3D Motion Capture Market Report by Type, Application, System, and Region 2025-2033
상품코드:1702000
리서치사:IMARC
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 140 Pages
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한글목차
3D 모션 캡처 세계 시장 규모는 2024년 2억 2,340만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 4억 1,190만 달러에 달하고, 2025-2033년 6.68%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 엔터테인먼트 산업에서 모션 캡처에 대한 수요 증가, 가상현실 및 증강현실(AR)의 성장, 지속적인 기술 발전, 로봇 공학의 사용 증가는 주로 시장 성장을 주도하고 있습니다.
3D 모션 캡처는 다양한 모션 센서와 가속도계를 사용하여 사람이나 사물의 전체적인 움직임을 3D로 기록하는 과정입니다. 고품질 카메라, 센서, 통신 장비, 액세서리 등 여러 장비로 구성되며, 3D 모션 캡처는 시각 효과(VFX) 스튜디오, 치료, 신경 과학, 로봇 공학, 컴퓨터 비전, 엔지니어링, 디자인 등의 응용 분야에서 널리 사용되고 있습니다. 매우 복잡한 움직임이나 피사체의 실시간 움직임을 캡처하여 다양한 분야에서 원하는 수준의 애니메이션을 얻을 수 있습니다. 또한, 불일치나 움직임의 정확도를 줄이고 매핑 제품의 정확도를 향상시킬 수 있습니다. 그 결과, 3D 모션 캡처는 엔터테인먼트, 교육, 스포츠, 생물 의학 연구, 헬스케어 산업 등에서 폭넓게 활용되고 있습니다.
3D 모션 캡처 시장 동향 :
3D 모션 캡처는 애니메이션 영화, 공상과학 컨텐츠 제작, 사실적인 그래픽의 비디오 게임 개발에 널리 사용되고 있으며, 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 의료 연구, 진단, 재활, 자세 분석, 신체 상태의 치료에 있어 대체 훈련 방법을 제공하기 위해 헬스케어 산업에서 3D 모션 캡처의 채택이 증가하고 있는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)을 통합하여 반사 마커나 멀티 카메라 시스템과 같은 대규모 장비를 사용하지 않고도 사실적인 애니메이션을 생성할 수 있다는 점도 시장 성장에 탄력을 주고 있습니다. 또한, 운동선수 훈련, 경기력 확인, 부상 과정 분석 등 스포츠 및 관련 활동 수요 증가가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 기타, 시각 효과 및 애니메이션을 위한 아트 스튜디오 설립을 위한 여러 정부의 호의적인 노력, 시뮬레이션을 통해 군인을 훈련시키기 위한 군사 분야에서의 사용 증가, 교육 산업 수요 증가 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 3D 모션 캡처 시장 규모는?
2025-2033년 전 세계 3D 모션 캡처 시장의 예상 성장률은?
세계 3D 모션 캡처 시장을 이끄는 주요 요인은?
코로나19가 전 세계 3D 모션 캡처 시장에 미치는 영향은?
세계 3D 모션캡쳐 시장의 유형별 분류는?
세계 3D 모션캡쳐 시장의 용도별 현황은?
세계 3D 모션캡쳐 시장의 시스템별 시장 현황은?
세계 3D 모션 캡처 시장의 주요 지역은?
세계 3D 모션 캡처 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 3D 모션 캡쳐 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 유형별
하드웨어
소프트웨어
서비스
제7장 시장 분석 : 용도별
미디어 및 엔터테인먼트
바이오 메커니컬 연구·의료
엔지니어링 및 설계
산업
교육
기타
제8장 시장 분석 : 시스템별
광학식 3D 모션 캡쳐 시스템
비광학식 3D 모션 캡쳐 시스템
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
AIQ Synertial Ltd.
Codamotion-Charnwood Dynamics Ltd.
Motion Analysis Corporation
Noraxon USA Inc.
Northern Digital Inc
OptiTrack(NaturalPoint Inc.)
PhaseSpace Inc.
Phoenix Technologies Inc.
Qualisys AB
Vicon Motion Systems Ltd.
Xsens Technologies BV
LSH
영문 목차
영문목차
The global 3D motion capture market size reached USD 223.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 411.9 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.68% during 2025-2033. The rising demand for motion capture in the entertainment industry, escalating growth of virtual reality and augmented reality, ongoing technological advancements, and increased use of robotics are primarily propelling the market's growth.
3D (three-dimensional) motion capture is the process of recording the total movement of people or objects in 3D using a variety of motion sensors and accelerometers. It consists of multiple devices, such as high-quality cameras, sensors, communication equipment, and accessories. 3D motion capture is widely used in visual effects (VFX) studios, therapy, neuroscience, robotics, computer vision, engineering, and design applications. It can capture highly complex movements and the real-time motion of the subject to obtain the desired level of animation in various fields. It also assists in reducing inconsistencies and movement precision and improving the accuracy of mapping products. As a result, 3D motion capture is extensively used in the entertainment, education, sports, biomedical research, and healthcare industries.
3D Motion Capture Market Trends:
The significant growth in the media and entertainment industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. 3D motion capture is widely used to produce animation movies and science-fiction content and develop video games with realistic graphics. Furthermore, the increasing adoption of 3D motion capture in the healthcare industry to provide alternative training methods in medical studies, diagnosis, rehabilitation, posture analysis, and treatment of physical conditions is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to create realistic animations without using extensive equipment, such as reflective markers and multi-camera systems, is providing an impetus to market growth. Moreover, the rising demand from sports and allied activities to train athletes, review performance, and analyze injury processes is supporting the market growth. Other factors, including favorable initiatives by several governments to establish art studios for visual effects and animation, increasing utilization in the military sector for training soldiers through simulations, and rising demand from the education industry, are anticipated to drive the market toward growth.
Key Market Segmentation:
Breakup by Type:
Hardware
Software
Service
Breakup by Application:
Media and Entertainment
Biomechanical Research and Medical
Engineering and Design
Industrial
Education
Others
Breakup by System:
Optical 3D Motion Capture Systems
Non-Optical 3D Motion Capture Systems
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AIQ Synertial Ltd., Codamotion-Charnwood Dynamics Ltd., Motion Analysis Corporation, Noraxon USA Inc., Northern Digital Inc, OptiTrack (NaturalPoint Inc.), PhaseSpace Inc., Phoenix Technologies Inc., Qualisys AB, Vicon Motion Systems Ltd. and Xsens Technologies BV.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global 3D motion capture market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global 3D motion capture market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global 3D motion capture market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global 3D motion capture market?
5.What is the breakup of the global 3D motion capture market based on the type?
6.What is the breakup of the global 3D motion capture market based on the application?
7.What is the breakup of the global 3D motion capture market based on the system?
8.What are the key regions in the global 3D motion capture market?
9.Who are the key players/companies in the global 3D motion capture market?