세계의 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 기술별, 해상도별, 용도별, 지역별 전망 및 예측, 규모, 점유율, 동향 분석 보고서(2024-2031년)
Global Immersive Display In Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology, By Resolution, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2024 - 2031
상품코드 : 1682845
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 276 Pages
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한글목차

세계의 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 규모는 예측 기간 동안 23.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 전망되고, 2031년까지 132억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.

KBV Cardinal matrix에서 제시된 분석을 바탕으로 Microsoft Corporation과 Meta Platforms, Inc.는 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장의 선구자입니다. Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation, Panasonic Holdings Corporation 등의 기업은 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장의 주요 혁신자입니다. 2024년 12월, Meta Platforms, Inc.는 다국적 컨그로머리트 기업인 LG와의 제휴를 발표하고 증강현실과 가상현실을 융합하여 원활한 경험을 실현하는 차세대 복합 현실 헤드셋을 개발했습니다. Meta의 VR 컨텐츠와 LG의 고급 디스플레이 기술을 결합한 이 헤드셋은 Apple의 Vision Pro에 필적하며 몰입형 엔터테인먼트, 스마트 홈 통합 등을 제공하는 것을 목표로 하고 있습니다.

시장 성장 촉진요인

4K, 8K, OLED, 마이크로 LED와 같은 고해상도 디스플레이를 채택하여 이미지의 선명도, 깊이, 선명도를 크게 향상시켰습니다. 4K 및 8K 디스플레이는 매우 정밀한 초고화질 영상을 제공하여 게임, 영화, 홈시어터에서의 경험을 풍부하게 해줍니다. 자체 발광 픽셀을 갖춘 OLED 기술은 완벽한 검정색과 선명한 색상을 제공하여 보다 풍부한 대비와 현실적인 이미지를 제공합니다. 따라서 이러한 디스플레이 기술의 발전으로 몰입형 엔터테인먼트 경험의 품질과 깊이가 크게 향상되었습니다.

또한 5G 네트워크의 신속한 배포와 고속 인터넷의 가용성 확대로 인해 특히 증강현실(AR)과 가상현실(VR) 분야에서 몰입형 기술의 성장과 채택이 크게 가속화되었습니다. 따라서 5G 네트워크가 전 세계적으로 확장되고 고속 인터넷이 더욱 보급됨에 따라 몰입형 디스플레이의 접근성과 채택은 계속 증가하고 있습니다.

시장 성장 억제요인

가상현실(VR) 및 증강현실(AR)과 같은 기술을 사용하여 몰입형 경험을 개발하려면 하드웨어와 소프트웨어에 많은 자금을 투자해야 합니다. 고품질의 VR 헤드셋, AR 유리, 모션 센서, 햅틱 피드백 디바이스는 비용이 많이 들고 전반적인 개발 비용이 증가합니다. 따라서 엔터테인먼트 분야에서 시장 확대는 엄청난 개발비와 구현비로 크게 방해되고 있습니다.

기술별 전망

기술에 따라 시장은 LED, OLED 등으로 분류됩니다. LED 부문은 2023년 시장에서 47%의 수익 점유율을 획득했습니다. LED 디스플레이는 높은 밝기 레벨, 생생한 색상, 오래 지속되는 성능을 제공하며 대형 스크린, 게임용 디스플레이, 가상현실 설정 등 다양한 엔터테인먼트 용도에 이상적입니다. LED 기술은 제조 비용과 유지 보수 비용이 비교적 낮기 때문에 소비자와 기업 모두가 사용하기 쉽고 광범위한 채용이 촉진됩니다.

해상도별 전망

해상도에 따라 시장은 4K, 8K 등으로 나뉩니다. 8K 부문은 2023년 시장에서 22%의 수익 점유율을 기록했습니다. 최첨단 시각 충실도와 초몰입형 체험의 추구가 8K 부문을 추진하고 있습니다. 4K의 4배 해상도를 제공하는 8K 디스플레이는 엄청나게 상세하고 현실적인 비주얼을 제공하며, 고급형 게임, VR 시뮬레이션, 엔터테인먼트 장소의 대형 디스플레이와 같은 프리미엄 용도에 이상적입니다.

