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한글목차
일본 애니메이션(Anime) 시장은 2024-2029년에 219억 2,050만 달러 증가하고, 예측기간중 CAGR은 9.4%로 성장할 것으로 예측됩니다.
일본 애니메이션 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 고속 인터넷의 보급으로 인한 일본 애니메이션 비디오 게임의 인기 급상승, 스마트폰 보급률 상승, 미디어 프로그램의 인기 상승과 온라인 프로그램 및 비디오에 대한 지출 증가 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025
종료연도
2029
예측 기간
2025-2029
성장 모멘텀
가속
전년대비 2025년
8.4%
CAGR
9.4%
증가액
219억 2,050만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이번 조사에서는 향후 수년간 일본 애니메이션 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 인공지능(AI)과 블록체인과 같은 첨단 기술의 성장을 꼽았습니다. 또한 영화 산업에서 더 나은 고객 경험 증가와 음악 기능을 갖춘 웨어러블 제조업체 증가는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
세계의 일본 애니메이션 시장 2019-2023
컨텐츠 유형별 부문 분석 2019-2023
유형별 부문 분석 2019-2023
장르별 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 일본 애니메이션 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 컨텐츠 유형별
시장 부문
비교 : 컨텐츠 유형별
쇼 또는 시리즈 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영화 : 시장 규모와 예측 2024-2029
음악 : 시장 규모와 예측 2024-2029
라이브 엔터테인먼트 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 컨텐츠 유형별
제9장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
머천다이징 : 시장 규모와 예측 2024-2029
극장판 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인터넷 : 시장 규모와 예측 2024-2029
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 유형별
제10장 시장 세분화 : 장르별
시장 부문
비교 : 장르별
액션과 어드벤처 : 시장 규모와 예측 2024-2029
SF와 판타지 : 시장 규모와 예측 2024-2029
로맨스와 드라마 : 시장 규모와 예측 2024-2029
스포츠 : 시장 규모와 예측 2024-2029
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 장르별
제11장 고객 상황
고객 상황의 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
호주 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
브라질 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계의 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Aniplex Inc.
Bandai Namco Filmworks Inc.
Bones Inc.
Discotek Media
Kyoto Animation Co. Ltd.
PA Works Co. Ltd.
Pierrot Co. Ltd.
Production IG Inc.
Sony Group Corp.
The Studio Ghibli Collection
The Walt Disney Co.
TMS Entertainment Co., Ltd.
TOEI ANIMATION Co. Ltd.
VIZ Media LLC
Zerochan
제16장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The anime market is forecasted to grow by USD 21920.5 million during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 9.4% during the forecast period. The report on the anime market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by high speed internet expansion fuels surge in anime video game popularity, rising penetration of smartphones, and rising popularity of media shows and growth in spending on online shows and video.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
8.4%
CAGR
9.4%
Incremental Value
$21920.5 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's anime market is segmented as below:
By Content Type
Shows or series
Movie
Music
Live entertainment
By Type
Merchandising
Theatrical
Internet
Others
By Genre
Action and adventure
Sci-Fi and fantasy
Romance and drama
Sports
Others
By Geographical Landscape
APAC
Europe
North America
South America
Middle East and Africa
This study identifies the growing advanced technologies like artificial intelligence (AI) and blockchain as one of the prime reasons driving the anime market growth during the next few years. Also, increase in better customer experience in movie industry and growing number of wearables manufacturers with music functionality will lead to sizable demand in the market.
The report on the anime market covers the following areas:
Anime Market sizing
Anime Market forecast
Anime Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading anime market vendors that include Aniplex Inc., Bandai Namco Filmworks Inc., Bones Inc., Discotek Media, Kyoto Animation Co. Ltd., MAPPA Co. Ltd., MyAnimeList Co., Ltd., PA Works Co. Ltd., Pierrot Co. Ltd., Production IG Inc., Sony Group Corp., TOEI ANIMATION Co. Ltd., The Walt Disney Co., TMS Entertainment Co., Ltd., The Studio Ghibli Collection, VIZ Media LLC, and Zerochan. Also, the anime market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Content Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Genre
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Anime Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Anime Market 2019 - 2023 ($ million)