세계의 콜센터 인공지능(AI) 시장(2025-2029년)
Global call Center Artificial Intelligence (AI) Market 2025-2029
상품코드 : 1685608
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 244 Pages
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한글목차

콜센터 인공지능(AI) 시장은 2024-2029년 84억 7,110만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 36.7%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 세계의 콜센터 인공지능(AI) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인 및 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 클라우드 기반 콜센터 도입 증가, 효과적인 수익 창출을 위한 CRM 개선의 필요성, 웹 셀프서비스에 대한 수요 증가가 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2025년 24.5%
CAGR 36.7%
증가액 84억 7,110만 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 조사는 향후 몇 년 동안 콜센터 인공지능(AI) 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유 중 하나로 더 나은 처리 시간을 위한 챗봇의 통합을 꼽았습니다. 또한, 라이브 채팅의 인기 상승과 전략적 제휴의 증가는 시장에서 큰 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 상황

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 최종사용자별

제9장 시장 세분화 : 채널별

제10장 시장 세분화 : 전개별

제11장 시장 세분화 : 정보 출처별

제12장 고객 상황

제13장 지역별 상황

제14장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제15장 경쟁 구도

제16장 경쟁 분석

제17장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The call center artificial intelligence (AI) market is forecasted to grow by USD 8471.1 million during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 36.7% during the forecast period. The report on the call center artificial intelligence (AI) market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising adoption of cloud-based call centers, necessity to improve CRM for effective revenue generation, and increased demand for web self-service.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202524.5%
CAGR36.7%
Incremental Value$8471.1 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's call center artificial intelligence (AI) market is segmented as below:

By End-user

By Channel

By Deployment

By Source

By Geographical Landscape

This study identifies the integration of chatbots for better turnaround times as one of the prime reasons driving the call center artificial intelligence (AI) market growth during the next few years. Also, growing popularity of live chats and increasing number of strategic alliances will lead to sizable demand in the market.

The report on the call center artificial intelligence (AI) market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading call center artificial intelligence (AI) market vendors that include Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Artificial Solutions International AB, Avaamo Inc., Avaya LLC, Conversica Inc., Creative Virtual Ltd., EdgeVerve Systems Ltd., Inbenta Holdings Inc., Jio Haptik Technologies Ltd., Kore.AI Inc., Microsoft Corp., NICE Ltd., Nuance Communications Inc., Oracle Corp., Pypestream Inc., Rulai, SAP SE, Talkdesk Inc., and Zendesk Inc.. Also, the call center artificial intelligence (AI) market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by End-user

9 Market Segmentation by Channel

10 Market Segmentation by Deployment

11 Market Segmentation by Source

12 Customer Landscape

13 Geographic Landscape

14 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

15 Competitive Landscape

16 Competitive Analysis

17 Appendix

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