Global call Center Artificial Intelligence (AI) Market 2025-2029
상품코드:1685608
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 244 Pages
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한글목차
콜센터 인공지능(AI) 시장은 2024-2029년 84억 7,110만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 36.7%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 세계의 콜센터 인공지능(AI) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인 및 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 클라우드 기반 콜센터 도입 증가, 효과적인 수익 창출을 위한 CRM 개선의 필요성, 웹 셀프서비스에 대한 수요 증가가 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
24.5%
CAGR
36.7%
증가액
84억 7,110만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 조사는 향후 몇 년 동안 콜센터 인공지능(AI) 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유 중 하나로 더 나은 처리 시간을 위한 챗봇의 통합을 꼽았습니다. 또한, 라이브 채팅의 인기 상승과 전략적 제휴의 증가는 시장에서 큰 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
콜센터 인공지능(AI) 세계 시장 2019-2023년
최종사용자별 부문 분석 2019-2023년
채널별 부문 분석 2019-2023년
전개별 부문 분석 2019-2023년
정보 출처별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 콜센터 인공지능(AI) 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
BFSI : 시장 규모와 예측 2024-2029년
소매업과 E-Commerce : 시장 규모와 예측 2024-2029년
IT 및 통신 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미디어와 엔터테인먼트 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 최종사용자별
제9장 시장 세분화 : 채널별
시장 부문
비교 : 채널별
전화 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
채팅 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
메일 또는 텍스트 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
소셜 미디어 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
웹사이트 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 채널별
제10장 시장 세분화 : 전개별
시장 부문
비교 : 전개별
온프레미스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
클라우드 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 전개별
제11장 시장 세분화 : 정보 출처별
시장 부문
비교 : 정보 출처별
대기업 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중소기업 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 정보 출처별
제12장 고객 상황
고객 상황 개요
제13장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
브라질 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
러시아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
멕시코 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제14장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제15장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제16장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Alphabet Inc.
Amazon.com Inc.
Artificial Solutions International AB
Avaamo Inc.
Avaya LLC
Conversica Inc.
Creative Virtual Ltd.
EdgeVerve Systems Ltd.
Inbenta Holdings Inc.
Jio Haptik Technologies Ltd.
Microsoft Corp.
Nuance Communications Inc.
Oracle Corp.
SAP SE
Zendesk Inc.
제17장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The call center artificial intelligence (AI) market is forecasted to grow by USD 8471.1 million during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 36.7% during the forecast period. The report on the call center artificial intelligence (AI) market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising adoption of cloud-based call centers, necessity to improve CRM for effective revenue generation, and increased demand for web self-service.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
24.5%
CAGR
36.7%
Incremental Value
$8471.1 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's call center artificial intelligence (AI) market is segmented as below:
By End-user
BFSI
Retail and E-commerce
IT and telecom
Media and entertainment
Others
By Channel
Phone
Chat
Email or text
Social media
Website
By Deployment
On-premises
Cloud
By Source
Large enterprises
SMEs
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the integration of chatbots for better turnaround times as one of the prime reasons driving the call center artificial intelligence (AI) market growth during the next few years. Also, growing popularity of live chats and increasing number of strategic alliances will lead to sizable demand in the market.
The report on the call center artificial intelligence (AI) market covers the following areas:
Call Center Artificial Intelligence (AI) Market sizing
Call Center Artificial Intelligence (AI) Market forecast
Call Center Artificial Intelligence (AI) Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading call center artificial intelligence (AI) market vendors that include Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Artificial Solutions International AB, Avaamo Inc., Avaya LLC, Conversica Inc., Creative Virtual Ltd., EdgeVerve Systems Ltd., Inbenta Holdings Inc., Jio Haptik Technologies Ltd., Kore.AI Inc., Microsoft Corp., NICE Ltd., Nuance Communications Inc., Oracle Corp., Pypestream Inc., Rulai, SAP SE, Talkdesk Inc., and Zendesk Inc.. Also, the call center artificial intelligence (AI) market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Channel
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Deployment
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Source
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Call Center Artificial Intelligence (AI) Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Call Center Artificial Intelligence (AI) Market 2019 - 2023 ($ million)