ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
브랜딩용 AI 시장은 2024-2029년 24억 6,680만 달러 증가하고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 16%를 보일 것으로 예측됩니다.
본 보고서는 브랜딩용 AI 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 25개 내외의 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 대규모 초개인화에 대한 수요 급증, 고급 생성형 AI 모델의 보급과 접근성, 데이터 기반 전략적 의사결정과 ROI 측정의 필요성에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년대비
15.1%
CAGR
16%
증가액
24억 6,680만 달러
본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석과 함께 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이번 조사에서 향후 몇 년 동안 브랜딩용 AI 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 종합적인 브랜드 경험을 창출하기 위한 멀티모달 AI의 부상을 꼽았습니다. 또한, 브랜드 관리를 위한 자율적인 AI 에이전트의 출현과 브랜드 차별화를 위한 맞춤형으로 미세 조정된 AI로의 전략적 전환은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 브랜딩용 AI 시장(2019-2023년)
컴포넌트별 부문 분석(2019-2023년)
전개 형태별 부문 분석(2019-2023년)
용도별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제7장 시장 세분화 : 컴포넌트별
시장 부문
비교 : 컴포넌트별
소프트웨어 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
서비스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 컴포넌트별
제8장 시장 세분화 : 전개 형태별
시장 부문
비교 : 전개 형태별
클라우드 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
On-Premise : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 전개 형태별
제9장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
컨텐츠 작성 및 관리 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캠페인 최적화 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
브랜드 모니터링 및 감정 분석 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
브랜드 전략 개발 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
브라질 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
파괴적 혁신 상황
업계 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Adobe Inc.
Appier Group Inc.
Google LLC
HeyGen
HubSpot Inc.
International Business Machines Corp.
Invoca Inc.
Jasper AI Inc.
Kittl
Meta Platforms Inc.
Persado Holdings plc
Salesforce Inc.
Sprinklr Inc.
Synthesia Ltd.
WPP Plc
제15장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The AI in branding market is forecasted to grow by USD 2,466.8 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 16% during the forecast period. The report on the AI in branding market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by surging demand for hyper-personalization at scale, proliferation and accessibility of advanced generative AI models, and imperative for data-driven strategic decision-making and roi measurement.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
15.1%
CAGR
16%
Incremental Value
$2,466.8 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's AI in branding market is segmented as below:
By Component
Software
Services
By Deployment
Cloud
On premises
By Application
Content creation and management
Campaign optimization
Brand monitoring and sentiment analysis
Brand strategy development
Others
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
Middle East and Africa
South America
This study identifies the ascendance of multimodal AI for creating holistic brand experiences as one of the prime reasons driving the AI in branding market growth during the next few years. Also, emergence of autonomous AI agents for brand management and strategic shift to custom, fine-tuned AI for brand differentiation will lead to sizable demand in the market.
The report on the AI in branding market covers the following areas:
AI In Branding Market sizing
AI In Branding Market forecast
AI In Branding Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading AI in branding market vendors that include Adobe Inc., Appier Group Inc., Google LLC, HEURITECH, HeyGen, HubSpot Inc., International Business Machines Corp., Invoca Inc., Jasper AI Inc., Kittl, Meta Platforms Inc., neuroflash, Omneky, Persado Holdings PLC, Salesforce Inc., Single Grain LLC, Sprinklr Inc., Synthesia Ltd., and WPP PLC. Also, the AI in branding market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Component
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Deployment
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global AI In Branding Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global AI In Branding Market 2019 - 2023 ($ million)