세계의 확장현실 시장 : 기업 규모별, 기술별, 제공별, 디바이스 유형별, 용도별, 지역별 - 예측(-2029년)
Extended Reality Market by Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), Mixed Reality (MR), Head-mounted Displays, Head-up Displays, Sensors, Controllers and Processors, Displays, Gaming, Retail, E-commerce and E-learning - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1620869
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 315 Pages
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한글목차

확장현실 시장 규모는 2024년 244억 2,000만 달러에서 2029년 848억 6,000만 달러로 성장해 예측 기간 동안 28.3%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

이러한 배경에는 기술 우위의 증가, 분야 간 애플리케이션의 증가, 몰입형 활동에 대한 수요 증가가 있습니다. 고해상도 및 저지연 디바이스를 포함한 확장현실 하드웨어의 발전은 5G 네트워크 및 AI의 준비와 함께 확장현실의 능력을 향상시키고, 그 결과 전체 애플리케이션의 활용도를 향상시키고 있습니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2020-2029년
기준 연도 2023년
예측 기간 2024-2029년
검토 단위 금액(10억 달러)
부문별 기업 규모별, 기술별, 제공별, 디바이스 유형별, 용도별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양 및 기타 지역

증강현실(AR) 기술은 예측 기간 동안 확장현실 시장에서 두 번째로 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되며, 증강현실(AR)을 통해 고객은 가상으로 옷을 입어보고, 증강된 방식으로 제품과 상호 작용하는 등의 경험을 즐길 수 있습니다. 부동산에서는 AR이 오픈하우스 대신 가상으로 집을 둘러보며 구매자를 설득하는 데 도움을 주고, 의료 산업에서 AR은 외과의사, 의대생, 환자들을 돕고, 제조업과 자동차 산업에서도 AR이 활용되고 있으며, AR은 장비에 실시간 지침을 겹쳐서 표시함으로써 기술자에게 기술자를 지원하여 성능을 향상시키고, 실수를 최소화할 수 있도록 도와줍니다. 또한, AR을 지원하는 스마트폰, 태블릿, 기타 핸드헬드 및 웨어러블 기기의 보급도 시장 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 다양한 비즈니스에서 AR의 중요성이 인식되면서 AR 지원 기기의 사용 빈도가 증가하고 있습니다. 따라서 이러한 증강현실 시장의 성장 추세는 예측 기간 동안 확장현실 시장의 성장 추세에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다.

예측 기간 동안 기업 및 상업 분야는 확장현실 시장에서 두 번째로 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 가상현실(VR), 증강현실(AR), 혼합현실(MR)을 포함한 확장현실 기술은 비즈니스 프로세스, 교육, 고객 서비스를 강화하기 위해 소매업, 헬스케어, 제조, 교육 등 다양한 분야에서 널리 사용되고 있습니다. 예를 들어, 제조업의 경우, 기업들은 확장현실을 통해 물리적 모델을 사용하지 않고 복잡한 작업을 수행하는 직원 교육에 활용함으로써 시간과 비용을 절감하고 있습니다. 소매업의 경우, 확장현실 기술을 통해 고객이 가상 환경에서 제품을 체험해 볼 수 있게함으로써 고객 경험을 개선하고 매출을 증가시킬 수 있습니다. 이러한 확장현실 기술의 발전은 주로 가까운 미래의 비즈니스 프로세스에 대응하여 효율성을 높이고 비용을 절감하며 고객과의 상호작용을 개선하는 데 도움이 될 것입니다. 그 결과, 예측 기간 동안 기업 및 영리 기업이 확장현실 시장의 주요 시장 점유율을 차지할 가능성이 높습니다.

이 보고서는 세계 확장현실 시장을 조사하여 기업 규모별, 기술별, 제공별, 디바이스 유형별, 용도별, 지역별 동향, 시장 진입 기업 프로파일 등을 정리한 보고서입니다.

목차

제1장 소개

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 주요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 확장현실 디바이스 유형

제7장 확장현실 비즈니스 전망

제8장 확장현실 시장, 기업 규모별

제9장 확장현실 시장, 기술별

제10장 확장현실 시장, 제공별

제11장 확장현실 시장, 디바이스 유형별

제12장 확장현실 시장, 용도별

제13장 확장현실 시장, 지역,

제14장 경쟁 구도

제15장 기업 개요

제16장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The extended reality market is expected to grow from USD 24.42 billion in 2024 to USD 84.86 billion in 2029, with a CAGR of 28.3% within the forecast period. This is due to the growing superiority of technologies, increased applications across sectors, and the growing need for immersive activities. Advances in extended reality hardware, including devices with higher resolution and lower latency, along with the ready availability of 5G networks and AI, are improving extended reality abilities, thus improving usage across applications.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsBy Type, Enterprise Size, Outlook, Technology, Device type, Offering, Application and Region
Regions coveredNorth America, Europe, APAC, RoW

"Based technology, AR Technology to register the second highest CAGR in the extended reality market during the forecast period."

