세계의 탁상 게임 시장(2025-2029년)
Global Tabletop Games Market 2025-2029
상품코드 : 1645684
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 201 Pages
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한글목차

탁상 게임 시장은 2024-2029년간 47억 6,140만 달러 확대되고, 예측 기간 동안 12.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다. 세계의 탁상 게임 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 탁상 게임 카페 증가, 컨텐츠와 게임 플레이의 급속한 개선, 크라우드펀딩 플랫폼을 통한 지원 확대 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비(2025년) 10.1%
CAGR 12.3%
증분 금액 47억 6,140만 달러

이번 조사에서는 탁상 게임의 디지털 통합이 향후 몇 년간 탁상 게임 시장 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 분석됩니다. 또한, 솔로 및 협동형 탁상 게임 트렌드와 레거시 게임 및 캠페인 게임의 인기 상승도 시장 수요를 견인할 것으로 보입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 유형별

제9장 시장 세분화 : 유통 채널별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The tabletop games market is forecasted to grow by USD 4761.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 12.3% during the forecast period. The report on the tabletop games market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising number of tabletop game cafes, rapid improvements in content and gameplay, and growing support through crowdfunding platforms.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202510.1%
CAGR12.3%
Incremental Value$4761.4 mn

Technavio's tabletop games market is segmented as below:

By Type

By Distribution Channel

By Geographical Landscape

This study identifies the rise of digital integration in tabletop games as one of the prime reasons driving the tabletop games market growth during the next few years. Also, growing trend of solo and cooperative tabletop games and increase in popularity of legacy and campaign games will lead to sizable demand in the market.

The report on the tabletop games market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading tabletop games market vendors that include Archon Studio, Australian Design Group, Buffalo Games LLC, Delano Games Card and Board, Embracer Group AB, Funko Games, Goliath Games LLC, Hasbro Inc., Hero Time, Imago, Lifestyle Boardgames Ltd., Mattel Inc., NIBCARD Ltd., Panda Game Manufacturing, Quillsilver, Ravensburger AG, Sea Dog Game Studios, Sunday Games LLC, Tabletop Tycoon Inc., and NSF. Also, the tabletop games market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Type

9 Market Segmentation by Distribution Channel

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

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