrants in the market to understand the approximate revenue numbers of the entire market and subsegments. This will help them in developing a complete understanding of the competitive landscape, making well-informed decisions that will place them in the market, and develop effective go-to-market strategies.This report provides several very valuable insights into market dynamics and offers such information concerning crucial factors as a driver, restraints, challenge, and opportunity in order to help different stakeholders gauge the pulse of the market.

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 INDUSTRY TRENDS

7 GREEN METHANOL SHIPS MARKET, BY SHIP TYPE

8 GREEN METHANOL SHIPS MARKET, BY TYPE

9 GREEN METHANOL SHIPS MARKET, BY SALES CHANNEL

10 GREEN METHANOL SHIPS MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기