세계의 대규모 다중 사용자 온라인 롤플레잉 게임(MMORPG) 시장(2025-2029년)
Global Massive Multiplayer Online Role-playing Game (MMORPG) Market 2025-2029
상품코드 : 1709706
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 207 Pages
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한글목차

대규모 다중 사용자 온라인 롤플레잉 게임(MMORPG) 시장은 2024-2029년에 95억 4,650만 달러 증가하고, 예측 기간 중 CAGR은 10.7%로 성장할 것으로 예측됩니다.

대규모 다중 사용자 온라인 롤플레잉 게임(MMORPG) 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 인터넷 보급률과 모바일 접속률 증가, e-sports와 스트리밍 플랫폼의 인기 상승, 프리미엄 모델과 게임내 과금 모델의 확산이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025
종료연도 2029
예측 기간 2025-2029
성장 모멘텀 가속
전년대비 2025년 9.4%
CAGR 10.7%
증가액 95억 4,650만 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 수년간 대규모 다중 사용자 온라인 롤플레잉 게임(MMORPG) 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 크로스 플랫폼 게임의 부상을 꼽았습니다. 또한 VR과 AR의 통합과 새로운 출시에 대한 집중은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 디바이스별

제9장 시장 세분화 : 유형별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The massive multiplayer online role-playing game (MMORPG) market is forecasted to grow by USD 9546.5 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 10.7% during the forecast period. The report on the massive multiplayer online role-playing game (MMORPG) market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising internet penetration and mobile connectivity, growing popularity of esports and streaming platforms, and widespread adoption of freemium and in-game purchase models.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 20259.4%
CAGR10.7%
Incremental Value$9546.5 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's massive multiplayer online role-playing game (MMORPG) market is segmented as below:

By Device

By Type

By Geographical Landscape

This study identifies the rise of cross-platform gaming as one of the prime reasons driving the massive multiplayer online role-playing game (MMORPG) market growth during the next few years. Also, integration of vr and ar and focus on new launches will lead to sizable demand in the market.

The report on the massive multiplayer online role-playing game (MMORPG) market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading massive multiplayer online role-playing game (MMORPG) market vendors that include Activision Blizzard Inc., Ankama Games, CCP ehf., ChangYou.com Ltd., CipSoft GmbH, Electronic Arts Inc., gamigo AG, GungHo Online Entertainment Inc., Jagex Ltd., Konami Group Corp., Krafton Inc., NCSoft Corp., NetEase Inc., Perfect World Co. Ltd., Take Two Interactive Software Inc., Tencent Holdings Ltd., The Walt Disney Co., Valve Corp., WebZen Inc., and Wemade Co. Ltd.. Also, the massive multiplayer online role-playing game (MMORPG) market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Device

9 Market Segmentation by Type

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

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