세계의 환자 참여 솔루션 시장 : 구성 요소별, 전달 방법별, 치료 영역별, 기능별, 최종 사용자별, 미충족 요구, 투자, 구매 기준-예측(-2028년)
Patient Engagement Solutions Market by Component (Hardware), Software, Therapy, Functionality, User (Provider, Payer), Unmet Need, Investment, Buying Criteria - Global Forecast to 2028
상품코드 : 1397880
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2023년 12월
페이지 정보 : 영문 438 Pages
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한글목차

보고서 개요

조사 범위
조사 대상 연도 2021-2028년
기준 연도 2022년
예측 기간 2023-2028년
단위 금액(100만 달러)
부문 구성 요소, 전달 방법, 치료 영역, 용도, 기능, 최종 사용자, 지역
대상 지역 북미, 유럽, 아시아 태평양, 남미, 중동 및 아프리카

세계의 환자 참여 솔루션(Patient Engagement Solutions) 시장 규모는 2023년에 225억 달러였으며, 2028년까지 418억 달러에 달할 것으로 예상되며 예측 기간 동안 CAGR로 13.2%로 추이하며 성장 할 것으로 예상됩니다.

환자 참여 솔루션에 대한 수요 증가와 모바일 헬스 앱 사용 증가 등 요인이 시장 성장을 가속하고 있습니다.

그러나 의료 인프라에 대한 높은 투자 요건과 의료 업계에서 숙련된 IT 전문가의 부족이 예측 기간에 시장 성장을 억제할 전망입니다.

'서비스 부문이 2023-2028년에 가장 높은 성장률로 성장할 것으로 예측됩니다.'

구성 요소에 따라 환자 참여 솔루션 시장은 소프트웨어, 하드웨어 및 서비스로 나뉩니다. 소프트웨어 부문은 2022년에 시장에서 가장 큰 점유율을 차지합니다. 통합 솔루션 부문은 2022년 시장에서 큰 점유율을 차지했으며, 예측 기간에 가장 높은 CAGR을 나타낼 전망입니다.

하지만 서비스 부문이 2023년부터 2028년까지 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 서비스 부문의 현저한 성장은 가치 기반 환자 중심 케어를 제공하는 혁신적인 서비스 모델 개발에 대한 투자가 증가하고 시장 성장을 가속하는 등으로 인한 것으로 예상됩니다.

'온프레미스 솔루션 부문이 2023년 시장을 독점할 것으로 예측됩니다.'

온프레미스 솔루션 부문이 2023년 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 그러나 2023년부터 2028년까지 클라우드 기반/웹 기반 방식 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이 부문의 큰 점유율은 시장에서 클라우드 기반 솔루션에 고유한 유연성, 확장성, 합리적인 가격의 특징으로 인한 성장 지원으로 인한 것입니다.

'2022년 용도별로는 건강 관리 부문이 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.'

2023년, 건강 관리 부문은 시장에서 가장 큰 점유율을 차지합니다. 건강상태에 대한 환자의 의식의 고조가 시장 성장의 촉진 요인이 되고 있습니다.

'2022년 치료 영역별로 만성 질환이 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.'

2022년 만성 질환 부문이 시장을 독점했으며 만성 질환 중 심혈관 질환 부문이 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 그러나 세계에서 당뇨병의 유병률과 발병률이 높기 때문에 당뇨병 부문이 예측 기간에 가장 높은 CAGR을 기록할 전망입니다.

'기능별로 환자/클라이언트 스케줄링이 시장에서 최대 점유율을 차지했습니다.'

기능별로 환자/클라이언트 스케줄링 부문은 2022년 시장에서 가장 큰 점유율을 차지합니다. 환자/클라이언트 스케줄링 부문의 큰 점유율은 주로 환자의 품질 치료를 낮은 비용으로 환자에게 제공하기 위해 환자 참여 소프트웨어의 채택을 촉진하는 정부 노력 증가로 인한 것입니다.

