에어리스 포장 시장 보고서 : 재료별, 제품별, 용도별, 지역별(2025-2033년)
Airless Packaging Market Report by Material (Glass, Plastic, and Others), Product (Bottles and Jars, Bags and Pouches, Tubes, and Others), Application (Personal Care and Homecare, Pharmaceutical, Food and Beverages, and Others), and Region 2025-2033
상품코드 : 1820139
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 09월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
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한글목차

세계 에어리스 포장 시장 규모는 2024년 64억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 97억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.56%에 달할 것으로 예측했습니다.

에어리스 포장 또는 진공 포장이란 내용물의 오염을 방지하기 위해 제품 포장에서 공기를 제거하여 내용물의 오염을 방지하는 비 가압 디스펜싱 시스템을 말합니다. 딥튜브 대신 다이어프램을 사용하며, 클로저를 누르면 용기 내부의 압력으로 다이어프램이 상승하여 진공상태로 제품을 토출합니다. 에어리스 포장은 과일, 채소, 말린 과일, 무방부제 화장품, 건강보조식품, 의약품의 보존에 자주 사용됩니다. 포장은 햇빛, 공기, 미생물에 대한 노출을 줄이고 휘발성 물질의 증발을 방지합니다.

전 세계 화장품 산업과 스킨케어 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 프리미엄급 제품에 대한 소비자의 선호도가 높아지면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 프리미엄급 화장품 및 스킨케어 제조업체들은 산화되기 쉬운 유효성분이 함유된 크림, 파운데이션, 세럼을 보관할 때 에어리스 포장을 사용하고 있습니다. 이에 따라 식음료에 에어리스 플라스틱 포장이 널리 채택되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 재활용 가능한 소재를 사용한 지속가능한 에어리스 포장 솔루션 개발 등 다양한 제품 혁신도 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 제품 제조업체는 또한 더 많은 소비자층을 끌어들이기 위해 미적 감각이 뛰어난 병, 항아리, 튜브를 출시하고 소셜 미디어 플랫폼을 통한 적극적인 홍보 활동을 채택하고 있습니다. 소비자의 소비 능력 증가, 특히 신흥 경제국의 급속한 도시화 등 다른 요인들도 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 에어리스 포장 시장

제6장 시장 내역 : 재료별

제7장 시장 내역 : 제품별

제8장 시장 내역 : 용도별

제9장 시장 내역 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

KSM
영문 목차

영문목차

The global airless packaging market size reached USD 6.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.56% during 2025-2033.

Airless packaging, or vacuum packaging, refers to a non-pressurized dispensing system that involves removing air from the packaging of the product to prevent contamination of the contents. It consists of a diaphragm, in place of a dip tube, that rises with the pressure inside of the container when the closure is pressed down, thereby creating a vacuum to dispense the product. Airless packaging is commonly used to store fruits, vegetables, dry fruits, preservative-free cosmetics, nutraceuticals and pharmaceutical products. The packaging reduces the exposure to sunlight, air and microbes and also prevents the evaporation of volatile matter.

Significant growth in the cosmetic and skincare industries across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Moreover, increasing consumer preference for premium-range products is providing a thrust to the market growth. Premium-range cosmetic and skincare manufacturers use airless packaging to store creams, foundations and serums that contain active ingredients, which are prone to oxidation. In line with this, the widespread adoption of airless plastic packaging for food and beverages is also contributing to the growth of the market. Additionally, various product innovations, such as the development of sustainable airless packaging solutions manufactured using recyclable materials, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also launching aesthetically appealing bottles, jars and tubes and adopting aggressive promotional activities through social media platforms to attract a wider consumer base. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with rapid urbanization, especially in the developing economies, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Material:

Breakup by Product:

Breakup by Application:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ALBEA, Amcor plc, AptarGroup Inc., Fusion Packaging, LUMSON S.p.A, Ningbo Gidea Packaging Co. Ltd, Quadpack, Raepak Ltd., Silgan Holdings Inc. and Sonoco Products Company.

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Airless Packaging Market

6 Market Breakup by Material

7 Market Breakup by Product

8 Market Breakup by Application

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

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