ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
스마트 TV 시장은 2024-2029년 1,495억 달러 증가하고, 예측 기간 동안 16.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 스마트TV(Smart TV) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 TV 해상도의 기술적 진보, 스마트 TV에서 OTT 컨텐츠의 인기 상승, 온라인 판매의 번영에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
12.7%
CAGR
16.8%
증가액
1,495억 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 상황, 주요 기업 분석이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 몇 년동안 스마트 TV 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 스마트 TV 광고 및 마케팅에서 디지털 미디어의 영향력 증가를 꼽았습니다. 또한, 신흥국에서의 스마트 TV 수요 증가와 AI 및 음성비서의 스마트 TV 통합은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio의 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
세계의 스마트 TV 시장(2019-2023년)
유통 채널별 부문 분석(2019-2023년)
용도별 부문 분석(2019-2023년)
유형별 부문 분석(2019-2023년)
화면 유형별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 스마트 TV 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
오프라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
온라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유통 채널별
제9장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
32인치 이하 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
65인치 이상 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제10장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
Full HD: 시장 규모와 예측(2024-2029년)
고해상도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유형별
제11장 시장 세분화 : 화면 유형별
시장 부문
비교 : 화면 유형별
LED : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
OLED : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
QLED : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 화면 유형별
제12장 고객 상황
고객 상황 개요
제13장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
호주 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제14장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제15장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제16장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Apple Inc.
Haier Smart Home Co. Ltd.
Hisense International Co. Ltd.
Koninklijke Philips NV
LG Corp.
Panasonic Holdings Corp.
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sharp Corp.
Skyworth Group Ltd.
Sony Group Corp.
TCL Industries Holdings Co. Ltd.
Toshiba Corp.
Videocon Industries Ltd.
VIZIO Holding Corp.
Xiaomi Inc.
제17장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The smart TV market is forecasted to grow by USD 149.5 billion during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 16.8% during the forecast period. The report on the smart TV market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by technological advancements in TV resolution, rising popularity of OTT content in smart TV, and growing prominence of online sales.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
12.7%
CAGR
16.8%
Incremental Value
$149.5 bn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's smart TV market is segmented as below:
By Distribution Channel
Offline
Online
By Application
Below 32 inches
32 to 45 inches
46 to 55 inches
56 to 65 inches
Above 65 inches
By Type
4K
Full HD
HD
8K
By Display Type
LED
OLED
QLED
By Geographical Landscape
APAC
Europe
North America
South America
Middle East and Africa
This study identifies the growing influence of digital media on smart TV advertising and marketing as one of the prime reasons driving the smart TV market growth during the next few years. Also, rising demand for smart TV in emerging countries and integration of AI and voice assistants into smart TV will lead to sizable demand in the market.
The report on the smart TV market covers the following areas:
Smart TV Market sizing
Smart TV Market forecast
Smart TV Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading smart TV market vendors that include Apple Inc., BBK Electronics Corp. Ltd., Haier Smart Home Co. Ltd., Hisense International Co. Ltd., Koninklijke Philips NV, LG Corp., MIRC Electronics Ltd., OnePlus Technology Co. Ltd., Panasonic Holdings Corp., Roku Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sharp Corp., Skyworth Group Ltd., Sony Group Corp., TCL Industries Holdings Co. Ltd., Toshiba Corp., Videocon Industries Ltd., VIZIO Holding Corp., Westinghouse Electric Corp, and Xiaomi Inc.. Also, the smart TV market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Display Type
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Smart TV Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Smart TV Market 2019 - 2023 ($ billion)
5.2 Distribution Channel segment analysis 2019 - 2023