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한글목차
탁상 게임 시장은 2024-2029년간 47억 6,140만 달러 확대되고, 예측 기간 동안 12.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다. 세계의 탁상 게임 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 탁상 게임 카페 증가, 컨텐츠와 게임 플레이의 급속한 개선, 크라우드펀딩 플랫폼을 통한 지원 확대 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비(2025년)
10.1%
CAGR
12.3%
증분 금액
47억 6,140만 달러
이번 조사에서는 탁상 게임의 디지털 통합이 향후 몇 년간 탁상 게임 시장 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 분석됩니다. 또한, 솔로 및 협동형 탁상 게임 트렌드와 레거시 게임 및 캠페인 게임의 인기 상승도 시장 수요를 견인할 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 탁상 게임 시장(2019-2023년)
유형별 부문 분석(2019-2023년)
유통 채널별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 탁상 게임 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
모노폴리 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
스크래블 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
체스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
루도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유형별
제9장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
오프라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
온라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유통 채널별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
비교 : 지역별
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
지역 상황에 의한 시장 기회
제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
산업 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Australian Design Group
Buffalo Games LLC
Embracer Group AB
Goliath Games LLC
Hasbro Inc.
Hero Time
Imago
Lifestyle Boardgames Ltd.
Mattel Inc.
Panda Game Manufacturing
Quillsilver
Ravensburger AG
Sunday Games LLC
Tabletop Tycoon Inc.
NSF
제15장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The tabletop games market is forecasted to grow by USD 4761.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 12.3% during the forecast period. The report on the tabletop games market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising number of tabletop game cafes, rapid improvements in content and gameplay, and growing support through crowdfunding platforms.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
10.1%
CAGR
12.3%
Incremental Value
$4761.4 mn
Technavio's tabletop games market is segmented as below:
By Type
Monopoly
Scrabble
Chess
Ludo
Others
By Distribution Channel
Offline
Online
By Geographical Landscape
Europe
North America
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the rise of digital integration in tabletop games as one of the prime reasons driving the tabletop games market growth during the next few years. Also, growing trend of solo and cooperative tabletop games and increase in popularity of legacy and campaign games will lead to sizable demand in the market.
The report on the tabletop games market covers the following areas:
Tabletop Games Market sizing
Tabletop Games Market forecast
Tabletop Games Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading tabletop games market vendors that include Archon Studio, Australian Design Group, Buffalo Games LLC, Delano Games Card and Board, Embracer Group AB, Funko Games, Goliath Games LLC, Hasbro Inc., Hero Time, Imago, Lifestyle Boardgames Ltd., Mattel Inc., NIBCARD Ltd., Panda Game Manufacturing, Quillsilver, Ravensburger AG, Sea Dog Game Studios, Sunday Games LLC, Tabletop Tycoon Inc., and NSF. Also, the tabletop games market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Tabletop Games Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Tabletop Games Market 2019 - 2023 ($ million)