Global Augmented Reality (AR) Gaming Market 2025-2029
상품코드:1732641
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 217 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
증강현실(AR) 게임 시장은 2024-2029년에 1,183억 2,030만 달러 증가하고, 예측기간 중 CAGR은 54.2%로 성장할 것으로 예측됩니다.
증강현실(AR) 게임 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 AR 기술에 대한 투자 증가, 클라우드 게임 기술의 부상, 모바일 기기에서 AR 및 VR 기술의 보급 및 통합 확대가 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025
종료연도
2029
예측 기간
2025-2029
성장 모멘텀
가속
전년대비
38.2%
CAGR
54.2%
증가액
1,183억 2,030만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 수년간 증강현실(AR) 게임 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 증강현실(AR) 게임 채택이 증가하고 있는 것을 꼽았습니다. 또한 전략적 파트너십과 인수합병 증가, 게이머 증가도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
세계의 증강현실(AR) 게임 시장 2019-2023
유형별 부문 분석 2019-2023
컴포넌트별 부문 분석 2019-2023
장르별 부문 분석 2019-2023
사업 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 증강현실(AR) 게임 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
모바일 디바이스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
HMD : 시장 규모와 예측 2024-2029
스마트 글래스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 유형별
제9장 시장 세분화 : 컴포넌트별
시장 부문
비교 : 컴포넌트별
하드웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029
소프트웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 컴포넌트별
제10장 시장 세분화 : 장르별
시장 부문
비교 : 장르별
어드벤처 : 시장 규모와 예측 2024-2029
슈터 : 시장 규모와 예측 2024-2029
퍼즐 : 시장 규모와 예측 2024-2029
스포츠와 피트니스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 장르별
제11장 시장 세분화 : 사업 부문별
시장 부문
비교 : 사업 부문별
무료 플레이 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프리미엄 : 시장 규모와 예측 2024-2029
서브스크립션 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 시장·사업 부문별
제12장 고객 상황
고객 상황의 개요
제13장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제14장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제15장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제16장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Apple Inc.
Blippar Ltd.
Hofli Ltd.
Meta Platforms Inc.
Milkroom Studios GmbH
Netmarble Corp.
Niantic Inc.
OliveX Holdings Ltd.
Qualcomm Inc.
Resolution Games
Rovio Entertainment Corp.
Snap Inc.
Unity Technologies Inc.
Zappar Ltd.
제17장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The augmented reality (AR) gaming market is forecasted to grow by USD 118,320.3 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 54.2% during the forecast period. The report on the augmented reality (AR) gaming market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing investments in ar technology, rising cloud gaming technology, and growing popularity and integration of ar and vr technologies in mobile devices.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
38.2%
CAGR
54.2%
Incremental Value
$118,320.3 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's augmented reality (AR) gaming market is segmented as below:
By Type
Mobile devices
HMDs
Smart glasses
By Component
Hardware
Software
By Genre
Adventure
Shooter
Puzzle
Sports and fitness
By Business Segment
Free-to-play
Premium
Subscription
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
Middle East and Africa
South America
This study identifies the rising adoption of ar games as one of the prime reasons driving the augmented reality (AR) gaming market growth during the next few years. Also, increasing number of strategic partnerships and acquisitions and growing number of gamers will lead to sizable demand in the market.
The report on the augmented reality (AR) gaming market covers the following areas:
Augmented Reality (AR) Gaming Market sizing
Augmented Reality (AR) Gaming Market forecast
Augmented Reality (AR) Gaming Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading augmented reality (AR) gaming market vendors that include Apple Inc., Blippar Ltd., Hofli Ltd., Meta Platforms Inc., Milkroom Studios GmbH, Netmarble Corp., Niantic Inc., OliveX Holdings Ltd., Qualcomm Inc., Resolution Games, Rovio Entertainment Corp., Snap Inc., Unity Technologies Inc., and Zappar Ltd.. Also, the augmented reality (AR) gaming market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Component
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Genre
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Business Segment
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Augmented Reality (AR) Gaming Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Augmented Reality (AR) Gaming Market 2019 - 2023 ($ million)