세계의 자동차 광고 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 - 유형별, 최종 사용자별, 제품별, 지역별 전망, 예측(2024-2031년)
Global Automotive Advertising Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Location Independent Advertising and Location-Based Advertising), By End-User, By Product, By Regional Outlook and Forecast, 2024 - 2031
상품코드 : 1493779
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 232 Pages
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한글목차

자동차 광고 시장 규모는 예측 기간 동안 10.0%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 전망이며, 2031년까지 420억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

게다가 감정적인 연결을 키우고 공통적인 가치관을 활용함으로써 광고주는 브랜드에 대한 충성과 지지를 키우고 단순한 거래를 넘어 장기적인 고객 관계를 구축할 수 있습니다. 소비자가 광고 메시지로 넘쳐나는 시대에 스토리텔링의 힘은 어지러운 것을 자르고 시청자를 개인적인 수준으로 끌어들이고 그들의 마음과 마음에 사라지지 않는 흔적을 남기는 능력에 있습니다.

그러나 자동차 업계에서 활동하는 광고주는 정부 및 업계 단체가 부과하는 다양한 광고 기준과 규제의 대상이 됩니다. 이러한 기준은 광고의 내용, 형식 및 표시를 규정하고 광고가 진실하고 정확하며 소비자에게 오해를 주지 않도록 보장합니다. 소비자 보호법은 소비자를 기만적이거나 불공정한 광고 행위로부터 보호하기 위한 것입니다. 따라서 이러한 측면은 향후 수년간 수요 감소로 이어질 수 있습니다.

유형별 전망

유형별로 볼 때 시장은 위치 독립적인 광고와 위치 기반 광고로 나뉩니다. 2023년에는 위치 기반 광고 부문이 시장에서 63.8%의 수익 점유율을 획득했습니다. 휴대기기와 스마트폰의 보급으로 위치 기반 광고가 보급되었습니다.

최종 사용자별 전망

최종 사용자를 기반으로 시장은 자동차 그룹, 자동차 딜러 등으로 나뉩니다. 2023년에는 자동차 딜러 부문이 시장에서 30.6%의 수익 점유율을 기록했습니다. 자동차 딜러는 잠재적인 구매자들 사이에서 인지도를 유지하고 항상 최상위를 유지하기 위해 고주파 광고 캠페인에 투자하고 있습니다.

제품별 전망

제품을 기반으로 시장은 온라인 광고, 전통적인 미디어, 프리롤 광고 등으로 나뉩니다. 2023년에는 기존 미디어 부문이 시장에서 41.8%의 수익 점유율을 기록했습니다. TV, 라디오, 인쇄, 옥외 광고와 같은 전통적인 미디어 채널은 오랫동안 자동차 광고의 주력이었으며 대중에게 광범위한 도달범위와 브랜드 인지도를 제공해 왔습니다.

지역별 전망

지역별로 볼 때 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, LAMEA로 구분됩니다. 2023년에는 유럽 부문이 시장에서 26.1%의 수익 점유율을 획득했습니다. 유럽은 기존 광고 채널(인쇄, 라디오, TV, 실외 등)과 디지털 플랫폼을 결합한 다면적인 미디어 환경을 자랑합니다.

목차

제1장 시장 범위 및 조사 방법

제2장 시장 요람

제3장 시장 개요

제4장 세계 시장 : 유형별

제5장 세계 시장 : 최종 사용자별

제6장 세계 시장 : 제품별

제7장 세계 시장 : 지역별

제8장 기업 프로파일

제9장 자동차 광고 시장의 성공 필수 조건

AJY
영문 목차

영문목차

The Global Automotive Advertising Market size is expected to reach $42 billion by 2031, rising at a market growth of 10.0% CAGR during the forecast period.

North America, particularly the United States, is home to a significant portion of the global automotive sector. Thus, the North America region acquired 37.5% revenue share in the market 2023. Major automotive manufacturers, including General Motors, Ford, and Chrysler, alongside numerous international brands, have a substantial presence in the region. This strong automotive industry drives considerable advertising investment as brands compete for consumer attention and market share. Thus, these factors can lead to increased demand in the segment.

The surge of digital platforms, social media channels, and online marketing tools has ushered in a new era of advertising for automotive brands. In this dynamic landscape, automotive advertisers are harnessing the power of cutting-edge technologies such as data analytics, artificial intelligence (AI), and machine learning algorithms to revolutionize their marketing strategies.

Additionally, by fostering emotional connections and tapping into shared values, advertisers can cultivate brand loyalty and advocacy and foster long-term customer relationships that transcend mere transactions. In an era where consumers are inundated with advertising messages, the power of storytelling lies in its ability to cut through the clutter, engage audiences on a personal level, and leave an indelible mark on their hearts and minds.

However, advertisers operating in the automotive sector are subject to a variety of advertising standards and regulations imposed by governmental and industry bodies. These standards dictate the content, format, and presentation of advertisements to ensure they are truthful, accurate, and not misleading to consumers. Consumer protection laws are designed to safeguard consumers from deceptive or unfair advertising practices. Thus, these aspects can lead to reduced demand in the coming years.

Type Outlook

Based on type, the market is segmented into location-independent advertising and location-based advertising. In 2023, the location-based advertising segment garnered 63.8% revenue share in the market. The proliferation of mobile devices and smartphones has enabled the proliferation of location-based advertising.

End-Use Outlook

Based on end-user, the market is divided into automotive groups, automotive dealerships, and others. In 2023, the automotive dealerships segment witnessed 30.6% revenue share in the market. To maintain visibility and stay top-of-mind among potential buyers, automotive dealerships invest in high-frequency advertising campaigns.

Product Outlook

On the basis of the product, the market is divided into online advertising, traditional media, pre-roll advertisements, and others. In 2023, the traditional media segment witnessed 41.8% revenue share in the market. Traditional media channels, including television, radio, print, and outdoor advertising, have long been mainstays of automotive advertising, offering broad reach and brand visibility to mass audiences.

Regional Outlook

By region, the market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2023, the Europe segment acquired 26.1% revenue share in the market. Europe boasts a multifaceted media environment that incorporates conventional advertising channels (e.g., print, radio, television, and outdoor) alongside digital platforms.

Recent Strategies Deployed in the Market

List of Key Companies Profiled

Global Automotive Advertising Market Report Segmentation

By Type

By End-User

By Product

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Global Automotive Advertising Market by Type

Chapter 5. Global Automotive Advertising Market by End-User

Chapter 6. Global Automotive Advertising Market by Product

Chapter 7. Global Automotive Advertising Market by Region

Chapter 8. Company Profiles

Chapter 9. Winning Imperatives of Automotive Advertising Market

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