ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
보드게임 시장은 2024-2029년에 51억 6,540만 달러, 예측 기간 중 CAGR은 9.5%로 성장할 것으로 예측됩니다. 보드게임 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 컨텐츠와 게임 플레이의 급속한 향상, 크라우드펀딩 플랫폼을 통한 지원 확대, 보드게임 카페 증가 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025년
종료연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
8.1%
CAGR
9.5%
증분액
51억 6,540만 달러
본 조사에서는 보드게임의 디지털화가 진행되고 있는 것이 향후 수년간 보드게임 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 분석했습니다. 또한 보드게임에서 AR의 채택이 증가하고, 소셜미디어 인플루언서가 부상하고 있는 것도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio의 분석
가격 민감도·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
파괴적 변화의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 보드게임 시장(2019-2023년)
제품별 부문 분석(2019-2023년)
유통 채널별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 보드게임 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 제품별
시장 부문
비교 : 제품별
탁상용 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
카드와 주사위 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
롤플레잉 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 제품별
제9장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
온라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
오프라인 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유통 채널별
제10장 고객 상황
고객 상황의 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
브라질 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아랍에미리트 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
파괴적 변화 상황
업계의 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Atlas Games
Berkshire Hathaway Inc.
Bezier Games Inc.
Buffalo Games LLC
Clementoni Spa
CMON Ltd.
Franckh Kosmos Verlags GmbH and Co. KG
Gibsons Games Ltd.
Grey Fox Games
Hasbro Inc.
Indie Boards and Cards
Mattel Inc.
PD Verlag GmbH and Co. KG
Ravensburger AG
The Walt Disney Co.
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The board games market is forecasted to grow by USD 5165.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 9.5% during the forecast period. The report on the board games market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rapid improvements in content and gameplay, growing support through crowdfunding platforms, and rising number of board game cafes.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
8.1%
CAGR
9.5%
Incremental Value
$5165.4 mn
Technavio's board games market is segmented as below:
By Product
Tabletop
Card and dice
Role-playing
By Distribution Channel
Online
Offline
By Geographical Landscape
Europe
North America
APAC
Middle East and Africa
South America
This study identifies the increasing digitization of board games as one of the prime reasons driving the board games market growth during the next few years. Also, rising adoption of ar in board games and growing prominence of social media influencers will lead to sizable demand in the market.
The report on the board games market covers the following areas:
Board Games Market sizing
Board Games Market forecast
Board Games Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading board games market vendors that include Atlas Games, Alderac Entertainment Group, Berkshire Hathaway Inc., Bezier Games Inc., Buffalo Games LLC, Clementoni Spa, CMON Ltd., Embracer Group AB, Franckh Kosmos Verlags GmbH and Co. KG, Ghost Galaxy Inc., Gibsons Games Ltd., Grey Fox Games, GungHo Online Entertainment Inc., Hasbro Inc., Indie Boards and Cards, Mattel Inc., PD Verlag GmbH and Co. KG, Ravensburger AG, The Walt Disney Co., and Warlord Games. Also, the board games market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Board Games Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Board Games Market 2019 - 2023 ($ million)