Pea Starch Market Report by Type (Organic and Non-GMO, Conventional), Function (Binding and Thickening, Gelling, Texturizing, Film Forming, and Others), Application (Food and Beverages, Feed, and Others), and Region 2025-2033
상품코드:1722736
리서치사:IMARC
발행일:2025년 05월
페이지 정보:영문 146 Pages
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한글목차
완두콩 전분 세계 시장 규모는 2024년에 1억 5,140만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 2억 6,310만 달러에 달하고, 2025-2033년 6.34%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
완두콩 전분은 노란 완두콩에서 유래한 중성적인 맛의 새로운 전분 기반 소재입니다. 아밀로스, 피틴산, 비타민, 항산화제, 미네랄, 티아민, 사포닌, 옥살산이 풍부하게 함유되어 있습니다. 근육의 성장을 가속하고 신진대사를 촉진하는 등 영양학적 이점이 있어 소스, 수프, 국수, 면류, 파스타, 육류 제품 등의 바인더, 겔화, 증점제로 널리 사용되고 있습니다. 완두콩 전분은 또한 튀김옷을 바삭하게 코팅하거나 가공육의 바인더 역할을 할 수 있습니다. 그 결과, 전 세계 사료, 섬유, 화장품, 식품 및 음료(F&B) 산업에서 광범위하게 사용되고 있습니다.
완두콩 전분 시장 동향 :
급속한 도시화, 인구 증가, 개인 소득 수준 증가로 인해 전 세계적으로 F&B 산업이 크게 성장하고 있는 것은 시장의 밝은 전망을 창출하는 중요한 요인 중 하나입니다. 완두콩 전분은 높은 지속가능성을 제공하기 때문에 베이커리 품목, 파스타, 국수, 수프 요리에 널리 사용되고 있습니다. 또한, 제약 산업에서 정제 및 캡슐의 코팅, 필름 형성을 위해 제품이 널리 채택되고 있는 것도 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 글루텐에 민감하고 건강 지향적인 사람들 증가는 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 완두콩 전분은 영양가가 높고 칼로리가 낮으며 유당과 글루텐을 함유하지 않는 제제로 사용되고 있습니다. 이와 함께, 대중의 바쁜 일정과 바쁜 라이프 스타일로 인해 간편하고 바로 먹을 수 있는(RTE) 식품에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 크림, 세럼, 로션과 같은 화장품과 섬유 사이징 및 코튼 야드와 같은 섬유 산업에서 널리 사용되는 것도 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
완두콩 전분 세계 시장은 지금까지 어떻게 발전해 왔을까?
코로나19가 전 세계 완두콩 전분 시장에 미치는 영향은?
주요 지역 시장은?
유형별 시장 분석은?
기능별 시장 분석은?
용도별 시장 분석은?
산업 가치사슬의 다양한 단계는?
업계의 주요 촉진요인과 과제는?
완두콩 전분 세계 시장 구조와 주요 업체는?
업계 내 경쟁은 어느 정도인가?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 완두콩 전분 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 유형별
오가닉/비유전자 재조합
기존
제7장 시장 분석 : 기능별
결합 및 증점
겔화
텍스쳐링
필름 형성
기타
제8장 시장 분석 : 용도별
식품 및 음료
사료
기타
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
American Key Products Inc.
Axiom Foods Inc.
Cosucra
Emsland Group
Herba Ingredients B.V.
Ingredion Incorporated
Meelunie B.V.(Hoogwegt Groep B.V.)
Puris
Roquette Freres
The Scoular Company
Vestkorn Milling AS(Koninklijke DSM N.V.)
Yantai Shuangta Food Co. Ltd.
LSH
영문 목차
영문목차
The global pea starch market size reached USD 151.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 263.1 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.34% during 2025-2033.
Pea starch is a new starch-based ingredient with a neutral taste, which is derived from yellow peas. It is rich in amylose, phytic acids, vitamins, antioxidants, minerals, thiamine, saponins and oxalates. As it offers nutritional benefits, such as improving muscle growth and increasing metabolism, it is widely used as a binding, gelling and thickening agent in sauces, soups, noodles, pasta and meat products. Pea starch also provides a crispy coating to frying batters and acts as a binder in processed meats. As a result, it finds extensive application in feed, textile, cosmetics, food and beverage (F&B) industries around the world.
Pea Starch Market Trends:
Significant growth in the F&B industry across the globe on account of rapid urbanization, rising population and inflating income levels of individuals represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. Pea starch is widely utilized in the preparation of bakery items, pasta, noodles and soups as it provides higher sustainability. Additionally, the widespread product adoption in the pharmaceutical industry for coating tablets and capsules and film-forming is positively influencing the market. Moreover, an increasing number of gluten-sensitive and health-conscious people are providing an impetus to the market growth. Pea starch is used as it has additional nutritional content, lower calorie content, and lactose and gluten-free formulation. In line with this, the escalating demand for convenient, ready-to-eat (RTE) food products due to the busy schedules and hectic lifestyles of the masses are favoring the market growth. Other factors, including the widespread product utilization in cosmetic products, such as creams, serums and lotions and the textile industry for textile sizing and cotton yards, are anticipated to drive the market.
Key Market Segmentation:
Breakup by Type:
Organic and Non-GMO
Conventional
Breakup by Function:
Binding and Thickening
Gelling
Texturizing
Film Forming
Others
Breakup by Application:
Food and Beverages
Feed
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being American Key Products Inc., Axiom Foods Inc., Cosucra, Emsland Group, Herba Ingredients B.V., Ingredion Incorporated, Meelunie B.V. (Hoogwegt Groep B.V.), Puris, Roquette Freres, The Scoular Company, Vestkorn Milling AS (Koninklijke DSM N.V.) and Yantai Shuangta Food Co. Ltd.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global pea starch market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global pea starch market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the function?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global pea starch market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Pea Starch Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Organic and Non-GMO
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Conventional
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Function
7.1 Binding and Thickening
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gelling
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Texturizing
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Film Forming
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Food and Beverages
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Feed
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 American Key Products Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Axiom Foods Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Cosucra
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Emsland Group
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Herba Ingredients B.V.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Ingredion Incorporated
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Meelunie B.V. (Hoogwegt Groep B.V.)
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Puris
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Roquette Freres
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 The Scoular Company
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis
14.3.11 Vestkorn Milling AS (Koninklijke DSM N.V.)