용도별 전망

용도별로 보면, 시장은 극장·영화관, 엔터테인먼트 시설, 박물관·전시회, 컨텐츠 제작 스튜디오, 테마파크·유원지, 기타로 분류되고 있습니다. 극장 및 영화관 부문은 2023년 시장에서 26%의 수익 점유율을 기록했습니다. 영화관은 독특한 엔터테인먼트 경험을 추구하는 관객을 유치하기 위해 대형 스크린, 3D 투영, IMAX, 4DX와 같은 고급 디스플레이 기술을 점점 더 많이 도입하고 있습니다. 이러한 몰입형 형식은 고해상도 비주얼, 서라운드 사운드, 좌석 움직임 및 향기와 같은 환경 효과를 결합하여 전체 영화 감상 경험을 향상시킵니다.

지역별 전망

지역별로 보면 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동, 아프리카에 걸쳐 분석되고 있습니다. 유럽 부문은 2023년 시장에서 29%의 수익 점유율을 기록했습니다. 영국, 독일, 프랑스 등의 국가에서는 극장, 박물관, 전시회, 테마파크에서 몰입형 디스플레이를 대폭 채용하고 있습니다. 유럽의 풍부한 문화유산은 박물관과 전시회에서 몰입형 기술의 통합을 추진하고, 대화형 AR 및 VR 경험을 통해 방문자의 참여를 강화하고 있습니다.

시장 경쟁과 특성

엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장은 급속한 기술 진보와 몰입형 체험에 대한 소비자 수요가 높아짐에 따라 치열한 경쟁이 펼쳐지고 있습니다. 기업은 디스플레이 기술, 컨텐츠 제작, 사용자 인터페이스 설계 혁신을 통해 시장 점유율을 경쟁하고 있습니다. 주요 전략은 해상도 향상, 시야 확대, 감각적인 몰입감 향상 등으로 시청자를 매료시킵니다. 시장 진출기업은 사용자 상호 작용의 강화와 지연을 줄이기 위해 노력하고 있으며, 세계의 다양한 플랫폼과 장소에서 매끄럽고 매력적인 엔터테인먼트 경험을 제공하는 것을 목표로합니다.

목차

제1장 시장의 범위와 분석 수법

제2장 시장 요람

제3장 시장 개요

제4장 경쟁 분석 : 세계 시장

제5장 세계의 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 기술별

제6장 세계의 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 해상도별

제7장 세계의 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 용도별

제8장 세계의 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 지역별

제9장 기업 프로파일

제10장 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장의 필수 성공 조건

KTH
영문 목차

영문목차

The Global Immersive Display In Entertainment Market size is expected to reach $13.21 billion by 2031, rising at a market growth of 23.1% CAGR during the forecast period.

Parks invest in VR rides, AR experiences, interactive 3D displays, and projection mapping to offer visitors unique adventures that combine physical and virtual elements. These technologies allow for highly customizable and story-driven experiences, enhancing visitor engagement and satisfaction. Thus, the theme parks and amusement parks segment procured 17% revenue share in the market in 2023. As consumer expectations shift towards more technology-driven and immersive attractions, theme parks continue to innovate and integrate immersive displays to stay competitive and attract larger audiences, driving growth in this segment.

The major strategies followed by the market participants are Partnerships as the key developmental strategy to keep pace with the changing demands of end users. For instance, In December, 2024, Samsung Electronics Co., Ltd. teamed up with Dolby Laboratories, a Software company to enhance automotive displays. This collaboration will integrate Samsung's OLED technology with Dolby Vision, providing superior image quality in vehicles. This aims to streamline the implementation and evaluation process, offering an immersive entertainment experience for car manufacturers and consumers. Additionally, In June, 2024, Barco NV teamed up with WESCO, a Maintenance, repair, and operations company to expand its presence in the US market, distributing innovative display solutions like TruePix LED video walls, Infinipix Gen2 image processors, and Barco UniSee II LCD video walls. This collaboration enhances Barco's ability to bring its advanced products to a broader audience.

Based on the Analysis presented in the KBV Cardinal matrix; Microsoft Corporation and Meta Platforms, Inc. are the forerunners in the Immersive Display In Entertainment Market. Companies such as Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation and Panasonic Holdings Corporation are some of the key innovators in Immersive Display In Entertainment Market. In December, 2024, Meta Platforms, Inc. announced the partnership with LG, a Multinational conglomerate company to create a next-gen mixed-reality headset, blending augmented and virtual reality for a seamless experience. Combining Meta's VR content and LG's advanced display technology, the headset aims to rival Apple's Vision Pro, offering immersive entertainment, smart home integration, and more.

