세계의 3D 모션 캡쳐 시스템 시장 : 제공 제품별, 기술별, 최종 이용 산업별, 지역별 예측(-2029년)
3D Motion Capture System Market by Component (Sensors, Cameras, Communication Devices), Software(Packaged, Plugin), Services (Consultation, Installation), Type (Body-Based, Image-Based), Technology (Optical, Non-Optical) - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1485318
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 212 Pages
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한글목차

세계 3D 모션 캡처 시스템 시장 규모는 2024년에 2억 4,000만 달러로 예측되며, 2029년에는 4억 8,400만 달러에 달할 것으로 보이며, 2024년부터 2029년까지의 CAGR은 15.0%가 될 것으로 예상됩니다.

증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 기술의 채용이 증가하고 있는 것 외에도 디지털 변환이 중시되는 점이 매력적이고 대화식 디지털 경험을 창출하기 위한 모캡 시스템 수요를 촉진하고 있습니다.

조사 범위
조사 대상년도 2020-2029년
기준년 2023년
예측 기간 2024-2029년
검토 단위 금액(100만 달러)
부문별 제공 제품별, 기술별, 최종용도 산업별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양 및 기타 지역

소프트웨어를 위한 3D 모션 캡처(모캡) 시스템 시장은 몇 가지 주요 요인들에 의해 큰 성장을 이루고 있습니다. 첫째, 모캡 데이터의 처리, 분석 및 해석을 강화하는 고급 소프트웨어 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 소프트웨어 패키지는 모션 추적, 데이터 시각화 및 모션 편집을 위한 정교한 알고리즘을 제공하여 사용자는 보다 높은 효율성과 정확도로 고품질의 애니메이션 및 시뮬레이션을 생성할 수 있습니다. 또한 인공지능(AI)과 머신러닝(ML) 기술을 모캡 소프트웨어에 통합함으로써 자동 모션 인식, 제스처 분석, 예측 모델링이 가능하며, 엔터테인먼트, 게임, 바이오메카닉스, 로봇 공학 등 업계 전체 로 모캡 시스템의 기능과 용도가 확대됩니다.

스포츠 최종 이용 산업용 3D 모션 캡처(모캡) 시스템 시장은 몇 가지 중요한 요인들로 인해 큰 성장을 이루고 있습니다. 첫째, 스포츠 훈련과 코칭에 있어서 퍼포먼스 분석, 상해 예방, 스킬 개발이 중시되고, 선수의 움직임을 정확하고 상세하게 캡처하고 분석하는 모캡 시스템에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 모캡 기술을 통해 코치와 트레이너는 생체역학적 메트릭을 모니터링하고, 기술을 평가하고, 선수에게 개별화된 피드백을 제공할 수 있으며, 선수의 성능을 향상시키고, 부상의 위험을 줄일 수 있습니다. 수 있습니다. 게다가 가상현실(VR)과 증강현실(AR) 기술과 모캡시스템을 통합함으로써 몰입형 트레이닝 체험이 가능해 선수는 경기 시나리오를 시뮬레이션하거나 현실적인 환경에서 연습 할 수 있습니다.

본 보고서에서는 세계의 3D 모션 캡쳐 시스템 시장에 대해 조사했으며,, 제공 제품별, 기술별, 최종용도 산업별, 지역별 동향, 시장 진출기업 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 3D 모션 캡처 시스템 유형

제7장 3D 모션 캡처 시스템 시장, 제공 제품별

제8장 3D 모션 캡처 시스템 시장, 기술별

제9장 3D 모션 캡처 시스템 시장, 최종 이용 산업별

제10장 3D 모션 캡처 시스템 시장, 지역별

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 프로파일

제13장 부록

JHS
영문 목차

영문목차

The global 3D motion capture system market is expected to be valued at USD 240 million in 2024 and is projected to reach USD 484 million by 2029; it is expected to grow at a CAGR of 15.0% from 2024 to 2029. The increasing adoption of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies, coupled with the growing emphasis on digital transformation, is driving the demand for mocap systems to create compelling and interactive digital experiences.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Million)
SegmentsBy Component, Software, Type, Technology and Region
Regions coveredNorth America, Europe, APAC, RoW

"3D motion capture system market for software to account for the second highest market share during the forecast period."

The 3D motion capture (mocap) system market for software is experiencing significant growth due to several key factors. Firstly, there is a growing demand for advanced software solutions that enhance the processing, analysis, and interpretation of mocap data. These software packages offer sophisticated algorithms for motion tracking, data visualization, and motion editing, allowing users to create high-quality animations and simulations with greater efficiency and accuracy. Moreover, the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technologies into mocap software enables automatic motion recognition, gesture analysis, and predictive modeling, expanding the capabilities and applications of mocap systems across industries such as entertainment, gaming, biomechanics, and robotics.

"Sports end-use industry in 3D motion capture system market to account for the second highest market share during the forecast period."

The 3D motion capture (mocap) system market for the sports end-use industry is witnessing significant growth driven by several key factors. Firstly, there is a growing emphasis on performance analysis, injury prevention, and skill development in sports training and coaching, driving the demand for mocap systems to capture and analyze athlete movements with precision and detail. Mocap technology enables coaches and trainers to monitor biomechanical metrics, assess technique, and provide personalized feedback to athletes, enhancing their performance and reducing the risk of injuries. Moreover, the integration of mocap systems with virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies offers immersive training experiences, enabling athletes to simulate game scenarios and practice in realistic environments.

"3D motion capture system market for Europe to account for the second highest market share during the forecast period."

The 3D motion capture (mocap) system market in the Europe region is experiencing notable growth due to several key factors. Firstly, Europe boasts a vibrant entertainment industry, including film, television, gaming, and animation, driving the demand for high-quality mocap solutions for character animation, visual effects, and virtual production. Moreover, the region has a strong presence in industries such as automotive, aerospace, and healthcare, where mocap systems are used for applications ranging from ergonomic design and simulation to surgical planning and rehabilitation. Additionally, the increasing adoption of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies across sectors like retail, education, and tourism is fueling the demand for mocap systems to create immersive and interactive experiences.

The study contains insights from various industry experts, ranging from component suppliers to Tier 1 companies and OEMs. The break-up of the primaries is as follows:

The key players operating in the 3D motion capture system market are Vicon Motion Systems Ltd (UK), OptiTrack (US), Movella Inc. (US), Motion Analysis Corporation (US), Qualisys AB (Sweden).

Research Coverage:

The research report categorizes the 3D motion capture system market, By Component (Hardware, Software, Service), Type (Body-based, Image-based), Technology (Optical Systems, Non Optical Systems), End-Use Industry (Media & Entertainment, Education, Sports, Healthcare, Industrial/Robotics, Virtual Reality), Region (North America, Europe, Asia Pacific, and RoW).

Key Benefits of Buying the Report

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 TYPE OF 3D MOTION CAPTURE SYSTEMS

7 3D MOTION CAPTURE SYSTEM MARKET, BY OFFERING

8 3D MOTION CAPTURE SYSTEM MARKET, BY TECHNOLOGY

9 3D MOTION CAPTURE SYSTEM MARKET, BY END-USE INDUSTRY

10 3D MOTION CAPTURE SYSTEM MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 APPENDIX

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