제품 정보 관리 시장 보고서 : 전개 방식별, 컴포넌트 종류별, OS별, 조직 규모별, 업종별, 지역별(2025-2033년)
Product Information Management Market Report by Deployment Type, Component Type, Operating System, Organization Size, Vertical, and Region 2025-2033
상품코드:1800839
리서치사:IMARC
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 137 Pages
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한글목차
세계 제품 정보 관리(PIM) 시장 규모는 2024년 144억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 334억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 9.29%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측하고 있습니다.
제품 정보 관리(PIM, Product Information Management)란 제품 정보를 관리 및 일원화하기 위해 활용되는 시스템 또는 시스템 집합체를 말합니다. 상품 마케팅 및 판매에 필요한 데이터, 컨텐츠, 기타 자재 취급 및 사내 활용을 위한 고품질 데이터 제작이 포함됩니다. E-Commerce 기업에서는 일관되고 정확한 정보로 상품 카탈로그를 관리하기 위해 채택하고 있습니다. PIM은 카탈로그 관리, 비즈니스 프로세스 관리(BPM), 데이터 품질과 결합하여 복잡한 데이터를 식별하고 분류하여 원하는 유통 채널로 전송할 수 있습니다. 그 결과, 소매업, 제조업, 의료, 정보기술(IT)·통신, 은행·금융서비스·보험(BFSI) 등 다양한 산업에서 폭넓게 활용되고 있습니다.
PIM은 제품 설명과 사양을 보강하고, 진행 상황과 제품 완성도를 추적하고, 이미지, 문서, 미디어를 제품에 연결하고, 제품과 파일을 분류하고, 업스트림 데이터를 관리하고, 판매 채널에 맞게 준비하고, 제품 시트를 작성하고 공개하고, 브랜드 포털의 생성 및 유지보수를 자동화하는 데 도움이 됩니다. 도움이 됩니다. 또한, 오류 및 중복성 감소, 신속한 공급업체 데이터 수집 및 분류, 오버헤드 및 리소스 낭비 감소, 고객 만족도 및 충성도 향상, 제품 라인업의 지속적인 확장, 더 나은 컨텐츠와 접근 가능한 데이터로 인한 판매 확대, 병목현상 및 데이터 사일로 제거, 수작업 데이터 입력 및 업데이트 제거 등의 효과를 얻을 수 있습니다. 데이터 사일로화, 수작업에 의한 데이터 입력 및 업데이트 제거 등을 실현합니다.
COVID-19로 인한 E-Commerce 분야의 급격한 성장으로 시장 성장 촉진
현재 디지털화가 진행됨에 따라 산업 전반에 걸쳐 중앙 집중식 데이터 관리 도구에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 PIM 시장의 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. PIM은 중앙 집중식 데이터베이스에 대한 안전한 보안 액세스를 제공하면서 기업이 제품 관련 데이터를 효율적으로 정리할 수 있게 해줍니다. 이와는 별도로, 전 세계적으로 급성장하고 있는 E-Commerce 거래는 소비자 경험을 개선하고, 실수를 줄이고, 온라인 플랫폼에서 고객의 평가, 리뷰 및 행동을 유지하기 위해 효과적인 온보딩 지침을 제공하는 데 조직이 점점 더 중점을 두면서 PIM의 사용을 촉진하고 있습니다. PIM의 활용을 촉진한다는 이유로 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 미디어 클립, 녹음, 이미지, 텍스트 파일 등의 제품 정보를 공개하고 디지털 및 비디지털 플랫폼을 모두 관리하는 미디어 엔터테인먼트 산업의 괄목할 만한 성장도 또 다른 큰 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이 외에도 특히 신흥국의 급속한 도시화, 인공지능(AI) 및 머신러닝(ML)과 PIM의 통합 등의 요인이 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)의 갑작스러운 발생과 이에 따른 많은 국가의 봉쇄 조치로 인해 전체 E-Commerce 플랫폼의 매출이 크게 증가했으며, 이는 향후 몇 년 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
본 보고서에서 답변하는 주요 질문
2024년 세계 제품 정보 관리 시장의 시장 규모는?
