냉동 과일 시장 : 예측(2025-2030년)
Frozen Fruit Market - Forecasts from 2025 to 2030
상품코드 : 1627876
리서치사 : Knowledge Sourcing Intelligence
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 144 Pages
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한글목차

냉동 과일 시장은 2025년 55억 4,500만 달러로 추정되고, 2030년에는 77억 5,800만 달러에 달할 전망이며, CAGR 6.95%로 성장할 것으로 예측됩니다.

냉동 과일 시장 동향 :

시장 성장의 주요 요인은 신선함과 탁월한 영양적 이점으로 인해 비계절성 과일의 인기가 세계적으로 높아지고 있다는 것입니다. 또한 베이커리 제품에서 냉동 과일 사용량이 증가하면 예측 기간 동안 시장 전체의 성장이 이어지고 있습니다. 세계 제조업체들은 냉동 과일을 사용하여 혁신적인 제품을 생산하고 베이커리 제품의 품질과 보존성을 높이기 위해 노력하고 있습니다. 냉동 과일은 케이크, 롤 케이크, 잼, 머핀, 타르트, 젤리 등을 포함한 최신 베이커리 제품에 널리 사용됩니다.

게다가 비지장산 과일에 대한 강한 수요와 이어지는 건강 의식 증가는 시장 전체의 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 면역 체계를 유지하기 위해 세계 소비자는 식사에 충분한 단백질과 과일을 추가하는 데 집중하고 있으며, 그 결과 냉동 과일 판매가 증가하고 있습니다.

게다가 냉동 과일의 보존성 향상에 대한 소비자의 의식이 높아지면서 냉동 과일의 채용을 촉진하고 있어 향후 수년간 시장에 강한 영향을 미칠 것으로 예측되고 있습니다. 또한 CBI에 따르면 유럽의 냉동 과일 수입량은 해마다 크게 증가하고 있습니다. 유럽의 냉동 열대 과일의 주요 수입국은 네덜란드, 독일, 벨기에, 폴란드, 프랑스, 영국으로, 2022년에는 각각 2만 3,185톤, 1만 3,803톤, 1만 2,746톤, 1만 448톤, 1만 912톤, 5,247톤으로 되어 있습니다.

세계의 건강지향이 높아짐에 따라 소비자의 고급 식품에 대한 지출 의욕의 고조가 향후 6년간 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 세계 개인의 바쁜 라이프 스타일을 채택하면 스트레스 수준이 높아져 조기 노화의 징후와 면역력이 저하됩니다. 따라서 예측기간 동안 시장 관계자에게 번영의 기회를 제공합니다. 또한, 채식주의 채용이 증가하고 식물 기반 대체품에 대한 인식이 높아지고 있다는 것은 미래의 건전한 시장 성장을 가속할 것입니다.

냉동 과일 시장 성장 촉진요인

시장 성장을 뒷받침하는 주된 이유 중 하나는 건강한 라이프 스타일에 대한 지향성과 냉동 과일 제품의 인기 상승입니다. 세계 소비자가 라이프 스타일 선택을 개선하고 건강한 식생활로 전환하고 있기 때문에 예측 기간 동안 냉동 과일 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.

게다가, 냉동 과일 제품의 인기가 높아지고 있는 배경에는 소비자가 종래의 조리의 수고나 시간적 제약을 없애고, 간단하고 위생적인 과일 제품을 요구하지 않을 수 없게 된, 페이스의 빠른 현대의 라이프 스타일이 있습니다. 바쁜 라이프 스타일을 보내는 노동 인구 증가는 냉동 과일과 같은 빨리 먹을 수 있는 식품에 대한 큰 수요를 만들어 시장 전체의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

또한, 비지장산 과일 수요 증가도 시장 전체의 성장에 기여하고 있습니다. 인터넷의 보급률이 증가함에 따라 사람들은 다양한 지역과 국가의 문화 식품과 생활 방식에 익숙해졌습니다. 게다가 CBI 외무부에 따르면 독일의 냉동 과일(주스 포함)의 가정외 시장은 2021년 3만 4,396톤에서 2022년에는 3만 4,690톤으로 증가합니다. 관광객은 멋진 공중 촬영 이미지와 동영상 촬영에 매료되어 소비자 드론 수요가 향후 증가할 가능성을 반영합니다.