'최종 사용자별로 제공업체 부문은 2022년 최대 점유율을 차지했습니다.'

이 부문의 큰 점유율은 증가하는 의료 비용을 억제하고, 가치 기반 케어를 제공하며, 재무 성과를 확대하기 위한 환자 참여 솔루션의 도입 증가로 인한 것입니다.

'2022년 북미가 환자 참여 솔루션 시장을 독점했습니다.'

유리한 정부의 이니셔티브와 규제, 의료 비용 절감의 필요성, 만성 질환 증가, 주요 시장 기업의 존재 등 요인이 북미 시장의 성장에 크게 기여하고 있습니다.

아시아 태평양 시장은 2023-2028년의 예측기간에 가장 높은 CAGR을 달성할 전망입니다. 이 성장은 의료 IT(HCIT) 솔루션의 채택 확대와 이 지역의 만성 질환의 유행에 기인합니다. 환자 수 증가와 정확하고 시기 적절한 진단 및 치료에 대한 필요성 증가는 예측되는 아시아 태평양 시장의 성장에 더욱 기여합니다.

세계의 환자 참여 솔루션(Patient Engagement Solutions) 시장에 대해 조사 분석 했으며, 주요 촉진 요인 및 억제 요인/경쟁 구도/향후 동향 등 정보를 제공합니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 환자 참여 솔루션 시장 : 구성 요소별

제7장 환자 참여 솔루션 시장 : 전달 방법별

제8장 환자 참여 솔루션 시장 : 용도별

제9장 환자 참여 솔루션 시장 : 치료 영역별

제10장 환자 참여 솔루션 시장 : 기능별

제11장 환자 참여 솔루션 시장 : 최종 사용자별

제12장 환자 참여 솔루션 시장 : 지역별

제13장 경쟁 구도

제14장 기업 개요

제15장 부록

LYJ
영문 목차

영문목차

Report Description

Scope of the Report
Years Considered for the Study2021-2028
Base Year2022
Forecast Period2023-2028
Units ConsideredValue (USD) Million
SegmentsComponent, Delivery Mode, Therapeutic Area, Application, Functionality, End User, And Region
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East & Africa

The patient engagement solutions market is projected to reach USD 41.8 billion by 2028 from USD 22.5 billion in 2023, at a CAGR of 13.2% during the forecast period. Factors such as the growing demand for patient engagement solutions and the increasing utilization of m-health apps are driving the market growth.

However, high investment requirements for healthcare infrastructure and the scarcity of skilled IT professionals in the healthcare industry are expected to restrain the growth of this market during the forecast period.

"Services segment is expected to grow at the highest rate from 2023 to 2028."

By components, the patient engagement solutions market is divided into software, hardware, and services. The software segment holds the largest share of the global patient engagement solutions market in 2022. The hardware is further segmented into in-room televisions, integrated bedside terminals/assisted devices and tablets. The software market is further divided into standalone software and integrated software. In 2022, the integrated solutions segment holds the larger share of this market & is also projected to grow at the highest CAGR during the forecast period.

Nevertheless, the services segment is projected to exhibit the highest CAGR from 2023 to 2028. The notable growth in the services segment can be attributed to factors such as the increasing investments in the development of innovative service models that offer value-based, patient-centered care, driving the market growth for services.

"The on-premise solutions segment is anticipated to dominate the Patient Engagement Solutions market in 2023."

When considering delivery modes, the patient engagement solutions market is categorized into on-premise and cloud-based/web-based modes. In 2023, it is projected that the on-premise solutions segment will command the largest share of the global patient engagement solutions market. However, the cloud-based/web-based mode segment is forecasted to exhibit the highest CAGR from 2023 to 2028. The substantial share of this segment can be attributed to the growth support provided by the flexibility, scalability, and affordability features inherent in cloud-based solutions within the patient engagement solutions market.

"In 2022, the Health management segment accounted for the largest share of the global patient engagement solutions market, by applications."

