세계 자동차용 연료전지 시장 : 차량 유형별, 컴포넌트별, 연료 유형별, 수소 연료 포인트별, 주행 거리별, 출력별, 용량별, 특수 차량 유형별, 지역별 예측(-2030년)
Automotive Fuel Cell Market by Vehicle Type (Buses, Trucks, LCVs, Passenger Cars), Component, Fuel Type, Hydrogen Fuel Points, Operating Miles, Power, Capacity, Specialized Vehicle Type and Region - Global Forecast to 2030
상품코드 : 1426163
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문 331 Pages
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한글목차

세계 자동차 연료전지 시장 규모는 2024년 2억 달러에 이를 전망이고 2030년까지 21억 달러로 평가될 것으로 예측되며, 복합 연간 성장률(CAGR) 48.0% 성장할 것으로 예상됩니다. 저 배출 가스 차량에 대한 수요 증가와 녹색 이동성에 대한 수요 증가와 같은 매개 변수가 시장을 견인합니다. 게다가 수소구동기술의 진보와 연료전지 기술에 대한 정부의 지원이 이 시장에 새로운 기회를 창출할 전망입니다. 시장에서 제로 배출 차량에 대한 수요 증가와 정부의 강력한 지원으로 많은 주요 OEM이 FCEV 연구 개발에 투자하고 있습니다. 수소 연료전지는 지난 수십년동안 급성장하는 기술입니다. 많은 신기술 개발이 진행되어 시장에서 자동차용 연료전지 수요를 높이고 있습니다. 기존 EV와 달리 FCEV는 장거리 주행이 가능하며 장거리 EV 통근에 사용되는 경우가 많습니다. Toyota, Hyundai, Honda와 같은 기업은 지난 20년간 이 기술 개발을 선도해 왔습니다.

조사 범위
조사 대상년도 2024년-2030년
기준년 2023년
예측 기간 2024년-2030년
단위 10억 달러
부문 유형, 구성 요소, 연료 유형, 수소 연료 포인트, 주행 거리, 용량, 용량, 특수 차량 유형, 지역
대상 지역 아시아 오세아니아, 유럽, 북미 및 기타 지역

"수소가 FCEV에서 가장 일반적으로 사용되는 연료입니다."

수소는 우리 환경에 자연적으로 존재하며 물(H2O), 탄화수소(예 : 메탄 - CH4) 및 유기물과 같은 다양한 형태로 저장되지만 연료로 사용하기 위해 효율적으로 꺼내는 점에서는 과제가 있습니다. 수소는 다양한 국산 자원에서 유래하는 실행 가능한 대체 연료로 각광받고 있습니다. 수소 수송 시장은 초기 단계에 있지만 정부와 산업의 공동 활동은 깨끗하고 비용 효율적이며 안전한 수소 생산과 유통을 실현하는 데 집중하고 있습니다. 수소 연료전지는 수소의 화학 에너지를 이용하여 전기를 발생시키고 사용시 부산물은 물뿐입니다. 일반적으로 자동차용으로 사용되는 PEM 연료전지는 수소, 메탄올, 에탄올 등의 연료를 지원합니다. 수소는 자동차 연료전지에 가장 깨끗한 연료 옵션으로 돌출하고 있습니다. 현재 수소 연료전지 차량 수요는 제한되어 있지만, 주된 이유는 그린 수소 공급이 제한되어 있고 수소 생산에 화석 연료를 사용하고 있다는 것입니다. 이에 따라 각국에서 수소 스테이션의 설치가 진행되고 생산이 확대되면 수소 연료전지 차량 수요도 증가할 것으로 예측됩니다. 연료로서 수소의 보급을 방해하는 과제는 저장입니다. 수소는 밀도가 낮기 때문에 화석 연료처럼 쉽게 저장할 수 없으며 저장 전에 압축과 냉각이 필요합니다. 미국에서는 고온 수증기와 천연 가스를 조합하여 수소를 꺼내는 수증기 개질이 여전히 수소 생산의 주류가 되고 있습니다. 풍력이나 태양광과 같은 재생 가능 에너지를 이용함으로써 다른 에너지 생산 형태에 따른 유해한 배출을 경감할 수 있는 이점이 있습니다. 이 때문에 저장용의 특수한 탱크가 필요해, 자동차 용도에 수소 연료전지를 사용할 때의 비용을 한층 더 밀어 올리는 요인이 되고 있습니다.목표는 연료전지 전기 자동차(FCEV)에 수소의 보급을 촉진하는 것입니다. 현재 소형 FCEV는 적은 양으로 점차 소비자 시장에 진입하고 있으며, 처음에는 국내와 세계 특정 지역에만 있습니다. 게다가 수소 시장은 버스, 자재관리 장비(포크리프트 등), GSE, 중형,대형 트럭, 선박, 정치 용도 등 다양한 부문에서 유망한 성장을 보이고 있습니다. 수소 생산은 대기 환경에 영향을 미치는 배출 가스를 발생시킬 수 있지만, 수소로 달리는 FCEV의 배기는 수증기와 따뜻한 공기뿐이며 제로 방출 차량으로 분류된다는 점에 유의해야합니다. 아니. 이것은 소매 소비자에게 소형차의 구입이나 캘리포니아주 중형,대형 버스와 트럭의 초기 전개로 구체화되어 있어 북동부 주에서도 차량을 이용할 수 있게 될 예정입니다.