특정 지역에서 인기있는 음식은 거의 없지만 모든 소매 채널을 통해 구할 수 있으며 건강 지향 소비자들 사이에서 빠르게 확산되고 있기 때문에 세계적으로 인기가 높아지고 있습니다. 소비자들 사이에서 가장 인기있는 냉동 과일은 바나나입니다. 열대 및 아열대 지역의 135개국 이상에서 생산되고 있습니다.

신선한 바나나를 대량으로 사용할 수 있기 때문에 소프트 크림, 밀크 쉐이크, 초콜릿 딥, 스무디, 와플, 머핀 등의 요리에 사용할 수 있는 냉동 바나나 수요가 높아지고 있습니다. 예를 들어, 실제 냉동 바나나 딥 인 초콜릿은 Pukpip의 인기 상품입니다. 다크 초콜릿, 밀크 초콜릿, 화이트 초콜릿의 세 가지 맛이 있습니다. 가정 및 상업 분야에서 앞서 언급한 조리된 요리와 서빙 수요 증가는 시장 전체의 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

냉동 과일 시장의 지리적 요인

지역별로 보면 냉동 과일 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동, 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 북미에서는 미국이 가장 큰 시장 점유율을 차지합니다. 미국의 냉동 과일 시장은 작물 수요 증가와 생산 요건 증가 등 다양한 요인의 영향을 받고 있습니다. 예를 들어, 2021년부터 2022년까지 미국의 감귤류 생산량에서 차지하는 플로리다 주 점유율은 4,510만 상자, 동 시기의 오렌지 생산량은 4,110만 상자입니다.

또한 생산자의 구매 결정은 딸기와 라즈베리와 같은 특정 작물과 관련된 세계 가격 변동의 영향을 받습니다. 게다가 성장을 가능하게 하는 농업기술 개발도 국내 냉동 과일 수요를 촉진하고 있습니다.

게다가, 수확 면적 증가는 국내 과일 생산에 직접적인 영향을 미칩니다. 예를 들어 미국 농무부에 따르면 미국의 1,000에이커당 수확 면적은 2020년 2억 9,142만 9,000에이커에서 2021년에는 2억 9,886만 3,000에이커로 증가하고 있습니다.

또한 캘리포니아의 유기농 제품 매출은 2021년 140억 달러로 2020년부터 16.4% 증가했습니다. 캘리포니아의 유기농 면적은 213만 에이커를 넘어 시장에 큰 영향을 미치고 있습니다. 캘리포니아는 미국에서 유일하게 NOP 인가의 주 유기 프로그램을 가진 주입니다. 또한 지난 20년간 미국 농무부(USDA)가 주도한 유기 연구를 지원하기 위해 연방 정부의 지출액이 증가하고 있습니다. 유기농업 연구 및 보급 이니셔티브에 대한 강제적인 자금배분은 2002년 300만 달러에서 2023년 5,000만 달러로 증가하고 있습니다.

게다가 미국의 냉동 과일 시장에서의 제품 출시는 기술 혁신을 촉진하고, 소비자의 선택을 넓히고, 브랜드 간 경쟁을 격화시키고, 결국 시장 성장을 밀어 올리고 새로운 고객을 끌어들입니다. 성공적인 시장 투입은 시장 점유율을 높이고 소매업체와의 관계를 강화하며 새로운 시장 부문을 창출할 수 있습니다. 예를 들면, 2022년 2월, 건강한 냉동 과일 바로 알려진 브랜드 OUTSHINE(R)는 아이도 성인도 만족할 수 있는 동사 최초의 보존 가능으로 어디에라도 운반할 수 있는 스낵 '과일 및 요거트 스무디 파우치'를 신발매 했습니다.

