통신 테스트 및 측정 시장 : 제공 제품별, 테스트 솔루션별, 테스트 유형별, 최종 사용자별, 지역별 - 예측(-2029년)
Communication Test and Measurement Market by Offering (Hardware, Software, Services), Test Solution, Type of Test (Enterprise Test, Field Network Test, Lab & Manufacturing Test, Network Assurance Test), End User and Region - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1462801
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 04월
페이지 정보 : 영문 246 Pages
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한글목차

통신 테스트 및 측정 시장 규모는 2024년 96억 달러로 추정되고, 2029년 149억 달러로 성장할 전망이며, 예측 기간 동안 CAGR은 9.1%가 될 것으로 예측됩니다.

규제 기준과 업계 사양에 따라 통신 장비는 일정한 성능 기준과 규제 규정 준수를 충족해야 합니다. 따라서 이러한 표준을 준수할 수 있는 전문적인 테스트 및 측정 솔루션에 대한 필요성이 증가하고 있습니다.

조사 범위
조사 대상년도 2019-2029년
기준년 2023년
예측 기간 2024-2029년
검토 단위 금액(100만 달러/10억 달러)
부문별 제공 제품별, 테스트 솔루션별, 테스트 유형별, 최종 사용자별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동, 아프리카, 라틴아메리카

관리형 서비스는 통신 전략을 효율적으로 평가, 모니터링 및 강화하기 위한 종합적인 솔루션을 조직에 제공합니다. 이러한 서비스는 전문 지식과 고급 기술에 대한 액세스를 제공하므로 기업은 비용 효율성을 유지하면서 필요에 따라 리소스를 확장할 수 있습니다. 이러한 기능을 관리형 서비스 제공업체에 아웃소싱함으로써 기업은 자체 핵심 역량에 집중할 수 있지만 통신 이니셔티브를 원활하게 실행할 수 있습니다. 관리 서비스는 또한 엄격한 프로토콜 및 규제 기준을 준수하여 데이터 보안 및 규정 준수와 관련된 위험을 완화합니다. 이 서비스를 통해 고객은 테스트 장비의 업데이트, 수리, 유지 보수에 소요되는 노력, 시간 및 비용 낭비에서 벗어나 시장에서 사용 가능한 고급 통신 테스트 및 측정 장비를 저렴하게 활용할 수 있습니다. 서비스 제공업체와 네트워크 장비 제조업체들은 자본 지출(CAPEX)과 운영 지출(OPEX)을 줄이기 위해 관리 서비스를 선택하는 경향이 커지고 있습니다.

전문 서비스는 조직의 통신 효율성을 높이기 위해 맞춤형 솔루션을 제공하는 필수 파트너 역할을 합니다. 이러한 서비스에는 컨설팅, 전략 개발, 도구 도입, 데이터 분석, 교육, 품질 보증, 지속적인 개선 등 다양한 분야가 포함됩니다. 전문 서비스 제공업체는 조직과 긴밀하게 협력하여 통신 및 요구사항 평가, 전략 계획 수립, 측정 도구 도입, 데이터 분석, 모범 사례 준수를 철저히 합니다. 이러한 서비스는 네트워크 장비 제조업체와 서비스 제공업체가 새로운 서비스를 테스트하고, 네트워크 설계를 검증하고, 특성화하는 데 도움을 주어 비용, 복잡성, 시장 출시 시간을 크게 줄여줍니다. 전문 서비스를 활용하면 최종 사용자가 최적의 네트워크 인프라 개발에 소요되는 시간과 노력을 줄이고 핵심 비즈니스 목표에 집중할 수 있습니다. 이것이 각 산업이 전문 서비스를 채택하는 주된 이유입니다.

본 보고서에서는 세계의 통신 테스트 및 측정 시장에 대해 조사했으며, 제공 제품별, 테스트 솔루션별, 테스트 유형별, 최종 사용자별, 지역별 동향 및 시장 진출기업 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요 및 업계 동향

제6장 통신 테스트 및 측정 시장 : 제공 제품별

제7장 통신 테스트 및 측정 시장 : 테스트 솔루션별

제8장 통신 테스트 및 측정 시장 : 테스트 유형별

제9장 통신 테스트 및 측정 시장 : 최종 사용자별

제10장 통신 테스트 및 측정 시장 : 지역별

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 프로파일

제13장 인접 시장 및 관련 시장

제14장 부록

AJY
영문 목차

영문목차

MarketsandMarkets forecasts that the communication test and measurement market size is projected to grow from USD 9.6 billion in 2024 to USD 14.9 billion by 2029, at a CAGR of 9.1% during the forecast period. Regulatory standards and industry specifications require communication equipment to meet certain performance criteria and regulatory compliance. This drives the need for specialized test and measurement solutions that can ensure adherence to these standards.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2019-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Million/USD Billion)
SegmentsBy Offering, Test Solution , Type of Test, End User and Region
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and Latin America

