디지털 인쇄 포장 시장 보고서 : 인쇄 잉크별, 포장 유형별, 포맷별, 인쇄 기술별, 최종 사용자별, 지역별(2025-2033년)
Digital Printing Packaging Market Report by Printing Inks, Packaging Type, Format, Printing Technology, End User, and Region 2025-2033
상품코드:1753898
리서치사:IMARC
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 137 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
세계의 디지털 인쇄 포장 시장 규모는 2024년 240억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 422억 달러에 이르고, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 6.14%를 나타낼 것으로 예측했습니다.
디지털 인쇄 포장은 주로 전자 제어 레이저 프린터와 잉크젯 프린터를 사용하여 포장 재료를 인쇄하는 기술입니다. 디지털 파일을 직접 프린터로 전송하고 포장 재료에 적용합니다. 디지털 파일은 CMYK 컬러 시스템으로 추가로 변환되어 화면에서 기판으로 보다 정확한 컬러 출력을 전달합니다. 기존의 인쇄에 비해 디지털 인쇄는 쇄판의 교환이 불필요하여 인쇄 효율, 품질, 비용 성능이 향상되어 다양한 기술을 이용할 수 있습니다. 결과적으로 디지털 인쇄 포장은 전자 제품, 의약품, 퍼스널케어, 식음료(F&B) 산업 등 다양한 분야에서 응용되고 있습니다.
디지털 인쇄 포장 시장 동향 :
환경 의식이 증가함에 따라 지속 가능한 패키징 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 시장에 밝은 전망이 생깁니다. 이와는 별도로, 작업 프로세스의 효율화에 도움이 더 빠르고 혁신적인 마케팅을 가능하게 하는 잉크젯 및 전자 사진 인쇄 기술의 현저한 개발이 시장의 성장에 탄력을 가하고 있습니다. 조건에 견딜 수 있는 뛰어난 내성을 갖추어, 비치기 어려운 품질의 화상을 인쇄하는 능력을 의미해, 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 또한 노동 인구의 급증, 가처분 소득 증가, 바쁜 라이프 스타일에 의해 패스트 푸드나 그대로 먹을 수 있는 음식 제품의 소비가 증가하고 있으며, 이는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.
이 보고서에서 다루는 주요 질문
디지털 인쇄 포장 시장 규모는?
2025년부터 2033년에 걸쳐 세계의 디지털 인쇄 포장 시장의 예상 성장률은?
세계의 디지털 인쇄 포장 시장을 견인하는 주요인은?
세계의 디지털 인쇄 포장 시장에 있어서 COVID-19의 영향은?
세계의 디지털 인쇄 포장 시장에 있어서 인쇄 잉크별 구분은?
세계의 디지털 인쇄 포장 시장에서 포맷별 구분은?
세계의 디지털 인쇄 포장 시장에서 인쇄 기술의 내역은?
세계의 디지털 인쇄 포장 시장의 주요 지역은?
세계의 디지털 인쇄 포장 시장에서 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 디지털 인쇄 포장 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 인쇄 잉크별
용제 베이스
UV 베이스
수성
제7장 시장 분석 : 포장 유형별
골판지 포장
접이식 판지
연포장
라벨
기타
제8장 시장 분석 : 포맷별
풀 컬러 인쇄
가변 데이터 인쇄
대형 인쇄
기타
제9장 시장 분석 : 인쇄 기술별
잉크젯 인쇄
전자사진 인쇄
기타
제10장 시장 내역 : 최종 사용자별
식품 및 음료
의약품
일렉트로닉스
퍼스널케어 및 화장품
기타
제11장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 분석 : 국가별
제12장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제13장 밸류체인 분석
제14장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
경쟁도
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
제15장 가격 분석
제16장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 프로파일
DS Smith plc
Eastman Kodak Company
EC Labels Ltd.