세계 제품 정보 관리 시장의 2025-2033년 예상 성장률은?
세계 제품 정보 관리 시장을 이끄는 주요 요인은?
COVID-19가 세계 제품 정보 관리 시장에 미치는 영향은?
전 세계 제품 정보 관리 시장의 전개 방식별 분류는?
전 세계 제품 정보 관리 시장의 구성요소별 분류는 어떻게 되는가?
세계 제품 정보 관리 시장의 OS별 분류는?
세계 제품 정보 관리 시장의 조직 규모별 분류는?
세계 제품 정보 관리 시장의 업종별 분류는?
세계 제품 정보 관리 시장의 주요 지역은?
세계 제품 정보 관리 시장의 주요 플레이어/기업은?
목차
제1장 서문
제2장 분석 범위와 방법
분석 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
분석 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
제5장 세계의 제품 정보 관리 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 구분 : 전개 방식별
클라우드 기반
온프레미스
제7장 시장 구분 : 컴포넌트 종류별
소프트웨어
시장 구분 : 종류별
싱글 도메인
멀티 도메인
서비스
시장 구분 : 종류별
컨설팅·시스템 통합
트레이닝, 서포트, 정비
제8장 시장 구분 : OS별
iOS
Windows
Android
기타
제9장 시장 구분 : 조직 규모별
중소기업
대기업
제10장 시장 구분 : 업종별
BFSI
제조
소매업
의료
IT·통신
물류·운송
여행·호스피탈리티
기타
제11장 시장 구분 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제12장 SWOT 분석
제13장 밸류체인 분석
제14장 Porter's Five Forces 분석
제15장 가격 지표
제16장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Aprimo US LLC
Magnitude Software Inc.
International Business Machines(IBM) Corporation
Informatica LLC
Inriver Inc.
Oracle Corporation
Pimcore GmbH
Riversand Technologies Inc.
SAP SE
Stibo Systems
KSM
영문 목차
영문목차
The global product information management (PIM) market size reached USD 14.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 33.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.29% during 2025-2033.
Product information management (PIM) refers to a system or a collection of systems utilized for managing and centralizing product information. It comprises handling of data, content and other materials required for the marketing and selling of products and ensuring that quality data is created for internal use. It is employed in e-commerce organizations to maintain product catalogs with consistent and accurate information. PIM can be combined with catalog management, business process management (BPM) and data quality to identify and sort complex data and forward it to the desired distribution channels. Consequently, it finds extensive applications across various industry verticals, such as retail, manufacturing, healthcare, information technology (IT) and telecom, and banking, financial services, and insurance (BFSI).
PIM helps to enrich product descriptions and specifications; track progress and product completion; link images, documents and media to products; categorize products and files; manage upstream data and prepare it for sales channels; create and publish product sheets; and automate brand portal creation and maintenance. It also reduces errors and redundancies, imports and sorts supplier data quickly, reduces overheads and wasted resources, increases customer satisfaction and loyalty, sustainably expands product offerings, sells more with better content and accessible data, and eliminates bottlenecks and data silos and manual data entry and updating.
Burgeoning E-Commerce Sector on Account of COVID-19 is Propelling Market Growth
At present, increasing digitalization, along with the escalating demand for centralized data management tools across industries, represents one of the significant factors driving the growth of the PIM market. PIM enables organizations to organize their data related to products effectively while offering safe and secure access to the centralized database. Apart from this, the burgeoning e-commerce trade across the globe is also providing a boost to the market growth on account of the increasing organizational focus on improving consumer's experience and providing effective onboarding instruction to eliminate errors and maintain customer ratings, reviews and behavior on the online platform, thereby enhancing PIM utilization. Furthermore, significant growth in the media and entertainment industry for publishing product information, such as media clips, sound recording, images and text files, to manage both digital and non-digital platforms, is acting as another major growth-inducing factor. Besides this, other factors, such as rapid urbanization, especially in the emerging nations, along with the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) with PIM, are driving the market growth. Moreover, the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) and consequent lockdowns imposed in numerous countries have resulted in a significant rise in the overall sales of e-commerce platforms, which, in turn, is anticipated to fuel the growth of the market in the upcoming years.
