세계의 3D 모션 캡쳐 시스템 시장(2024-2028년)
Global 3D Motion Capture System Market 2024-2028
상품코드 : 1441013
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문 165 Pages
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한글목차

3D 모션 캡처 시스템 시장은 2023-2028년 1억 6,474만 달러 규모에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 12.86%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서는 3D 모션 캡쳐 시스템 시장에 대한 전반적인 분석, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 미디어 및 엔터테인먼트 분야의 3D 모션 캡처 기술 채택 확대, 시장 벤더들의 새로운 제품 출시 및 전략, 스포츠 산업에서의 컴퓨터 비전 활용 확대 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2024
종료 연도 2028
예측 기간 2024-2028
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2024년 8.66%
CAGR 12.86%
증분 금액 1억 6,474만 달러

이 보고서는 향후 몇 년간 3D 모션 캡쳐 시스템 시장 성장을 주도할 주요 요인 중 하나로 영화 제작 산업에서 가상 제작 기술의 증가를 꼽았습니다. 또한, 애니메이션 및 SF 컨텐츠에 대한 수요 증가와 VR 환경의 보다 사실적인 경험 창출이 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 상황

제3장 시장 규모

제4장 시장 규모 실적

제5장 Five Forces 분석

제6장 시장 세분화 : 용도별

제7장 시장 세분화 : 유형별

제8장 고객 상황

제9장 지역별 상황

제10장 촉진요인, 과제 및 동향

제11장 벤더 상황

제12장 벤더 분석

제13장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The 3D motion capture system market is forecasted to grow by USD 164.74 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 12.86% during the forecast period. The report on the 3D motion capture system market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing adoption of 3D motion capture technology in media and entertainment applications, novel product launches and strategies by market vendors, and increased usage of computer vision in sports industry.

Technavio's 3D motion capture system market is segmented as below:

Market Scope
Base Year2024
End Year2028
Series Year2024-2028
Growth MomentumAccelerate
YOY 20248.66%
CAGR12.86%
Incremental Value$164.74mn

By Application

By Type

By Geographical Landscape

This study identifies the rise in virtual production techniques within filmmaking industry as one of the prime reasons driving the 3D motion capture system market growth during the next few years. Also, rising demand for animation and science-fiction content and creation of more realistic experiences for VR environments will lead to sizable demand in the market.

The report on the 3D motion capture system market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading 3D motion capture system market vendors that include AIQ Synertial, Carmeuse Coordination Center SA, Codamotion Ltd., DEEPMOTION INC., Leyard Group, Meta Motion, MindMaze SA, Motion Analysis Inc., Motion Workshop, Movella Inc, Noitom Ltd., Noraxon USA Inc., Notch Interfaces Inc., PhaseSpace Inc., PTI Phoenix Technologies Inc., Qualisys AB, Raptor Photonics Ltd., Rokoko Electronics ApS , Roper Technologies Inc., Scientific Analytics Inc., Sony Group Corp., Ultraleap Ltd., Vicon Motion Systems Ltd., and ZF Friedrichshafen AG. Also, the 3d motion capture system market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Market Landscape

3 Market Sizing

4 Historic Market Size

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Application

7 Market Segmentation by Type

8 Customer Landscape

9 Geographic Landscape

10 Drivers, Challenges, and Trends

11 Vendor Landscape

12 Vendor Analysis

13 Appendix

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