세계의 보드게임 시장(2025-2029년)
Global Board Games Market 2025-2029
상품코드 : 1645387
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 197 Pages
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한글목차

보드게임 시장은 2024-2029년에 51억 6,540만 달러, 예측 기간 중 CAGR은 9.5%로 성장할 것으로 예측됩니다. 보드게임 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 컨텐츠와 게임 플레이의 급속한 향상, 크라우드펀딩 플랫폼을 통한 지원 확대, 보드게임 카페 증가 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025년
종료연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2025년 8.1%
CAGR 9.5%
증분액 51억 6,540만 달러

본 조사에서는 보드게임의 디지털화가 진행되고 있는 것이 향후 수년간 보드게임 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 분석했습니다. 또한 보드게임에서 AR의 채택이 증가하고, 소셜미디어 인플루언서가 부상하고 있는 것도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio의 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 제품별

제9장 시장 세분화 : 유통 채널별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The board games market is forecasted to grow by USD 5165.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 9.5% during the forecast period. The report on the board games market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rapid improvements in content and gameplay, growing support through crowdfunding platforms, and rising number of board game cafes.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 20258.1%
CAGR9.5%
Incremental Value$5165.4 mn

Technavio's board games market is segmented as below:

By Product

By Distribution Channel

By Geographical Landscape

This study identifies the increasing digitization of board games as one of the prime reasons driving the board games market growth during the next few years. Also, rising adoption of ar in board games and growing prominence of social media influencers will lead to sizable demand in the market.

The report on the board games market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading board games market vendors that include Atlas Games, Alderac Entertainment Group, Berkshire Hathaway Inc., Bezier Games Inc., Buffalo Games LLC, Clementoni Spa, CMON Ltd., Embracer Group AB, Franckh Kosmos Verlags GmbH and Co. KG, Ghost Galaxy Inc., Gibsons Games Ltd., Grey Fox Games, GungHo Online Entertainment Inc., Hasbro Inc., Indie Boards and Cards, Mattel Inc., PD Verlag GmbH and Co. KG, Ravensburger AG, The Walt Disney Co., and Warlord Games. Also, the board games market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Product

9 Market Segmentation by Distribution Channel

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

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