Healthcare Contract Manufacturing Outsourcing (CMO) Market - Forecasts from 2025 to 2030
상품코드:1775570
리서치사:Knowledge Sourcing Intelligence
발행일:2025년 07월
페이지 정보:영문 145 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
헬스케어 위탁생산(CMO) 시장은 2025년 2,006억 2,700만 달러에서 2030년에는 2,901억 7,600만 달러로, CAGR 7.66%로 성장할 것으로 예측됩니다.
다른 비즈니스와 마찬가지로 헬스케어 분야도 의약품 및 의료기기 제조에 아웃소싱 프로세스를 활용하고 있습니다.
수탁 제조란 의약품이나 의료기기의 제조를 해당 업무에 특화된 아웃소싱 기업에 의뢰하는 방식입니다.
환자 수가 증가함에 따라 병원은 인프라, 인력, 의료, 시설 등의 측면에서 기대에 부응할 수 있는 적절한 시설을 유지해야 합니다.
제약사나 의료기기 업체처럼 일부 프로세스를 아웃소싱하여 운영비용을 최소화하고 핵심 역량에 집중할 수 있도록 하는 것이 헬스케어 분야에서 요구되고 있습니다.
헬스케어 위탁생산(CMO) 시장 동향:
헬스케어 위탁생산 시장에서의 경험과 전문성이 수요를 주도하고 있습니다.
또한, 의료 서비스 제공자는 경영 자원을 압박할 수 있는 불필요한 설비 투자를 피할 수 있습니다.
헬스케어 시장에 진입하고자 하는 신규 진입 기업들은 의약품 및 의료기기 제조를 아웃소싱함으로써 양질의 서비스를 제공하면서 생존할 수 있습니다.
헬스케어 CMO 시장이 호황을 누리고 있는 주요 이유는 비용 요인입니다.
전문가를 고용하는 과정을 피하고 시간을 절약하는 것은 이 시장의 고객에게 또 다른 이점입니다.
헬스케어 위탁생산 시장의 성장 촉진요인:
오류 발생 가능성을 줄이면서 생산성을 향상시키는 것이 예측 기간 동안 시장 성장에 기여하고 있습니다.
헬스케어 분야에서의 실수는 환자에게는 치명적일 수 있고, 서비스 제공자에게는 힘들게 벌어들인 수익을 망칠 수 있습니다.
헬스케어 CMO 기업들은 업계의 최신 변화를 항상 파악하여 고객에게 최적의 솔루션을 제공할 수 있는 경향이 있습니다.
이것이 이 분야 기업의 성장에 박차를 가하고 있습니다.
의약품의 연구개발에는 많은 비용이 들지만, 이것이 헬스케어 CMO 산업이 번창하는 주요 이유 중 하나입니다.
또한, 환자의 안전을 보장하면서 경쟁력과 효율성을 유지해야 한다는 정부의 압박은 헬스케어 분야의 변화의 방향을 형성하고 있습니다.
특허 만료도 기업이 헬스케어 CMO에 의존하는 주요 이유입니다.
규모의 경제를 통해 CMO 기업은 의약품 제조 비용을 최소화하고, 의료 서비스 제공자에게 증분 이익을 유지하면서 이익을 유지할 수 있습니다.
헬스케어 위탁생산 시장의 지리적 전망:
아시아태평양은 선진국의 헬스케어 CMO 기업에 대한 의존도가 높기 때문에 예측 기간 동안 높은 성장이 예상됩니다.
수술용 의료기기 및 기타 의료 보조 기기에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 인도와 같은 국가에서는 품질 기준을 유지하면서 이러한 기기의 제조를 아웃소싱하고 있습니다.
미국을 비롯한 신흥국들은 설비 교체 및 업그레이드에 많은 투자를 통해 보다 효율적인 생산을 강화하고 있습니다.
미국은 수많은 제약회사가 존재하기 때문에 이 시장의 파이의 상당 부분을 차지하고 있습니다.
유럽 지역도 정부의 높은 지원과 바이오 제약 부문의 활황으로 인해 시장의 대부분을 차지하고 있습니다.
헬스케어 위탁생산 시장 제품 제공
Lonza의 cGMP 제조 : 자가 및 동종 세포 치료, 바이러스 벡터를 이용한 유전자 치료는 3개 대륙에 걸친 cGMP 제조 능력으로 커버됩니다.
임상 개발의 다양한 단계에서 새로운 치료제의 상용화를 지원할 수 있습니다.
AGC Biologics(AGC Inc) 제제 개발 : AGC Biologics는 동결건조 제제, 액상 제제, 의약품(최적화된 동결건조 사이클 포함)의 제제 개발을 하고 있습니다.
실험계획법(DOE)의 원리를 활용하여 광범위하고 신속한 부형제 스크리닝 실험을 실시하여 가능한 한 제품의 안정성을 촉진하는 부형제 및 상황을 찾습니다.
이상적인 제제를 제조하기 위해 실시간 및 신속한 안정성 테스트를 사용하여 다양한 부형제와 상황을 신중하게 조합하여 검토합니다.
제제는 마이크로그램에서 175mg/mL 이상의 투여 농도로 제조됩니다.
헬스케어 위탁생산 시장 기업:
Pfizer Inc.
