세계의 가족 엔터테인먼트 센터 시장(2025-2029년)
Global Family Entertainment Center Market 2025-2029
상품코드 : 1685637
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 234 Pages
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한글목차

가족 엔터테인먼트 센터 시장은 2024년부터 2029년까지 318억 7,560만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 13.2%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계의 가족 엔터테인먼트 센터 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

AEI의 확대, 아케이드 게임의 신체 활동 증가, 신흥국의 가처분 소득 급증, AEI의 확대, 아케이드 게임의 신체 활동 증가, 신흥국의 가처분 소득 급증 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2025년 12.4%
CAGR 13.2%
증가액 318억 7,560만 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 몇 년 동안 가족 엔터테인먼트 센터 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유 중 하나로 게임에서의 VR 통합의 증가를 꼽았습니다. 또한, 전략적 제휴 및 파트너십, 새로운 아케이드 게임 출시는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 상황

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 용도별

제9장 시장 세분화 : 용량별

제10장 시장 세분화 : 연령층별

제11장 시장 세분화 : 수익원별

제12장 고객 상황

제13장 지역별 상황

제14장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제15장 경쟁 구도

제16장 경쟁 분석

제17장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The family entertainment center market is forecasted to grow by USD 31875.6 million during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 13.2% during the forecast period. The report on the family entertainment center market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by the expansion of AEI, increasing physical activity in arcade gaming, and surging disposable income in emerging countries.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202512.4%
CAGR13.2%
Incremental Value$31875.6 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's family entertainment center market is segmented as below:

By Application

By Capacity

By Age Group

By Revenue Stream

By Geographical Landscape

This study identifies the rising integration of VR in games as one of the prime reasons driving the family entertainment center market growth during the next few years. Also, strategic alliance and partnership and launch of new arcade games will lead to sizable demand in the market.

The report on the family entertainment center market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading family entertainment center market vendors that include American Dream, Bowlero Corp., CEC Entertainment Concepts L.P., Cinergy Entertainment Group Inc., Citymax Hotels Pvt. Ltd., Dave and Busters Entertainment Inc., KidZania S.A.P.I. de C.V., Lucky Strike Entertainment LLC, Main Event Entertainment Inc., MOA Entertainment Co. LLC, Motion JVco Ltd., Mr. Gattis Pizza LLC, Scene 75 Entertainment Centers, SeaWorld Parks and Entertainment Inc., Smaaash Entertainment Pvt. Ltd., The Walt Disney Co., and Timezone Entertainment Pvt. Ltd.. Also, the family entertainment center market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Application

9 Market Segmentation by Capacity

10 Market Segmentation by Age Group

11 Market Segmentation by Revenue Stream

12 Customer Landscape

13 Geographic Landscape

14 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

15 Competitive Landscape

16 Competitive Analysis

17 Appendix

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