By application, the patient engagement solutions market is divided into health management, home health management, social and behavioral management, and financial health management. In 2023, the health management applications segment accounts for the largest share of the global patient engagement solutions market. Health management includes a wide range of patient engagement tools that help patients engage with their providers and take initiatives to improve or maintain their health status and increased awareness among patients about health conditions are the factors driving market growth.

"In 2022, Chronic diseases accounted for the largest share of the global patient engagement solutions market by therapeutic area."

By therapeutic area, the patient engagement solutions market is divided into chronic diseases (cardiovascular disease, diabetes, obesity and other chronic diseases), women's health, fitness, and other therapeutic areas. The chronic diseases segment dominated this market in 2022. In 2022, the cardiovascular diseases segment accounted for the largest share of the patient engagement solutions market for chronic diseases. However, the diabetes segment is projected to register the highest CAGR during the forecast period, owing to the high prevalence and incidence of diabetes worldwide.

"Patient/client scheduling accounted for the largest share of the global patient engagement solutions market, by functionality."

By functionality, the patient engagement solutions market is divided into E-prescribing, document management, telehealth, patient/client scheduling, patient education, billing & payments and other functionalities. The patient/client scheduling segment accounted for the largest share of the patient engagement solutions market, by functionality, in 2022. The large share of the patient/client scheduling segment is mainly attributed to increasing government initiatives to boost patient engagement software adoption to provide quality care by physicians to their patients at lower costs.

"Providers' segment accounted for the largest share of the global patient engagement solutions market by end user in 2022."

By end users, the patient engagement solutions market is divided into providers, payers, patients, and other end users. The providers are further bifurcated into hospitals and healthcare systems, ambulatory care centers, home healthcare, and other providers. Moreover, the payers are further divided into private and public. By end users, the providers segment accounted for the largest share of the global patient engagement solutions market in 2022. The large share of this segment is due to the increasing implementation of patient engagement solutions to curtail mounting healthcare costs, offer value-based care, and expand financial outcomes are factors that are driving the growth of this segment.

"North America to dominate the patient engagement solutions market in 2022."

In 2022, North America dominated the global patient engagement solutions market by region. Factors such as favorable government initiatives and regulations, the imperative to reduce healthcare costs, the increasing prevalence of chronic diseases, and the presence of key market players contribute significantly to the growth of the patient engagement solutions market in North America.

The Asia Pacific market is expected to achieve the highest CAGR during the forecast period from 2023 to 2028. This growth is attributed to the escalating adoption of Healthcare Information Technology (HCIT) solutions and the increasing prevalence of chronic diseases in the region. The rising patient volume and the growing need for accurate and timely diagnosis and treatment further contribute to the anticipated growth of the patient engagement solutions market in the Asia Pacific region.

Breakdown of supply-side primary interviews by company type, designation, and region:

McKesson Corporation (US), Veradigm (US), Oracle Corporation (US), Merative (US), Epic Systems Corporation (US), Orion Health (New Zealand), GetWellNetwork (US), athenahealth (US), Oneview Healthcare (Ireland), MEDITECH (US), IQVIA (US), Get Real Health (US), Cognizant (US), Harris Healthcare (US), Kareo (US), CureMD Healthcare (US), eClinicalWorks (US), and Lincor Solutions (US), AdvancedMD (US), Luma Health Inc. (US), WellStack(US), Vivify Health (US), Medhost (US), MEDISYSINC (US), and Patient point LLC (US). These players are increasingly focusing on new product launches and partnerships to expand their product offerings in the patient engagement solutions market.

Research Coverage

Reasons to Buy the Report

This report provides insights on:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY COMPONENT

7 PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY DELIVERY MODE

8 PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY APPLICATION

9 PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY THERAPEUTIC AREA

10 PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY FUNCTIONALITY

11 PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY END USER

12 PATIENT ENGAGEMENT SOLUTIONS MARKET, BY REGION

13 COMPETITIVE LANDSCAPE

14 COMPANY PROFILES

15 APPENDIX

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