Key Market Segmentation:
Breakup by Deployment Type:
Cloud-based
On-premises
At present, the on-premises segment exhibits a clear dominance in the market on account of the rising adoption of PIM solutions in industry verticals such as healthcare and life sciences and banking, financial services and insurance (BFSI). Besides this, on-premises solutions are also utilized to maintain complete control over data and information technology (IT) infrastructure and customize solutions based on end users' requirements. Moreover, diverse data and design requirements, along with sufficient resources among large enterprises, are contributing to the adoption of on-premises PIM solutions worldwide.
Cloud-based PIM solutions are nowadays considered one of the most reliable forms of IT security available as they eliminate the risk of system break down and reduce the requirement for various security platforms and constant updates.
Breakup by Component Type:
Software
Single Domain
Multi-Domain
Services
Consulting and System Integration
Training, Support and Maintenance
PIM services, including consulting and system integration, and training, support and maintenance, account for the majority of the total market share.
Breakup by Operating System:
iOS
Windows
Android
Others
Breakup by Organization Size:
Small and Medium Enterprises
Large Enterprises
Large enterprises presently hold the leading market share. The rising utilization of PIM solutions among large enterprises can be accredited to their extensive product portfolio. Additionally, as data inconsistencies and poor data syndication may lead to the loss of customers, it is positively influencing the application of PIM solutions in large enterprises.
Breakup by Vertical:
BFSI
Manufacturing
Retail
Healthcare
IT and Telecom
Logistics and Transportation
Travel and Hospitality
Others
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
North America, including Canada and the United States, enjoys the leading position in the market due to the increasing presence of a large number of PIM vendors and the rising adoption of advanced technologies to minimize manual tasks and streamline workflows among different enterprises of the region. Other regions include Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia and others); Europe (the United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, Russia and others); Latin America (Brazil, Mexico and others); and Middle East and Africa.
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has been analyzed in the product information management market report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are Aprimo US LLC, Magnitude Software, Inc., International Business Machines (IBM) Corporation, Informatica LLC, inRiver Inc., Oracle Corporation, Pimcore GmbH, Riversand Technologies, Inc., SAP SE and Stibo Systems.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global product information management market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global product information management market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global product information management market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global product information management market?
5.What is the breakup of the global product information management market based on the deployment type?
6.What is the breakup of the global product information management market based on the component type?
7.What is the breakup of the global product information management market based on the operating system?
8.What is the breakup of the global product information management market based on the organization size?
9.What is the breakup of the global product information management market based on the vertical?
10.What are the key regions in the global product information management market?
11.Who are the key players/companies in the global product information management market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Product Information Management Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Deployment Type
6.1 Cloud-based
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 On-premises
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component Type
7.1 Software
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Breakup by Type
7.1.2.1 Single Domain
7.1.2.2 Multi-Domain
7.1.3 Market Forecast
7.2 Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Breakup by Type
7.2.2.1 Consulting and System Integration
7.2.2.2 Training, Support and Maintenance
7.2.3 Market Forecast
8 Market Breakup by Operating System
8.1 iOS
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Windows
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Android
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Organization Size
9.1 Small and Medium Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Large Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Vertical
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Manufacturing
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Retail
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Healthcare
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 IT and Telecom
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Logistics and Transportation
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Travel and Hospitality
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
10.8 Others
10.8.1 Market Trends
10.8.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Aprimo US LLC
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.2 Magnitude Software Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.3 International Business Machines (IBM) Corporation