세계의 VFX 분야 AI 시장(2025-2029년)
Global AI in VFX Market 2025-2029
상품코드 : 1783891
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 246 Pages
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한글목차

VFX 분야 AI 시장은 2024-2029년에 68억 4,830만 달러 증가하고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 36.1%를 보일 것으로 예측됩니다.

VFX의 AI 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 제작 효율성 향상과 비용 최적화의 필요성, 생성형 AI의 보급과 컨텐츠 제작 도구의 민주화, 초현실적이고 몰입감 있는 경험에 대한 시청자의 기대와 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년대비 29.7%
CAGR 36.1%
증가액 68억 4,830만 달러

본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이번 조사에서는 향후 몇 년간 VFX 분야 AI 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 실시간 AI를 활용한 제작 워크플로우의 보급을 꼽았습니다. 또한, 기반 VFX 파이프라인의 초자동화의 부상과 자체 AI 개발 및 커스터마이징으로의 전략적 전환은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 개요

제2장 Technavio 분석

  • 가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
  • 인풋의 중요성과 차별화 요인
  • 혼란 요인
  • 성장 촉진요인과 과제의 영향

제3장 시장 구도

  • 시장 생태계
  • 시장 특징
  • 밸류체인 분석

제4장 시장 규모

  • 시장의 정의
  • 시장 부문 분석
  • 시장 규모(2024년)
  • 시장 전망(2024-2029년)

제5장 시장 규모 실적

  • 세계의 VFX 분야 AI 시장(2019-2023년)
  • 전개 형태별 부문 분석(2019-2023년)
  • 용도별 부문 분석(2019-2023년)
  • 기술별 부문 분석(2019-2023년)
  • 지역별 부문 분석(2019-2023년)
  • 국가별 부문 분석(2019-2023년)

제6장 Five Forces 분석

  • Five Forces 요약
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협
  • 경쟁 위협
  • 시장 현황

제7장 시장 세분화 : 전개 형태별

  • 시장 부문
  • 비교 : 전개 형태별
  • On-Premise : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 클라우드 기반 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 하이브리드 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 시장 기회 : 전개 형태별

제8장 시장 세분화 : 용도별

  • 시장 부문
  • 비교 : 용도별
  • 영화 및 TV : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 비디오 게임 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 광고 및 마케팅 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 아키텍처 및 디자인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 시장 기회 : 용도별

제9장 시장 세분화 : 기술별

  • 시장 부문
  • 비교 : 기술별
  • 머신러닝 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 딥러닝 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 컴퓨터 비전 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 모션 캡쳐 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 자연언어처리 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 시장 기회 : 기술별

제10장 고객 상황

  • 고객 상황 개요

제11장 지역별 상황

  • 지역별 세분화
  • 지역별 비교
  • 북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 브라질 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 멕시코 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
  • 시장 기회 : 지역 상황별

제12장 성장, 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제
  • 성장 촉진요인과 과제의 영향
  • 시장 기회와 성장 억제요인

제13장 경쟁 구도

  • 개요
  • 경쟁 구도
  • 파괴적 혁신 상황
  • 업계 리스크

제14장 경쟁 분석

  • 기업 개요
  • 기업 순위 지수
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • Animal Logic Pty Ltd.
  • Autodesk Inc.
  • Blur Studio
  • Digital Domain Holdings Ltd.
  • Epic Games Inc.
  • Framestore Ltd.
  • Industrial Light and Magic
  • PIXAR ANIMATION STUDIOS
  • Pixomondo
  • Rodeo FX Inc.
  • Scanline VFX
  • Sony Pictures Entertainment Inc.
  • The Foundry Visionmongers Ltd.
  • Tippett Studio Inc.
  • Weta Digital Ltd.

제15장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The AI in vfx market is forecasted to grow by USD 6,848.3 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 36.1% during the forecast period. The report on the AI in vfx market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by imperative for enhanced production efficiency and cost optimization, proliferation of generative AI and the democratization of content creation tools, and escalating audience expectations and demand for hyper-realistic and immersive experiences.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202529.7%
CAGR36.1%
Incremental Value$6,848.3 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's AI in vfx market is segmented as below:

By Deployment

By Application

By Technology

By Geographical Landscape

This study identifies the proliferation of real-time, ai-enhanced production workflows as one of the prime reasons driving the AI in vfx market growth during the next few years. Also, rise of hyper-automation for foundational vfx pipelines and strategic shift towards in-house AI development and customization will lead to sizable demand in the market.

The report on the AI in vfx market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading AI in vfx market vendors that include Adobe Inc., Animal Logic Pty Ltd., Autodesk Inc., Blur Studio, BOT VFX, Digital Domain Holdings Ltd., Epic Games Inc., Framestore Ltd., Industrial Light and Magic, Metaphysic, PIXAR ANIMATION STUDIOS, Pixomondo, Rebellion, Rodeo FX Inc., Scanline VFX, Sony Pictures Entertainment Inc., Technicolor SA, The Foundry Visionmongers Ltd., Tippett Studio Inc., and Weta Digital Ltd.. Also, the AI in vfx market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Five Forces Analysis

7 Market Segmentation by Deployment

8 Market Segmentation by Application

9 Market Segmentation by Technology

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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