ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
메타버스 시장은 2024-2029년 동안 4,824억 6,830만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR 39.9%로 성장할 것으로 예측됩니다.
세계의 메타버스 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 AR 및 VR 기술에 대한 수요 증가, 스마트폰의 보급과 5G 활용 확대, 서비스로서의 블록체인의 부상에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년비
28.7%
CAGR
39.9%
증가액
4,824억 6,830만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
본 조사에서는 향후 몇 년간 메타버스 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 제품 출시 수의 증가를 꼽았습니다. 또한, 소비자의 온라인 게임 도입 증가와 가상 콘서트, 이벤트 등에서의 소비 지출 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
메타버스 세계 시장 2019-2023년
디바이스별 부문 분석 2019-2023년
구성요소별 부문 분석 2019-2023년
플랫폼별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 메타버스 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 디바이스별
시장 부문
비교 : 디바이스별
VR 및 AR 디바이스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
컴퓨팅 디바이스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 디바이스별
제9장 시장 세분화 : 구성요소별
시장 부문
비교 : 구성요소별
하드웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
소프트웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
서비스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 구성요소별
제10장 시장 세분화 : 플랫폼별
시장 부문
비교 : 플랫폼별
데스크톱 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
휴대 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
콘솔 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 플랫폼별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
러시아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
멕시코 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Accenture PLC
Animoca Brands Corp. Ltd.
ByteDance Ltd.
Decentraland Foundation
Devden Creative Solutions Pvt. Ltd.
Infosys Ltd.
Magic Leap Inc.
Meta Platforms Inc.
Microsoft Corp.
Mobiloitte Technologies
NexTech AR Solutions Corp.
NVIDIA Corp.
Queppelin
Roblox Corp.
Wilkins Avenue AR
제16장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The metaverse market is forecasted to grow by USD 482,468.3 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 39.9% during the forecast period. The report on the metaverse market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing demand for ar and vr technology, growing smartphone penetration and use of 5g, and rise of blockchain as service.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
28.7%
CAGR
39.9%
Incremental Value
$482,468.3 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's metaverse market is segmented as below:
By Device
VR and AR devices
Computing devices
By Component
Hardware
Software
Services
By Platform
Desktop
Mobile
Console
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the growing number of product launches as one of the prime reasons driving the metaverse market growth during the next few years. Also, rising consumer adoption of online gaming and rising consumer spending across virtual concerts, events, and others will lead to sizable demand in the market.
The report on the metaverse market covers the following areas:
Metaverse Market sizing
Metaverse Market forecast
Metaverse Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading metaverse market vendors that include Accenture PLC, Active Theory LLC, Animoca Brands Corp. Ltd., ByteDance Ltd., Decentraland Foundation, Devden Creative Solutions Pvt. Ltd., Epic Games Inc., Infosys Ltd., Magic Leap Inc., Meta Platforms Inc., Microsoft Corp., Mobiloitte Technologies, NexTech AR Solutions Corp., NVIDIA Corp., Queppelin, Roblox Corp., Tencent Holdings Ltd., Unity Technologies Inc., and Wilkins Avenue AR. Also, the metaverse market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Device
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Component
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Platform
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Metaverse Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Metaverse Market 2019 - 2023 ($ million)