3D 모션 캡쳐 시장 : 유형별, 용도별, 시스템별, 지역별(2025-2033년)
3D Motion Capture Market Report by Type, Application, System, and Region 2025-2033
상품코드 : 1702000
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
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한글목차

3D 모션 캡처 세계 시장 규모는 2024년 2억 2,340만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 4억 1,190만 달러에 달하고, 2025-2033년 6.68%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 엔터테인먼트 산업에서 모션 캡처에 대한 수요 증가, 가상현실 및 증강현실(AR)의 성장, 지속적인 기술 발전, 로봇 공학의 사용 증가는 주로 시장 성장을 주도하고 있습니다.

3D 모션 캡처는 다양한 모션 센서와 가속도계를 사용하여 사람이나 사물의 전체적인 움직임을 3D로 기록하는 과정입니다. 고품질 카메라, 센서, 통신 장비, 액세서리 등 여러 장비로 구성되며, 3D 모션 캡처는 시각 효과(VFX) 스튜디오, 치료, 신경 과학, 로봇 공학, 컴퓨터 비전, 엔지니어링, 디자인 등의 응용 분야에서 널리 사용되고 있습니다. 매우 복잡한 움직임이나 피사체의 실시간 움직임을 캡처하여 다양한 분야에서 원하는 수준의 애니메이션을 얻을 수 있습니다. 또한, 불일치나 움직임의 정확도를 줄이고 매핑 제품의 정확도를 향상시킬 수 있습니다. 그 결과, 3D 모션 캡처는 엔터테인먼트, 교육, 스포츠, 생물 의학 연구, 헬스케어 산업 등에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

3D 모션 캡처 시장 동향 :

3D 모션 캡처는 애니메이션 영화, 공상과학 컨텐츠 제작, 사실적인 그래픽의 비디오 게임 개발에 널리 사용되고 있으며, 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 의료 연구, 진단, 재활, 자세 분석, 신체 상태의 치료에 있어 대체 훈련 방법을 제공하기 위해 헬스케어 산업에서 3D 모션 캡처의 채택이 증가하고 있는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)을 통합하여 반사 마커나 멀티 카메라 시스템과 같은 대규모 장비를 사용하지 않고도 사실적인 애니메이션을 생성할 수 있다는 점도 시장 성장에 탄력을 주고 있습니다. 또한, 운동선수 훈련, 경기력 확인, 부상 과정 분석 등 스포츠 및 관련 활동 수요 증가가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 기타, 시각 효과 및 애니메이션을 위한 아트 스튜디오 설립을 위한 여러 정부의 호의적인 노력, 시뮬레이션을 통해 군인을 훈련시키기 위한 군사 분야에서의 사용 증가, 교육 산업 수요 증가 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 3D 모션 캡쳐 시장

제6장 시장 분석 : 유형별

제7장 시장 분석 : 용도별

제8장 시장 분석 : 시스템별

제9장 시장 분석 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global 3D motion capture market size reached USD 223.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 411.9 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.68% during 2025-2033. The rising demand for motion capture in the entertainment industry, escalating growth of virtual reality and augmented reality, ongoing technological advancements, and increased use of robotics are primarily propelling the market's growth.

3D (three-dimensional) motion capture is the process of recording the total movement of people or objects in 3D using a variety of motion sensors and accelerometers. It consists of multiple devices, such as high-quality cameras, sensors, communication equipment, and accessories. 3D motion capture is widely used in visual effects (VFX) studios, therapy, neuroscience, robotics, computer vision, engineering, and design applications. It can capture highly complex movements and the real-time motion of the subject to obtain the desired level of animation in various fields. It also assists in reducing inconsistencies and movement precision and improving the accuracy of mapping products. As a result, 3D motion capture is extensively used in the entertainment, education, sports, biomedical research, and healthcare industries.

3D Motion Capture Market Trends:

The significant growth in the media and entertainment industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. 3D motion capture is widely used to produce animation movies and science-fiction content and develop video games with realistic graphics. Furthermore, the increasing adoption of 3D motion capture in the healthcare industry to provide alternative training methods in medical studies, diagnosis, rehabilitation, posture analysis, and treatment of physical conditions is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to create realistic animations without using extensive equipment, such as reflective markers and multi-camera systems, is providing an impetus to market growth. Moreover, the rising demand from sports and allied activities to train athletes, review performance, and analyze injury processes is supporting the market growth. Other factors, including favorable initiatives by several governments to establish art studios for visual effects and animation, increasing utilization in the military sector for training soldiers through simulations, and rising demand from the education industry, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Breakup by Application:

Breakup by System:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AIQ Synertial Ltd., Codamotion-Charnwood Dynamics Ltd., Motion Analysis Corporation, Noraxon USA Inc., Northern Digital Inc, OptiTrack (NaturalPoint Inc.), PhaseSpace Inc., Phoenix Technologies Inc., Qualisys AB, Vicon Motion Systems Ltd. and Xsens Technologies BV.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global 3D Motion Capture Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Application

8 Market Breakup by System

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

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