세계의 아이리시 위스키 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 유형별, 가격별, 판매채널별, 지역별(2025-2033년)
Irish Whiskey Market Size, Share, Trends and Forecast by Type, Pricing, Sales Channel, and Region, 2025-2033
상품코드:1722981
리서치사:IMARC
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 149 Pages
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한글목차
아이리시 위스키 세계 시장 규모는 2024년 54억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 95억 달러에 달하고, 2025-2033년 6.44%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 46.8% 이상에 달했습니다. 프리미엄 스피릿에 대한 수요 증가, 칵테일 문화 확산, 오프트레이드 판매 호조, 크래프트 위스키와 헤리티지 위스키에 대한 관심 증가 등이 이 시장을 주도하고 있습니다.
아이리시 위스키는 옥수수, 호밀, 밀, 보리 등의 곡물 맥아를 효모로 발효시킨 맥아를 원료로 삼중 증류를 통해 만들어지는 진한 색의 증류주입니다. 아연, 철, 인, 티아민, 니아신, 비타민, 미네랄, 엘라그산, 기타 필수 영양소가 풍부하게 함유되어 있습니다. 또한, 활성산소에 의한 손상으로부터 몸을 보호하는 항산화 물질도 함유되어 있습니다. 이완을 촉진하고, 소화를 개선하며, 폐렴, 고혈압, 결핵, 비만, 심장병의 발병 위험을 최소화합니다. 현재 전 세계에 진출한 주요 기업들은 제품 포트폴리오를 확장하기 위해 애플, 베리, 민트, 향신료, 커피, 꿀 등의 새로운 변형을 출시하고 있습니다.
아이리시 위스키 시장 동향 :
소비자의 구매력 확대에 따라 고급 알코올 음료에 대한 선호도가 높아지고 있습니다. 이는 유럽과 미국의 음주 문화 확산과 식음료(F&B) 산업의 괄목할 만한 성장과 함께 전 세계적으로 아이리시 위스키 수요를 견인하는 큰 요인 중 하나입니다. 또한, 증류소, 양조장, 카페, 펍, 레스토랑, 바, 호텔 등 아이리시 위스키를 기반으로 한 다양한 실험적인 칵테일을 제공하는 상업공간이 증가하고 있습니다. 또한, 아이리시 위스키 브랜드들이 이들 시설과 협업하여 다양한 추천 프로그램을 출시하는 경우가 늘어나면서 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한, 트러플, 치즈케이크, 무스, 아이스크림, 브라우니, 티라미수, 푸딩, 오트밀 등 다양한 고급 요리 레시피에 아이리시 위스키가 사용되기 시작한 것도 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 다른 알코올 음료에 비해 아이리시 위스키 소비의 이점에 대한 대중의 인식이 높아짐에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로 주요 업체들은 유명인 추천, 소셜 미디어 캠페인 등 다양한 마케팅 전략에 투자하여 시장 도달 범위를 확대하는 데 주력하고 있습니다. 또한, 아이리시 위스키와 같은 독특한 프리미엄 제품을 선물하는 새로운 트렌드에 따라 혁신적이고 친환경적인 패키징을 채택하고 있습니다. 또한, 편의성, 방대한 컬렉션, 빠른 배송 시설을 제공하는 온라인 포털을 통한 택배 서비스의 인기가 높아짐에 따라 시장에 대한 전망이 밝아지고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
아이리시 위스키 시장 규모는?
아이리시 위스키 시장 전망은?
아이리시 위스키 시장을 이끄는 주요 요인은?
아이리시 위스키 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
세계 아이리시 위스키 시장의 주요 업체는?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 아이리시 위스키 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 유형별
블렌드
싱글 몰트
싱글 포트 스틸
싱글 그레인
제7장 시장 분석 : 가격별
매스
프리미엄
제8장 시장 분석 : 판매채널별
온트레이드
오프트레이드
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Beam Suntory Inc.(Suntory Holdings Limited)
Boann Distillery
Brown-Forman Corporation
Connacht Whiskey Company Limited
Diageo plc
Edrington
Pernod Ricard
Sazerac Company Inc.
Teeling Whiskey Distillery
West Cork Distillers
William Grant & Sons Ltd.
LSH
영문 목차
영문목차
The global Irish whiskey market size was valued at USD 5.40 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 9.5 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 6.44% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 46.8% in 2024. The market is driven by rising demand for premium spirits, a growing cocktail culture, strong off-trade sales, and increasing interest in craft and heritage whiskey.
Irish whiskey is a dark distilled spirit made using triple distillation from a yeast-fermented mash of malted cereal grains, such as corn, rye, wheat, and barley. It is rich in zinc, iron, phosphorus, thiamine, niacin, vitamins, minerals, ellagic acid, and other essential nutrients. It also has antioxidants which are compounds that help protect the body against damage from free radicals. It aids in promoting relaxation, improving digestion, and minimizing the risk of developing pneumonia, hypertension, tuberculosis, obesity, and heart diseases. At present, key players operating worldwide are introducing novel variants, such as apple, berries, mint, spiced, coffee, and honey, to expand their product portfolio.
Irish Whiskey Market Trends:
There is an increase in the preferences for premium alcoholic beverages on account of the expanding purchasing power of consumers. This, coupled with the growing adoption of western drink culture and significant growth in the food and beverages (F&B) industry, represents one of the major factors driving the demand for Irish whiskey around the world. In addition, there is a rise in the number of commercial spaces, such as distilleries, microbreweries, cafes, pubs, restaurants, bars, and hotels, which offer a variety of Irish whiskey-based experimental cocktails. This, along with the increasing collaboration of Irish whiskey brands with these establishments to launch various endorsement programs, is strengthening the growth of the market. Moreover, the growing use of Irish whiskey in the preparation of different fancy food recipes, such as truffles, cheesecakes, mousse, ice cream, brownies, tiramisu, pudding, and oatmeal, is influencing the market positively. Besides this, the increasing awareness among the masses about the benefits of consuming Irish whiskey as compared to other alcoholic beverages is propelling the growth of the market. Apart from this, key players are focusing on investing in different marketing strategies, such as celebrity endorsements and social media campaigns, to expand their market reach. They are also adopting innovative and environment-friendly packaging due to the emerging trend of gifting unique premium items, such as Irish whiskey. Furthermore, the growing popularity of home delivery services through online portals that provide convenience, vast collection, and fast shipping facilities is creating a positive outlook for the market.
Key Market Segmentation:
Type Insights:
Blended
Single Malt
Single Pot Still
Single Grain
Pricing Insights:
Mass
Premium
Sales Channel Insights:
On-trade
Off-trade
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America (the United States and Canada) was the largest market for Irish whiskey. Some of the factors driving the North America Irish whiskey market included increasing tourist visit, product innovations, rising marketing strategies, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global Irish whiskey market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Beam Suntory Inc. (Suntory Holdings Limited), Boann Distillery, Brown-Forman Corporation, Connacht Whiskey Company Limited, Diageo plc, Edrington, Pernod Ricard, Sazerac Company Inc., Teeling Whiskey Distillery, West Cork Distillers, and William Grant & Sons Ltd., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the Irish whiskey market?
2.What is the future outlook of Irish whiskey market?
3.What are the key factors driving the Irish whiskey market?
4.Which region accounts for the largest Irish whiskey market share?
5.Which are the leading companies in the global Irish whiskey market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Irish Whiskey Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Blended
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Single Malt
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Single Pot Still
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Single Grain
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Pricing
7.1 Mass
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Premium
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Sales Channel
8.1 On-trade
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Off-trade
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Beam Suntory Inc. (Suntory Holdings Limited)