V2G(Vehicle-to-Grid) 시장은 2024년 50억 5,900만 달러에서 2029년에는 CAGR 38.24%로 255억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
V2G(Vehicle to Grid, V2G)는 전기자동차(EV)가 공공 전력망과 양방향 통신 채널을 구축할 수 있도록 하는 기술로, V2G 기술을 통해 EV는 전력망에서 전기를 충전할 수 있을 뿐만 아니라 필요할 때 전력망에 잉여 에너지를 환원하여 전력망 에너지 수요를 효과적으로 지원하고 균형을 맞출 수 있으며, V2G 시장의 성장은 전력 수요의 급증, 전기자동차(EV)의 보급 확대, 전력망 인프라의 확장에 힘입어 성장하고 있습니다.
세계 V2G 시장에서 배터리 유형별로는 리튬이온 배터리가 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 마찬가지로 전기자동차 분야에서는 배터리 전기자동차(BEV) 카테고리가 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 시장의 최종사용자 부문에서는 주거용 카테고리가 더 큰 성장률을 보일 것으로 추정됩니다.
세계 차량-그리드 시장을 촉진할 것으로 추정되는 주요 촉진요인 중 하나는 세계 전기자동차 상황의 확대이며, 최근 수년간 전기자동차 시장은 크게 성장했는데, 이는 전기자동차와 그 배터리 기술의 개척에 힘입은 바 큽니다. 마찬가지로 세계 전기자동차 충전 및 운영 인프라가 확대됨에 따라 전기자동차에 대한 수요도 증가하고 있으며, 이는 차량-그리드 기술과 같은 새로운 기술을 촉진하고 있습니다.
세계 전력 수요 증가는 차량용 그리드 시장의 성장에 중요한 역할을 할 것으로 추정됩니다. 에너지 및 전력에 대한 수요는 특히 개발도상국의 지속적인 인구 증가, 도시화 발전, 산업 환경의 발전과 함께 빠르게 증가할 것으로 예상됩니다. 에너지 수요가 증가함에 따라 V2G 기술은 전기자동차를 에너지 시장의 적극적인 참여자로 전환할 수 있는 실행 가능한 솔루션으로 부상할 수 있으며, V2G는 전기자동차가 배터리에 저장된 잉여 에너지를 수요가 많은 시간대에 전력망에 공급할 수 있게 해줍니다. 공급할 수 있습니다. 인도 정부 중앙전력청에 따르면 2022년 전력 소비량은 전년 대비 9.5% 증가한 1조 5,036억 5,000만 유닛에 달할 것으로 예상됩니다.
Vehicle To Grid(V2G) 시장의 지역적 전망
아시아태평양은 세계 V2G 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상되며, 그 주요 이유는 EV 및 V2G 기술에 대한 정부의 구상과 투자가 증가하고 있기 때문으로 분석됩니다. 아시아태평양은 세계 전기자동차 시장에서 가장 크고 빠르게 성장하는 지역 중 하나이며, 중국, 인도, 일본, 베트남, 말레이시아 등 수많은 선진국과 신흥 국가들이 존재하고 있으며, 전기자동차 분야의 산업 및 기술 전망이 밝습니다.
아시아태평양은 중국, 인도, 일본이 가장 큰 전기자동차 생산 및 소비국이며, 세계 최대 전기자동차 제조업체 중 하나입니다. 인도, 일본, 싱가포르, 말레이시아 등의 국가에서는 전기자동차 인프라가 크게 발전하고 있으며, V2H(Vehicle-to-Home), V2X(Vehicle-to-Everything)와 같은 여러 전기자동차 기반 기술을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
말레이시아 녹색기술기후 변화공사에 따르면 말레이시아의 전기자동차 판매량은 2023년 약 286% 증가하여 2023년 말레이시아의 전기자동차 판매량은 약 1,159대, 2022년 2,631대로 급증할 것이라고 밝혔습니다. 마찬가지로 미국 국제무역국은 대만의 전기자동차 등록 대수가 2021년 약 7,064대에서 2022년 약 1만 6,106대로 증가했다고 발표했습니다. 또한 2022년에는 전기자동차 승용차가 대만 신차 등록대수의 약 3.4%를 차지할 것으로 예상했습니다.
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The Vehicle-To-Grid (V2G) market is anticipated to reach US$25.540 billion by 2029, at a CAGR of 38.24%, from US$5.059 billion in 2024.
Vehicle-to-grid (V2G) is a technology that enables electric vehicles (EVs) to establish a two-way communication channel with the public power grid. The V2G technology allows EVs not only to use electricity from the grid for their own charging needs but also to contribute surplus energy back to the grid when required, effectively supporting and balancing the grid's energy demand. The V2G market growth is being propelled by surging electricity demand the growing adoption of electric vehicles (EVs), and the expansion of grid infrastructure.
Under the battery type segment of the global V2G market, the lithium-ion category is forecasted to attain a greater market share. Similarly, the battery electric vehicle (BEV) category of the E-vehicle segment is forecasted to grow massively. In the end-user segment of the market, the residential category is estimated to grow at a greater rate.
One of the major driving factors estimated to push the global vehicle-to-grid market forward is the expanding EV landscape worldwide. The EV market witnessed major growth in the recent few years, which is largely credited to the development of the electric vehicle and its battery technologies. Similarly, with the expansion of the global electric vehicle charging and operational infrastructure, the demand for EVs also increases, giving a push to new technologies like vehicle-to-grid technology.
The expanding demand for electricity and power worldwide is estimated to play a significant role for the growth of the vehicle-to-grid market. The demand for energy and power is forecasted to growth rapidly, majorly with the continuous rise in population, growing urbanization, and developing industrial landscape, especially in the developing nations. With the growing demand for energy, V2G technology can emerge as a viable solution that can turn electric vehicles into active participants in the energy market. V2G enables EVs to provide excess energy stored in their batteries back into the grid during periods of high demand. The Central Electricity Authority, of the Indian Government stated that in 2022, power consumption experienced a substantial increase of 9.5%, reaching 1,503.65 billion units compared to the previous year.
Vehicle To Grid (V2G) Market Geographical Outlook
The Asia Pacific region is predicted to hold a substantial market share in the global V2G market, which can majorly be credited to the increasing governmental initiatives and investments in EV and V2G technologies. The Asian Pacific region is amongst the biggest and fastest growing regions in the global EV market, offering numerous developed and developing countries, like China, India, Japan, Vietnam, and Malaysia, among others, which observed a growing industrial and technological landscape in the EV sector, pushing the need for electricity and power in the region.
The Asia Pacific region is also amongst the biggest manufacturers of electric vehicles worldwide, with China, India, and Japan being the biggest producers and consumers of EVs. The infrastructural landscape of electric vehicles in countries like India, Japan, Singapore, and Malaysia has also witnessed a major development, that is further projected to boost multiple EV-based technologies like vehicle-to-grid (V2G), vehicle-to-home (V2H), and vehicle-to-everything (V2X).
The total EV sales in Malaysia grew massively rapidly, reaching an increase of about 286% in 2023 as stated by the Malaysian Green Technology and Climate Change Corporation. The total EVs delivered in Malaysia in 2023 was recorded at about 10,159 units, which previously in 2022 was recorded at 2,631 in 2022. Similarly, the International Trade Administration of the USA published that the total EV registration in Taiwan increased from about 7,064 units in 2021 to about 16,106 units in 2022. The organization further stated that in 2022, EV passenger cars attained about 3.4% of all new vehicle registrations in the nation.
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