ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
확장현실(XR) 시장, 2025-2029년
확장현실(XR) 시장은 2024-2029년에 1조 8,429억 달러, 예측 기간 중 CAGR은 64.5%로 성장할 것으로 예측됩니다. 확장현실(XR) 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개의 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향과 촉진요인, 시장 환경 전체에 관한 최신 분석을 제공하고 있습니다. 시장을 촉진하는 것은 센서 기술의 급속한 향상, 군 부문에서 확장현실의 채택 확대, 360도 영상의 인기 증가 등이 있습니다.
시장 범위
기준년
2025년
종료년
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년대비[2025년]
49.1%
CAGR
64.5%
증분액
1조 8,429억 달러
본 조사에서는 향후 수년간의 확장 현실(XR) 시장의 성장을 촉진하는 주요인의 하나로 5G의 등장을 들고 있습니다. 또한 VR 헤드셋에서 인사이드·아웃 추적 기술의 사용과 전략적 제휴의 증가가 이 시장에서 큰 수요로 연결될 것으로 생각되고 있습니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
세계의 확장현실(XR) 시장 2019-2023년
용도별 부문 분석 2019-2023년
컴포넌트별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 확장현실(XR) 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
VR : 시장 규모와 예측 2024-2029년
AR : 시장 규모와 예측 2024-2029년
MR : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 용도별
제9장 시장 세분화 : 컴포넌트별
시장 부문
비교 : 컴포넌트별
하드웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
소프트웨어와 서비스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 컴포넌트별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
비교 : 지역별
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
브라질 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아랍에미리트 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
지역 상황에 의한 시장 기회
제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
산업 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
ABB
Accenture PLC
Alphabet Inc.
Canon Inc.
HTC Corp.
Meta Platforms Inc.
Microsoft Corp
Qualcomm Inc.
Roper Technologies Inc.
Seiko Epson Corp.
SoftServe Inc.
Sony Group Corp.
Tata Sons Pvt. Ltd.
VertexPlus Technologies Ltd.
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
Extended Reality (XR) Market 2025-2029
The extended reality (XR) market is forecasted to grow by USD 1842.9 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 64.5% during the forecast period. The report on the extended reality (XR) market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rapid improvements in sensor technology, increasing adoption of extended reality in military, and growing popularity of 360-degree videos.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
49.1%
CAGR
64.5%
Incremental Value
$1842.9 bn
Technavio's extended reality (XR) market is segmented as below:
By Application
VR
AR
MR
By Component
Hardware
Software and services
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the advent of 5g as one of the prime reasons driving the extended reality (XR) market growth during the next few years. Also, use of inside-out tracking technology in vr headsets and increasing number of strategic alliances will lead to sizable demand in the market.
The report on the extended reality (XR) market covers the following areas:
Extended Reality (XR) Market sizing
Extended Reality (XR) Market forecast
Extended Reality (XR) Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading extended reality (XR) market vendors that include 3D Systems Corp., ABB, Accenture PLC, Alphabet Inc., Canon Inc., HTC Corp., Intel Corp., Lenovo Group Ltd., Magic Leap Inc., Meta Platforms Inc., Microsoft Corp, NVIDIA Corp., PTC Inc., Qualcomm Inc., Roper Technologies Inc., Seiko Epson Corp., SoftServe Inc., Sony Group Corp., Tata Sons Pvt. Ltd., and VertexPlus Technologies Ltd.. Also, the extended reality (XR) market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Component
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Extended Reality (XR) Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Extended Reality (XR) Market 2019 - 2023 ($ billion)