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한글목차
클라우드 게임 시장은 2024-2029년 119억 3,170만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 27.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.
세계의 클라우드 게임(Cloud Gaming) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 초고속 인터넷의 보급, 클라우드 게임의 비용 절감 효과, 클라우드 게임 시장의 혁신 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
YOY 2025
7.3%
CAGR
27.4%
증가액
119억 3,170만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 모바일 클라우드 게임의 성장이 향후 몇 년 동안 클라우드 게임 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 꼽았습니다. 또한, 다른 서비스와의 통합과 새로운 기술 탐색은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 클라우드 게임 시장(2019-2023년)
용도별 부문 분석(2019-2023년)
디바이스별 부문 분석(2019-2023년)
서비스별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 클라우드 게임 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
비디오 스트리밍 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
파일 스트리밍 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제9장 시장 세분화 : 디바이스별
시장 부문
비교 : 디바이스별
게임기 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
컴퓨팅 디바이스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
스마트 TV : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
모바일 디바이스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 디바이스별
제10장 시장 세분화 : 서비스별
시장 부문
비교 : 서비스별
게임 플랫폼 서비스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인프라 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 서비스별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 성장, 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
파괴적 혁신 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Advanced Micro Devices Inc.
Alibaba Group Holding Ltd.
Alphabet Inc.
Amazon.com Inc.
BLACKNUT
Intel Corp.
International Business Machines Corp.
Microsoft Corp.
NVIDIA Corp.
OVH Groupe SA
Paperspace Co.
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sony Group Corp.
Ubitus KK
Unity Technologies Inc.
제16장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The cloud gaming market is forecasted to grow by USD 11931.7 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 27.4% during the forecast period. The report on the cloud gaming market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increased availability of high-speed internet, cost-saving benefits of cloud gaming, and innovations in cloud gaming market.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
7.3%
CAGR
27.4%
Incremental Value
$11931.7 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's cloud gaming market is segmented as below:
By Application
Video streaming
File streaming
By Device
Gaming consoles
Computing devices
Smart TVs
Mobile devices
By Service
Gaming platform services
Infrastructure
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the growth in mobile cloud gaming as one of the prime reasons driving the cloud gaming market growth during the next few years. Also, integration with other services and exploration of new technologies will lead to sizable demand in the market.
The report on the cloud gaming market covers the following areas:
Cloud Gaming Market sizing
Cloud Gaming Market forecast
Cloud Gaming Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading cloud gaming market vendors that include Advanced Micro Devices Inc., Alibaba Group Holding Ltd., Alphabet Inc., Amazon.com Inc., BLACKNUT, Cloudquest Pvt. Ltd., Intel Corp., International Business Machines Corp., Loudplay, Microsoft Corp., Nintendo Co. Ltd., NVIDIA Corp., OVH Groupe SA, Paperspace Co., Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Group Corp., Ubitus KK, and Unity Technologies Inc.. Also, the cloud gaming market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Device
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Service
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Cloud Gaming Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Cloud Gaming Market 2019 - 2023 ($ million)