이 보고서는 세계 자동차 연료전지 시장에 대한 조사 분석을 통해 주요 촉진요인 및 억제요인, 경쟁 구도, 미래 동향 등의 정보를 제공합니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 자동차용 연료전지 시장 : 컴포넌트별

제7장 자동차용 연료전지 시장 : 연료 유형별

제8장 자동차용 연료전지 시장 : 수소 연료 포인트별

제9장 자동차용 연료전지 시장 : 주행 거리별

제10장 자동차용 연료전지 시장 : 용량별

제11장 자동차용 연료전지 시장 : 추진별

제12장 자동차용 연료전지 시장 : 특수 차량 유형별

제13장 자동차용 연료전지 시장 : 차량 유형별

제14장 자동차용 연료전지 시장 :지역별

제15장 경쟁 구도

제16장 기업 프로파일

제17장 MARKETSANDMARKETS의 권장사항

제18장 부록

BJH
영문 목차

영문목차

The global automotive fuel cell market is projected to grow from USD 0.2 billion in 2024 to USD 2.1 billion by 2030, at a CAGR of 48.0%. Parameters such as an increase in demand for low emission vehicles and an increase in demand for green mobility will drive the market. In addition, the advancements in hydrogen-powered technology, paired with government support for fuel cell technology, will create new opportunities for this market. Increasing demand for zero-emission vehicles in the market and strong government support has led to many top OEMs invest in the R&D of FCEVs. Hydrogen fuel cells have thus become a fast-growing technology in the past decades. Many new technological developments have taken place, which have increased the demand for automobile fuel cells in the market. Unlike traditional EVs, FCEVs can be used for much longer distances and are often used in long-distance EV commuting. Companies like Toyota, Hyundai, and Honda have been leading the development of this technology for the last two decades.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2024-2030
Base Year2023
Forecast Period2024-2030
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsType (Buses, Trucks, LCVs, Passenger Cars), Component, Fuel Type, Hydrogen Fuel Points, Operating Miles, Power, Capacity, Specialized Vehicle Type and Region
Regions coveredAsia Oceania, Europe, North America, and RoW

" Hydrogen will be the most commonly used fuel in FCEVs."

Hydrogen, naturally occurring in our environment and stored in various forms such as water (H2O), hydrocarbons (e.g., methane - CH4), and organic matter, presents a challenge in terms of efficiently extracting it for use as a fuel. Hydrogen is gaining prominence as a viable alternative fuel derived from diverse domestic resources. Although the hydrogen transportation market is in its early stages, joint efforts from both government and industry are concentrated on achieving clean, cost-effective, and secure hydrogen production and distribution. Hydrogen fuel cells harness the chemical energy of hydrogen to generate electricity, with water being the sole by-product of usage. PEM fuel cells, commonly utilized for automotive purposes, are compatible with fuels like hydrogen, methanol, and ethanol. Hydrogen stands out as the cleanest fuel option for fuel cells in automotive applications. Despite the current limited demand for hydrogen fuel cell vehicles, primarily due to a constrained supply of green hydrogen and the use of fossil fuels in hydrogen production, countries worldwide are initiating green hydrogen projects for various applications. This initiative is expected to boost demand for hydrogen fuel cell vehicles as production scales up, accompanied by the establishment of hydrogen stations across countries. Storage poses a challenge hindering the widespread adoption of hydrogen as a fuel. Due to its low density, hydrogen cannot be stored as easily as fossil fuels and requires compression and cooling before storage. Steam reforming remains the dominant method for hydrogen production in the United States, involving the high-temperature combination of steam with natural gas to extract hydrogen. Alternatively, hydrogen can be produced from water through electrolysis, a more energy-intensive process that offers the advantage of using renewable energy sources such as wind or solar, thereby mitigating harmful emissions associated with other energy production forms. This necessitates specific tanks for storage purposes, further contributing to the cost of using hydrogen fuel cells for automotive applications. The goal is to facilitate the widespread adoption of hydrogen in Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs). Currently, light-duty FCEVs are gradually entering the consumer market in limited quantities, initially in specific regions both domestically and globally. Moreover, the hydrogen market is exhibiting promising growth in various sectors, including buses, material handling equipment (e.g., forklifts), ground support equipment, medium- and heavy-duty trucks, marine vessels, and stationary applications. While hydrogen production may generate emissions affecting air quality, it is crucial to note that the exhaust from an FCEV running on hydrogen comprises only water vapor and warm air, classifying it as a zero-emission vehicle. This has materialized in the introduction of light-duty vehicles to retail consumers and the initial deployment of medium- and heavy-duty buses and trucks in California, with plans for fleet availability expanding to northeastern states..

