세계의 스포츠 앱 시장(2025-2029년)
Global Sports App Market 2025-2029
상품코드 : 1666803
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 195 Pages
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한글목차

스포츠 앱 시장은 2024-2029년에 35억 1,650만 달러 증가하고, 예측기간 중 CAGR은 12.1%로 성장할 것으로 예측됩니다. 스포츠 앱 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향과 촉진요인, 시장 환경 전체에 관한 최신 분석을 제공하고 있습니다. 스포츠용 비주얼 기술의 등장, 스포츠 앱 개발 관련 연구개발 활동 증가, 스마트폰 보급 확대 등이 시장을 촉진하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025년
종료연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년대비 2025년 11.1%
CAGR 12.1%
증가액 35억 1,650만 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

본 조사에서는 향후 수년간 스포츠 앱 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 e-sports 이벤트 증가를 꼽았습니다. 또한 첨단 게임기의 발전과 360도 이미지 및 동영상에 대한 수요는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio별 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 용도별

제9장 시장 세분화 : 성별

제10장 시장 세분화 : 플랫폼별

제11장 고객 상황

제12장 지역별 상황

제13장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제14장 경쟁 구도

제15장 경쟁 분석

제16장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The sports app market is forecasted to grow by USD 3516.5 million during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 12.1% during the forecast period. The report on the sports app market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by advent of visual technologies for sports, increase in research and development activities regarding development of sports apps, and growing penetration of smartphones.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202511.1%
CAGR12.1%
Incremental Value$3516.5 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's sports app market is segmented as below:

By Application

By Gender

By Platform

By Geographical Landscape

This study identifies the rising number of e-sports events as one of the prime reasons driving the sports app market growth during the next few years. Also, evolution of high-tech gaming consoles and demand for 360-degree images and videos will lead to sizable demand in the market.

The report on the sports app market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading sports app market vendors that include 365scores, Cricbuzz, DraftKings Inc., ESPN Sports Media Ltd., FanDuel Inc., Fox Corp., Junglee Games India Pvt. Ltd., Melbet, MyTeam11, OneFootball, onXmaps Inc., Paramount Global, Play Games24x7 Pvt. Ltd., Premier League Ltd., The Athletic Media Co., The Betway Group, Vision11, World Golf Tour, World Wrestling Entertainment Inc., and Yahoo. Also, the sports app market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Application

9 Market Segmentation by Gender

10 Market Segmentation by Platform

11 Customer Landscape

12 Geographic Landscape

13 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

14 Competitive Landscape

15 Competitive Analysis

16 Appendix

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