Market Growth Factors

The adoption of high-resolution displays such as 4K, 8K, OLED, and Micro-LED has greatly enhanced image clarity, depth, and vibrancy. 4K and 8K displays offer ultra-high-definition visuals with exceptional detail, enriching experiences in gaming, cinema, and home theaters. With its self-emissive pixels, OLED technology delivers perfect blacks and vibrant colors, resulting in richer contrast and more lifelike images. Hence, these advancements in display technologies are significantly enhancing the quality and depth of immersive entertainment experiences.

Additionally, the quick rollout of 5G networks and the expanding availability of high-speed internet have significantly expedited the growth and adoption of immersive technologies, especially in the areas of augmented reality (AR) and virtual reality (VR). Therefore, as 5G networks expand globally and high-speed internet becomes more ubiquitous, the accessibility and adoption of immersive displays will continue to rise.

Market Restraining Factors

Developing immersive experiences using technologies like Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) demands substantial financial investment in hardware and software. High-quality VR headsets, AR glasses, motion sensors, and haptic feedback devices are often expensive, increasing the overall development costs. Therefore, the market's expansion in the entertainment sector is significantly hindered by the exorbitant development and implementation expenses.

Technology Outlook

Based on technology, the market is classified into LED, OLED, and others. The LED segment garnered 47% revenue share in the market in 2023. LED displays offer high brightness levels, vibrant colors, and long-lasting performance, making them ideal for various entertainment applications such as large-scale screens, gaming displays, and virtual reality setups. The relatively lower production and maintenance costs of LED technology have made it accessible to both consumers and businesses, encouraging widespread adoption.

Resolution Outlook

On the basis of resolution, the market is divided into 4K, 8K, and others. The 8K segment recorded 22% revenue share in the market in 2023. The pursuit of cutting-edge visual fidelity and an ultra-immersive experience drives the 8K segment. Offering a four times higher resolution than 4K, 8K displays provide incredibly detailed and lifelike visuals, making them ideal for premium applications such as high-end gaming, VR simulations, and large-format displays in entertainment venues.

Application Outlook

By application, the market is segmented into theater & cinema, entertainment venues, museum & exhibitions, content creation studios, theme parks & amusement parks, and others. The theater & cinema segment witnessed 26% revenue share in the market in 2023. Cinemas increasingly incorporate advanced display technologies such as large-format screens, 3D projections, IMAX, and 4DX to attract audiences seeking unique entertainment experiences. These immersive formats combine high-definition visuals, surround sound, and environmental effects like seat movement and scents, elevating the overall movie-going experience.

Regional Outlook

Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe segment recorded 29% revenue share in the market in 2023. Countries like the UK, Germany, and France have significantly adopted immersive displays in theaters, museums, exhibitions, and theme parks. Europe's rich cultural heritage has driven the integration of immersive technologies in museums and exhibitions, enhancing visitor engagement through interactive AR and VR experiences.

Market Competition and Attributes

The Immersive Display in Entertainment market is fiercely competitive, driven by rapid technological advancements and increasing consumer demand for immersive experiences. Companies vie for market share through innovations in display technologies, content creation, and user interface design. Key strategies include enhancing resolution, expanding field of view, and improving sensory immersion to captivate audiences. Market players also focus on enhancing user interaction and reducing latency, aiming to deliver seamless and captivating entertainment experiences across various platforms and venues globally.

Recent Strategies Deployed in the Market

List of Key Companies Profiled

Global Immersive Display In Entertainment Market Report Segmentation

By Technology

By Resolution

By Application

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Competition Analysis - Global

Chapter 5. Global Immersive Display In Entertainment Market by Technology

Chapter 6. Global Immersive Display In Entertainment Market by Resolution

Chapter 7. Global Immersive Display In Entertainment Market by Application

Chapter 8. Global Immersive Display In Entertainment Market by Region

Chapter 9. Company Profiles

Chapter 10. Winning Imperatives of Immersive Display in Entertainment Market

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