Edwards Label
Hewlett-Packard Development Company LP
INX International Ink Co.(Sakata Inx Corporation)
Mondi plc
Quad
Thimm Holding Gmbh & Co. Kg
Traco Manufacturing Inc.
Xeikon BV(Flint Group)
Xerox Holdings Corporation
KTH
영문 목차
영문목차
The global digital printing packaging market size reached USD 24.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 42.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.14% during 2025-2033.
Digital printing packaging is a technology that primarily prints packaging materials using electronic control laser and inkjet printers. It involves transferring a digital file directly to a printer for applications on packaging materials. The digital files are further converted into the CMYK color system to communicate more accurate color output from the screen to the substrate. As compared to traditional printing, digital printing does not require the replacement of printing plates, offers enhanced printing efficiency, higher quality, and cost-effectiveness, and involves the use of various technologies. As a result, digital printing packaging finds extensive applications across the electronics, pharmaceutical, personal care, and food and beverage (F&B) industries.
Digital Printing Packaging Market Trends:
The rising demand for sustainable packaging solutions due to the increasing environmental consciousness is creating a positive outlook for the market. Digital printing packaging can produce short print runs economically, which helps reduce waste and the adverse impact on the environment. Apart from this, significant developments in inkjet and electrophotography printing technologies that help improve the efficiency of the work process and enable quicker and more innovative marketing are providing an impetus to the market growth. Moreover, the rising electrostatic printing, signifying their ability to print images impeccably in quality with outstanding resistance to withstand various climatic conditions, is facilitating the market growth. Furthermore, the surging working population, rising disposable incomes, and hectic lifestyles have led to the rising consumption of fast food and ready-to-eat (RTE) products, which, in turn, is positively influencing the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of consumers, widespread adoption in the personal care and cosmetics industry, and extensive research and development (R&D) activities, are supporting the market growth.
Key Market Segmentation:
Breakup by Printing Inks:
Solvent-based
UV-based
Aqueous
Breakup by Packaging Type:
Corrugated Packaging
Folding Cartons
Flexible Packaging
Labels
Others
Breakup by Format:
Full Color Printing
Variable Data Printing
Large Format Printing
Others
Breakup by Printing Technology:
Inkjet Printing
Electrophotography Printing
Others
Breakup by End User:
Food and Beverages
Pharmaceuticals
Electronics
Personal Care and Cosmetics
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being DS Smith plc, Eastman Kodak Company, EC Labels Ltd., Edwards Label, Hewlett-Packard Development Company L.P., INX International Ink Co. (Sakata Inx Corporation), Mondi plc, Quad, Thimm Holding Gmbh & Co. Kg, Traco Manufacturing Inc., Xeikon B.V. (Flint Group), Xerox Holdings Corporation.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the digital printing packaging market?
2.What is the expected growth rate of the global digital printing packaging market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global digital printing packaging market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global digital printing packaging market?
5.What is the breakup of the global digital printing packaging market based on the printing inks?
6.What is the breakup of the global digital printing packaging market based on the format?
7.What is the breakup of the global digital printing packaging market based on the printing technology?
8.What are the key regions in the global digital printing packaging market?
9.Who are the key players/companies in the global digital printing packaging market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Digital Printing Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Printing Inks
6.1 Solvent-based
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 UV-based
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Aqueous
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Corrugated Packaging
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Folding Cartons
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Flexible Packaging
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Labels
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Format
8.1 Full Color Printing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Variable Data Printing
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Large Format Printing
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Printing Technology
9.1 Inkjet Printing
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Electrophotography Printing
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Food and Beverages
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Pharmaceuticals
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Electronics
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Personal Care and Cosmetics
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Others
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 DS Smith plc
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Eastman Kodak Company
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.2.4 SWOT Analysis
16.3.3 EC Labels Ltd.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Edwards Label
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Hewlett-Packard Development Company L.P.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 INX International Ink Co. (Sakata Inx Corporation)