It is anticipated that Augmented Reality (AR) technology will have the second-highest CAGR in the extended reality market in the forecast period. The AR allows customers to enjoy experiences such as trying virtual clothes or interacting with products in an enhanced manner. In real estate, AR enables virtual tours of the property instead of open houses, helping convince the buyer. AR assists surgeons, medical students, and even patients in the healthcare industry. AR is also used in the manufacturing and automotive industries. AR aids technicians through displaying superimposed live instructions on the equipment thus enhancing performance and minimizing mistakes. In addition, the proliferation of AR-ready smartphones, tablets, and other handheld and wearable devices is also a factor adding to market growth. With growing recognition of AR's significance in different businesses, the frequency of AR-enabled equipment utilization is rising. Therefore, such growth trends in the augmented reality market will positively affect the growth trends in the extended reality market during the forecasted period.

"Enterprises & Commercial to account for the second largest market share in the market during the forecast period."

During the forecast period, the enterprise and commercial sectors are expected to hold the second-largest share of the extended reality market. Extended reality technologies, including virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR), have been widely accepted in retail, healthcare, manufacturing, and education across regions because they enhance business processes, training, and customer service. For instance, in the manufacturing segment, companies employ extended reality in training employees in complicated tasks without any physical models, which helps save time and cost. In case of retail, extended reality technology enables customers to test the products in a virtual environment, leading to enhanced customer experience and increased sales. The advancement of these extended reality technologies primarily addresses business processes in the near future, posing efficiency, cost reduction, and improved customer interaction. As a result, enterprises and commercial enterprises are likely to hold a major market share of the extended reality market in the forecast period.

"Asia Pacific accounted for the second largest market share in 2024."

Asia Pacific accounted for the second-largest market share in 2024. This is primarily due to growth in the healthcare, commercial, and consumer sectors. The rising number of companies is also supporting this growth. Investments in the commercial and consumer markets, particularly in Japan, India, and China, are a major factor behind this trend. The high demand for extended reality devices and software from the commercial sector is expected to drive the extended reality market in Asia Pacific. The region is an attractive market for cell phones, tablets, laptops, and television manufacturers. Companies such as Samsung Electronics Co., Ltd. and LG Electronics are based in South Korea, while Sony Group Corporation, Sharp Corporation, and Panasonic Holdings Corporation are based in Japan. Asia Pacific registers the highest demand for consumer products such as smartphones, tablets, laptops, and TV sets.

The break-up of the profile of primary participants in the extended reality market-

The report profiles key players such as Meta Platform Inc. (US), Microsoft (US), Sony Group Corp. (Japan), Apple Inc. (US), Google (US), HTC Corp (Taiwan), PTC Inc. (US), Seiko Epson Corporation (Japan), Qualcomm Technologies Inc. (US), Samsung Electronics Co. Ltd (South Korea), Lenovo Group Ltd. (China).

Research Coverage

The report segments the extended reality market and forecasts its size by type, enterprises, outlook, technology, device type, offering, application, and region. The report also discusses the drivers, restraints, opportunities, and challenges pertaining to the market. It gives a detailed view of the market across four main regions-North America, Europe, Asia Pacific, and RoW. Value chain analysis has been included in the report, along with the key players and their competitive analysis in the extended reality ecosystem.

Reasons to buy the report:

The report will help market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximate revenues for the overall extended reality market and related segments. It will also help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to strengthen their position in the market and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market pulse and provides information on key market drivers, restraints, opportunities, and challenges.

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 TYPES OF EXTENDED REALITY DEVICES

7 EXTENDED REALITY BUSINESS OUTLOOK

8 EXTENDED REALITY MARKET, BY ENTERPRISE SIZE

9 EXTENDED REALITY MARKET, BY TECHNOLOGY

10 EXTENDED REALITY MARKET, BY OFFERING

11 EXTENDED REALITY MARKET, BY DEVICE TYPE

12 EXTENDED REALITY MARKET, BY APPLICATION

13 EXTENDED REALITY MARKET, BY REGION

14 COMPETITIVE LANDSCAPE

15 COMPANY PROFILES

16 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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