Lonza Group
AGC Biologics(AGC Inc)
Recipharm AB
Catalent, Inc.(Novo Holding A/S)
목차
제1장 주요 요약
제2장 시장 현황
시장 개요
시장 정의
조사 범위
시장 세분화
제3장 비즈니스 상황
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
시장 기회
Porter's Five Forces 분석
업계 밸류체인 분석
정책과 규제
전략적 제안
제4장 기술 전망
제5장 헬스케어 위탁생산(CMO) 시장 : 서비스별
소개
제약 CMO
원료의약품(API) 제조
최종 투여 제제(FDF) 제조
주사제 제제
고형 제제
반고형 제제
액체 제제
패키지
의료기기 CMO
디자인 아웃소싱
디바이스 제조
최종 조립
제6장 헬스케어 위탁생산(CMO) 시장 : 제품 유형별
소개
멸균된
미멸균
제7장 헬스케어 위탁생산(CMO) 시장 : 최종사용자별
소개
제약회사
의료기기 기업
기타
제8장 헬스케어 위탁생산(CMO) 시장 : 지역별
소개
북미
미국
캐나다
멕시코
남미
브라질
아르헨티나
기타
유럽
독일
프랑스
영국
스페인
기타
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트
기타
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
인도네시아
태국
기타
제9장 경쟁 환경과 분석
주요 기업과 전략 분석
시장 점유율 분석
합병, 인수, 합의 및 협업
경쟁 대시보드
제10장 기업 개요
Jubilant Pharma Limited
Pfizer Inc.
Lonza Group AG
AGC Biologics(AGC Inc)
Recipharm AB
Catelent Inc(Novo Holding A/S)
Aenova Group
Boehringer Ingelheim International GmbH
AbbVie Inc
Fresenius Kabi AG
제11장 부록
통화
가정
기준 연도와 예측 연도 타임라인
이해관계자에 대한 주요 이점
조사 방법
약어
ksm
영문 목차
영문목차
The Healthcare Contract Manufacturing Outsourcing (CMO) Market is expected to grow from US$200.627 billion in 2025 to US$290.176 billion in 2030, at a CAGR of 7.66%.
Like every other business, the Healthcare Sector also leverages the outsourcing process in the manufacture of drugs or medical devices. Contract manufacturing is a method for getting drugs and devices manufactured by an outsourcing firm specializing in that business. The increasing number of patients puts pressure on hospitals to maintain appropriate facilities to meet expectations in terms of infrastructure, workforce, medicine, and equipment. Outsourcing of some of the processes, like drug or medical device manufacturers, is being demanded by the healthcare sector to be able to focus on core competencies while minimizing the cost of operations.
Experience and expertise in the Healthcare outsourcing manufacturing market are driving the demand for such a market. On top of that, healthcare providers can avoid unnecessary capital investments, which might strain their resources. New players, willing to enter the healthcare market, can outsource the manufacture of drugs and devices to sustain their existence while providing quality services. The cost factor is the major reason for the booming Healthcare CMO market. Bypassing the process of hiring experts and saving time is an added advantage for the customers of this market.
The increased productivity while reducing the probability of errors is contributing to the market growth in the forecast period.
Mistakes in the healthcare sector can be fatal for the patient and destroy the hard-earned earnings of the service provider. Healthcare CMO companies tend to remain up-to-date with the latest changes in the industry and can provide optimal solutions to their customers. This adds to the growth of the companies in this sector. Drug R&D is an expensive endeavor, which is one of the primary reasons why the Healthcare CMO Industry is thriving.
Besides, governmental pressure to remain competitive and efficient while ensuring the safety of patients is shaping the way the healthcare sector is transforming. Patent expiration is also a major reason why companies are resorting to a healthcare CMO. Due to economies of scale, CMO companies are able to minimize the cost of drug production and can maintain their profits while letting the healthcare service provider maintain their incremental profit.
The Asia Pacific region is expected to show higher growth prospects in the forecast period due to high dependence on healthcare CMO firms from developed countries.
To meet the rising demand for medical equipment for surgeries and other medical aids, countries, such as India, are outsourcing the manufacture of these devices while maintaining their quality standards. Developed countries, such as America, have significantly invested in updating and upgrading their facilities and enhancing production more efficiently. America shares a substantial portion of the pie of this market due to the presence of a large number of pharmaceutical companies. The European region also holds a major portion of the market due to high governmental support and the booming biopharmaceutical sector.
Lonza cGMP Manufacturing: Autologous and allogeneic cell treatments, as well as viral vector gene therapy, are all covered by cGMP manufacturing capabilities, which span three continents. It can aid in the commercialization of novel treatments at various phases of their clinical development. The NPI program uses experience and decades of expertise in building cGMP manufacturing standards, combining corporate and local quality standards, tailored for cell and gene therapies, to reduce the risk associated with clients' path to commercialization.
AGC Biologics (AGC Inc) formulation development: AGC Biologics creates formulations for lyophilized drug products, liquid drug substances, and drug products (together with optimized lyophilization cycles). Utilizing Design of Experiment (DOE) principles, they create extensive, quick excipient screening experiments to find excipients and circumstances that promote the greatest possible product stability. To produce an ideal formulation, they carefully examine various excipients and circumstances in combination using real-time and expedited stability studies. Formulations are created at dosage concentrations ranging from micrograms to >175 mg/mL.