게다가 미국을 기반으로 지속 가능한 식물성 식품 및 음료의 미래를 견인하는 세계 선구자인 SunOpta Inc.는 캐나다 퀘벡주를 거점으로 하는 Nature's Touch에 냉동 과일의 일부 자산을 매각하는 것을 발표했습니다. 1억 4,100만 달러로 추정되는 이 거래는 당사가 냉동 과일 업계에서 철수한다는 것을 의미합니다. 이 거래에는 냉동 과일 사업의 주요 자산인 캔자스 주 에드워즈빌과 멕시코 하코나에 위치한 시설과 상당한 양의 냉동 과일 재고가 포함됩니다. 거래는 2023년 10월 12일에 종료되었습니다.

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어떤 용도로 사용됩니까?

업계 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확대, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개척, 경쟁의 영향

조사 범위

냉동 과일 시장은 다음 부문으로 분석됩니다.

제품별

형태별

공급원별

유통 채널별

용도별

지역별

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 냉동 과일 시장 : 제품별

제6장 냉동 과일 시장 : 형태별

제7장 냉동 과일 시장 : 공급원별

제8장 냉동 과일 시장 : 유통 채널별

제9장 냉동 과일 시장 : 용도별

제10장 냉동 과일 시장 : 지역별

제11장 경쟁 환경 및 분석

제12장 기업 프로파일

AJY
영문 목차

영문목차

The frozen fruit market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.95%, from US$5.545 billion in 2025 to US$7.758 billion in 2030.

Frozen Fruit Market Trends:

The market growth is mainly attributed to the growing popularity of non-seasonal fruits globally due to their freshness and exceptional nutritional benefits. Moreover, the increasing usage of frozen fruits in bakery products is driving the overall market growth during the forecast period. Manufacturers around the world are making efforts to produce innovative products and to increase the quality and shelf life of their bakery products by using frozen fruits. Frozen fruits are widely used in modern bakery products which include cakes, rolls, jams, muffins, tarts, and jellies.

Additionally, strong demand for non-regional fruits, followed by the growing health awareness is anticipated to further drive the overall market growth. Furthermore, to maintain their immune system, consumers around the globe are concentrating on adding sufficient protein and fruits to their diet, which is resulting in increased sales of frozen fruits.

Moreover, growing consumer awareness regarding the improved shelf life of frozen fruits is promoting their adoption and is forecasted to impact the market strongly in the coming years as well. Further, as per CBI, the Europe import of frozen fruits is rising considerably every year. The leading importers of frozen tropical fruits in Europe are the Netherlands, Germany, Belgium, Poland, France, and the United Kingdom were 23,185 tonnes, 13,803 tonnes, 12,746 tonnes, 10,448 tonnes, 10,912 tonnes, and 5,247 tonnes, respectively in the year 2022.

The rising willingness of consumers to spend on premium food products due to the growing health consciousness worldwide is further enhancing the market growth over the next six years. The adoption of a busy lifestyle among individuals globally has raised stress levels, further resulting in early signs of aging and weak immunity. Hence, this is providing an opportunity for the market players to thrive during the forecast period. Furthermore, the rising adoption of a vegan diet and the rising cognizance of plant-based alternatives are poised to facilitate healthy market growth in the future.

Frozen fruit market drivers

One of the prime reasons supporting the market growth is the growing inclination towards healthy lifestyle choices and the rising popularity of frozen fruit products. Consumers around the globe are improving their lifestyle choices and are switching toward healthy dietary habits which are expected to augment the demand for frozen fruits during the forecast period.

Moreover, the rising popularity of frozen fruit products is driven by the fast-paced modern lifestyle, which has forced consumers to look for easy and hygienic fruit products that eliminate the conventional hassles and time constraints of traditional cooking. The growing workforce population with busy lifestyles is creating a huge demand for ready-to-eat food products, such as frozen fruits, which are expected to foster overall market growth.

