세계의 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 : 기술별, 제공 제품별, 디바이스 유형별, 용도별, 지역별 - 예측(-2029년)
Augmented and Virtual Reality Market by Enterprise, Technology (Augmented Reality, Virtual Reality), Offering (Hardware, Software), Device Type (HMDs, HUDs, Gesture Tracking Devices), Application and Region - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1536659
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 308 Pages
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한글목차

증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 규모는 2024년에 221억 2,000만 달러로 추정되고, 2024년부터 2029년까지 CAGR은 34.2%로 전망되며, 2029년에는 963억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장의 성장을 가속하는 주요 요인으로는 AR 개발자 생태계의 급증, 예산에 맞는 VR 장비의 존재 등이 있습니다. 또한, AR 및 VR 기술의 광범위한 채용, 연구 개발을 위한 지속적인 정부의 이니셔티브 및 투자는 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 시장 진출 기업에 여러 성장 기회를 제공할 것으로 기대됩니다.

조사 범위
조사 대상년도 2020-2029년
기준년 2023년
예측 기간 2024-2029년
검토 단위 금액(10억 달러)
부문별 기술별, 제공 제품별, 디바이스 유형별, 용도별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양 및 기타 지역

반 몰입형 및 완전 몰입형 기술의 가상현실 시장은 예측 기간 동안 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이는 시뮬레이션 트레이닝이나 가상 워크스루에서 반몰입형 기술의 채용이 증가하고 있으며, 사용자가 물리적인 주변 환경을 인식할 수 없을 정도로 완전히 디지털 환경에 몰입할 수 있는 고급 참여를 실현하는 완전 몰입형 기술 수요가 증가하고 있는 것이 요인이며, 하이엔드 게임, 의료 시뮬레이션, 가상 투어, 건축 설계에 있어서 매우 선호되고 있습니다.

증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어는 예측 기간 동안 최대 시장 규모를 가질 것으로 예상됩니다. 이는 대규모 구현으로 전환하는 신흥 프로젝트로 인해 발생합니다. IKEA와 Walmart와 같은 대기업은 고객의 쇼핑 경험을 향상시키기 위한 AR 프로토타입을 발표했으며, 이는 이 분야에서 지속적인 실험을 반영합니다. 한편, VR 소프트웨어는 대량 소비주의에 의해 가속화된 소프트웨어 개발 키트의 제조에 중요한 역할을 합니다. 예를 들어 VR 기술을 고도로 지원하는 SDK에는 REALITY SDK, Virtual Reality Tool Kit(VRTK), PlayStation Virtual Reality(PSVR) 개발 키트, Oculus SDK, Google Virtual Reality SDK 등이 있습니다. 또한 VR 소프트웨어는 클라우드 기반 서비스를 제공하며 촬영한 이미지를 데이터베이스와 비교하고 관련 정보를 모바일 장치로 다시 전송하고 탐지, 크기 조정, 3D 이미지 생성 등의 이미지 처리를 수행합니다.

본 보고서에서는 세계의 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장에 대해 조사했으며, 기술별, 제공 제품별, 디바이스 유형별, 용도별, 지역별 동향 및 시장 진출기업 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 기술을 개발하는 기업

제7장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 : 기술별

제8장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 : 제공 제품별

제9장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 : 디바이스 유형별

제10장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 : 용도별

제11장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장 : 지역별

제12장 경쟁 구도

제13장 기업 프로파일

제14장 부록

AJY
영문 목차

영문목차

The Augmented and Virtual Reality Market was valued at USD 22.12 billion in 2024 and is expected to reach USD $96.32 billion by 2029, at a CAGR of 34.2% during the 2024-2029 period. The major factors driving the growth of augmented and virtual reality market includes the surging AR developer ecosystem, and presence of budget-friendly VR devices. Moreover, the ongoing government initiatives and investments towards the wide adoption, and research and development of AR and VR technologies is expected to provide several growth opportunities for market players in the augmented and virtual reality market.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsBy Enterprise, Technology, Offering, Application and Region
Regions coveredNorth America, Europe, APAC, RoW

Semi & Fully immersive technology is expected to register higher CAGR in the virtual reality market during the forecast period

The virtual reality market for semi & fully immersive technology is expected to register higher CAGR during the forecast period which is attributed to the increasing adoption of semi immersive technology in simulation training and virtual walkthroughs, and the increasing demand for fully immersive technology as they deliver high level of engagement which completely transports users into a digital environment to an extent that they lose awareness of their physical surroundings, which is highly preferrable in high-end gaming, medical simulations, virtual tours and architectural designs.

Software segment is expected to have the largest market size during the forecast period

The augmented and virtual reality software is expected to have the largest market size during the forecast period. This is attributed to the emerging projects that are transitioning into large-scale implementations. Major companies like IKEA and Walmart have launched their AR prototypes that aims at enhancing customer shopping experiences which reflects the ongoing experimentation in this sector. On the other hand, VR software plays a crucial role in manufacturing software development kits which is accelerated by mass consumerism. For instance, SDKs that highly support VR technology are REALITY SDK, Virtual Reality Tool Kit (VRTK), PlayStation Virtual Reality (PSVR) dev kit, Oculus SDK, and Google Virtual Reality SDK. Furthermore, VR software also provides cloud-based services that are used to compare captured images with a database, delivering relevant information back to the mobile device, which then handles image processing, including detection, resizing, and generating 3D images.

The break-up of profile of primary participants in the augmented and virtual reality market-

The major players of the augmented and virtual reality market are Meta. (US), Sony Group Corporation (Japan), Apple Inc. (US), ByteDance (China), and DPVR (China) among others.

Research Coverage

The report segments the augmented and virtual reality market and forecasts its size based on technology, offering, device type, application, and region. The report also provides a comprehensive review of drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. The report also covers qualitative aspects in addition to the quantitative aspects of the market.

Reasons to buy the report:

The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximate revenues for the overall augmented and virtual reality market and related segments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to strengthen their position in the market and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, opportunities, and challenges.

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 ENTERPRISES DEVELOPING AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY TECHNOLOGIES

7 AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY MARKET, BY TECHNOLOGY

8 AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY MARKET, BY OFFERING

9 AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY MARKET, BY DEVICE TYPE

10 AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY MARKET, BY APPLICATION

11 AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY MARKET, BY REGION

12 COMPETITIVE LANDSCAPE

13 COMPANY PROFILES

14 APPENDIX

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