"By services, the managed services segment is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period."

managed services offer organizations comprehensive solutions to assess, monitor, and enhance their communication strategies efficiently. These services provide access to specialized expertise and advanced technologies, enabling organizations to scale resources according to their needs while remaining cost-effective. By outsourcing these functions to managed service providers, organizations can focus on their core competencies while ensuring that communication initiatives are executed seamlessly. Managed services also mitigate risks associated with data security and compliance, thanks to stringent protocols and adherence to regulatory standards. This service relieves customers from wasting efforts, time, and money on the update, repair, and maintenance of test equipment and leverages the advanced communication test and measurement equipment available in the market at cheaper rates. The service providers and network equipment manufacturers are increasingly opting for managed services to reduce their capital expenditure (CAPEX) and operational expenditure (OPEX).

"By services, the professional services segment is expected to hold the largest market size during the forecast period."

Professional services act as indispensable partners, offering tailored solutions to enhance organizational communication effectiveness. These services encompass a spectrum of offerings, including consultation, strategy development, tool implementation, data analysis, training, quality assurance, and continuous improvement. Professional service providers collaborate closely with organizations to assess communication needs, devise strategic plans, implement measurement tools, analyze data, and ensure adherence to best practices. These services assist network equipment manufacturers and service providers in testing new services, qualifying, and characterizing the network design, thereby significantly reducing the costs, complexity, and time-to-market. Professional services reduce the amount of time and effort taken by end users in developing optimal network infrastructure and enable them to focus on their core business objectives. This is the major reason for the adoption of professional services by industries.

"Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period."

The communication test and measurement market in the Asia Pacific region is undergoing significant advancements and has witnessed the advanced and dynamic adoption of new technologies and is expected to record the highest CAGR in the communication test and measurement market during the forecast period. Asia Pacific countries are considerably contributing to the growth of the communication test and measurement market. The growing demand for automated electronic products has made the Asia Pacific market very attractive, but the growth is fragmented, and many local players have specialized contributions making the communication test and measurement ecosystem in Asia Pacific competitive.

Breakdown of primaries

The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:

The major players in the communication test and measurement market are Anritsu (Japan), Fortive (US), EXFO (Canada), Rohde & Schwarz (Germany), Emerson (US), VIAVI Solutions (US), Yokogawa (Japan), Spirent Communications (UK), Keysight Technologies (US), Huawei (China), Hammer (US), Calnex Solutions (UK), Luna Innovations (US), NetScout (US), Cisco (US), LitePoint (US), SysMech (England), VeEX (US), TEOCO Corporation (US), NetAlly (US), thinkRF (Canada), Kyrio (US), Fastech Telecommunications (India), Eagle Photonics (India), Verkotan (Finland). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, product enhancements, and acquisitions to expand their footprint in the communication test and measurement market.

Research Coverage

The report segments the global communication test and measurement market based on offering has been classified into hardware, software, and services (professional services (support services, consulting services, training services), managed services)). Based on test solution, the market is classified into two segments, wireline test solution and wireless test solution. Based on type of test, the market is classified by enterprise test, field network test, lab & manufacturing test, and network assurance test. Based on end user, the market is segmented into telecommunication service provider, network equipment manufacturer, mobile device manufacturer, and other end users. By region, the market has been segmented into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and Latin America.

Key benefits of the report

The report would help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall communication test and measurement market and the subsegments. This report would help stakeholders understand the competitive landscape and gain insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report would help stakeholders understand the pulse of the market and provide them with information on the key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

Analysis of key drivers (growing demand for network testing, rising demand for automated products and a growing need for communication test and measurement equipment, rapid technological advancements), restraints (price sensitivity, lack of standardization), opportunities (deployment of 5G networks, rising demand for bandwidth and traffic inspection, quantum communication testing), and challenges (matching up with continually changing technologies, security and privacy concerns).

Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players such as Anritsu (Japan), Fortive (US), EXFO (Canada), Rohde & Schwarz (Germany), Emerson (US), VIAVI Solutions (US), Yokogawa (Japan), Spirent Communications (UK), Keysight Technologies (US), Huawei (China), Hammer (US), Calnex Solutions (UK), Luna Innovations (US), NetScout (US), Cisco (US), LitePoint (US), SysMech (England), VeEX (US), TEOCO Corporation (US), NetAlly (US), thinkRF (Canada), Kyrio (US), Fastech Telecommunications (India), Eagle Photonics (India), Verkotan (Finland).

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

6 COMMUNICATION TEST & MEASUREMENT MARKET, BY OFFERING

7 COMMUNICATION TEST & MEASUREMENT, BY TEST SOLUTION

8 COMMUNICATION TEST & MEASUREMENT, BY TYPE OF TEST

9 COMMUNICATION TEST & MEASUREMENT, BY END USER

10 COMMUNICATION TEST & MEASUREMENT MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 ADJACENT/RELATED MARKETS

14 APPENDIX

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