Additionally, increasing demand for non-regional fruits is also contributing to the overall market growth. The rising penetration of the internet has made people familiar with the cultural foods and lifestyles of different regions and countries. Moreover, the CBI Ministry of Foreign Affairs the out-of-home market of frozen fruits (including juice) in Germany shows an increase to 34,690 tonnes in the year 2022 from 34,396 tonnes in the year 2021. Tourists are attracted to capturing stunning aerial images and videos, reflecting the potential for an increase in demand for consumer drones in the years ahead.

Few food products, that are popular in a specific region, have become globally popular owing to their increased availability through all retail channels and their rapid adoption among health-conscious consumers. The most popular frozen fruit among consumers is the banana. It is produced in over 135 countries across tropical and subtropical regions.

The large availability of fresh bananas has increased the demand for frozen bananas, which can be used for the preparation of soft serve, milkshakes, chocolate-dipped frozen bananas, smoothies, waffles, and muffins. For instance, Real Frozen Bananas Dipped in Chocolate is a popular product by Pukpip. They are available in three different flavors that are dark chocolate, milk chocolate, and white chocolate. Growing demand for the aforementioned prepared dishes or servings in the household and commercial sectors is further projected to drive the overall market growth.

Frozen fruit market geographical

Based on geography, the frozen fruit market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. The United States held the largest market share in the North American region. The frozen fruit market in the United States is affected by various factors such as increasing crop demand and production requirements. For instance, Florida's share of U.S. citrus output in 2021-2022 is 45.1 million boxes and orange production of 41.1 million boxes in the same timeframe.

In addition, the frozen fruit purchasing decisions of producers are affected by the fluctuations in the global prices that accompany specific crops, including strawberries and raspberries. Furthermore, the growth-enabling agricultural technological developments are also fueling the demand for frozen fruits in the nation.

Besides that, the increasing crop area harvested directly impacts the production of fruits in the nation. For instance, according to USDA, crop area harvested per 1,000 acres in the United States increased from 2,91,429 thousand acres in 2020 to 2,98,863 thousand acres in 2021.

Moreover, California organic product sales were $14.0 billion in 2021, up 16.4 percent from 2020. Organic cultivation covers more than 2.13 million acres in the state which in turn largely impacts the market. California is the only state in the United States to have a NOP-approved state organic program. Also, over the last two decades, authorized federal expenditures to assist organic research through USDA initiatives have risen. The mandatory funding allocation for the Organic Agriculture Research and Extension Initiative has increased from $3 million in 2002 to $50 million in 2023.

In addition, Product launches in the US frozen fruits market spur innovation, broaden consumer options, and increase brand rivalry, eventually boosting market growth and attracting new customers. Successful launches may improve market share, strengthen retailer relationships, and create new market segments, all while boosting total sales and industry progress. For instance, in February 2022, OUTSHINE(R), a brand known for its wholesome frozen fruit bars, introduced new Fruit & Yoghurt Smoothie Pouches, the company's first shelf-stable, take-anywhere snack to help satisfy both kids and adults.

Additionally, SunOpta Inc., a U.S.-based worldwide pioneer driving the future of sustainable, plant-based foods and drinks, announced the sale of certain frozen fruit assets to Nature's Touch, a Quebec, Canada-based firm. The deal, estimated at $141 million, marks the Company's withdrawal from the frozen fruit industry. The transaction includes the frozen fruit business's key assets, such as facilities in Edwardsville, Kansas, and Jacona, Mexico, as well as a considerable amount of frozen fruit inventory. The deal ended on October 12, 2023.

Reasons for buying this report:-

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

The frozen fruit market is analyzed into the following segments:

By Product

By Form

By Source

By Distribution Channel

By Application

By Geography

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. MARKET DYNAMICS

5. FROZEN FRUIT MARKET BY PRODUCT

6. FROZEN FRUIT MARKET BY FORM

7. FROZEN FRUIT MARKET BY SOURCE

8. FROZEN FRUIT MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

9. FROZEN FRUIT MARKET BY APPLICATION

10. FROZEN FRUIT MARKET BY GEOGRAPHY

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

12. COMPANY PROFILES

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