"North America to have rapid fuel cell demand growth during the forecast period."

North America has emerged as one of the fastest growing market in fuel cell development, spearheaded by acclaimed companies like Ballard Power (Canada), Plug Power (LIS), and Fuel Cell Energy (US). The US and Canada are actively promoting the growth of Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs), particularly in the commercial vehicle sector. Government support includes performance testing for fuel cell Heavy Commercial Vehicles (HCVs) and buses, with key players like Ballard Power Systems, Hyster-Yale, Plug Power, Cummins, Advent Technologies Holdings, and BorgWarner contributing to the region's competitive market. The United States is committed to decarbonizing its power sector by 2035, aiming for a 50-52% reduction in carbon emissions compared to 2005 levels and achieving net-zero emissions by 2050. Each fuel cell bus in operation in the US has the potential to annually reduce carbon emissions by 100 tons and eliminate the need for 9,000 gallons of fuel, resulting in significant cost savings of over USD 37,000 per vehicle compared to diesel-fueled buses. Recognizing the importance of fuel cell technology in its national energy strategy, the US government has proposed a USD 2 billion investment in technologies, including fuel cells, to reduce dependence on fossil fuels. California, at the forefront of automotive legislation for emissions reduction, has established hydrogen refueling stations, and the H2USA project aims to advance hydrogen infrastructure, preparing for the widespread adoption of FCEVs. The US Department of Energy's investment of USD 52.5 million in 31 projects supports the advancement of clean hydrogen technologies and the Hydrogen Energy Earthshot initiative, targeting 700,000 jobs and $140 billion in revenue by 2030. However, the US goal of producing green hydrogen at $1 per kilogram by 2031 may be optimistic, with blue hydrogen and naturally extracted hydrogen gaining attention on political agendas worldwide. Simultaneously, the California Air Resources Board (CARB) is championing zero-emissions vehicles, opening the door for more hydrogen fuel cell vehicles. North America's prowess in fuel cell technology innovation is attributed to government policies promoting low-emission technologies, business-friendly environments, lower taxes, and incentives for fuel cell vehicle users, fostering significant growth in the automotive fuel cell market.Canada is also taking steps to reduce carbon emissions, with the City of Toronto planning to convert 50% of its fleets to Electric Vehicles (EVs), including a substantial portion designated for long-distance travel using FCEVs. Provinces like BC and Quebec are incentivizing Zero-Emission Vehicle (ZEV) purchases, implementing regulations, and deploying hydrogen fueling infrastructure to promote the adoption of FCEVs.

In-depth interviews were conducted with CEOs, managers, and executives from various key organizations operating in this market.

Research Coverage:

The report covers the automotive fuel cell market, in terms of vehicle type (Passenger Cars , LCV,Bus, Truck), Component (fuel cell stack, fuel processor, power conditioner, air compressor, humidifier), by specialised vehicle type (Material Handling Vehicle, Auxilary Power Unit or Refrigerated Truck), H2 fuel station (Asia Oceania, Europe, and North America), power output (<150kW, 150-250 Kw, >250kw), operating miles (0-250 miles, 250-500 miles, and above 500 miles), propulsion (FCEV,FCHEV), fuel type (Methanol, Ethanol, and others), region (Asia Oceania, Europe, and North America). It covers the competitive landscape and company profiles of the major automotive fuel cell market ecosystem players.

The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.

Key Benefits of Buying the Report:

The report provides insight on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY COMPONENT

7 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY FUEL TYPE

8 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY HYDROGEN FUEL POINTS

9 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY OPERATING MILES

10 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY POWER OUTPUT

11 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY PROPULSION

12 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY SPECIALIZED VEHICLE TYPE

13 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY VEHICLE TYPE

14 AUTOMOTIVE FUEL CELL MARKET, BY REGION

15 COMPETITIVE LANDSCAPE

16 COMPANY PROFILES

(Business overview, Products offered, Recent developments & MnM View)**

17 RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS

18 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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