베이컨 시장 보고서 : 유형별, 제품 유형별, 원료별, 유래별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)
Bacon Market Report by Type, Product Type, Source, Nature, Distribution Channel (Institutional Sales, Supermarkets and Hypermarkets, Independent Retailers, Specialist Retailers, and Others), and Region 2025-2033
상품코드 : 1722498
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 149 Pages
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한글목차

세계 베이컨 시장 규모는 2024년 732억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 959억 달러에 달하고, 2025-2033년 3%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

베이컨은 돼지고기의 일종으로, 보통 돼지 옆구리를 제거한 돼지 옆구리를 숙성시켜 훈연한 것을 말합니다. 일반적으로 반찬으로 먹거나 조미료나 악센트로 첨가하여 샐러드, 샌드위치, 수프, 메이플 베이컨 아이스크림과 같은 디저트 등 많은 음식에 사용됩니다. 슬라브, 일반 슬라이스, 얇게 썬 것, 두껍게 썬 것, 조각 등 다양한 형태로 널리 유통되고 있습니다. 그 결과, 베이컨은 특유의 스모키한 맛과 긴 유통기한으로 인해 모든 연령대의 사람들에게 사랑받고 있습니다.

베이컨 시장 동향 :

노동 인구 증가, 바쁜 라이프 스타일, 식습관의 변화로 인해 조리된 식품(RTE) 및 조리된 식품(RTC)에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 시장 성장의 주요 요인입니다. 이와 더불어, 맛, 품질, 보존성이 강화된 간편식 육류 제품에 대한 소비자의 인식과 수용도가 높아지면서 베이컨에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 다양한 외식업계가 메뉴 선택의 폭을 넓히고 더 많은 소비자를 끌어들이기 위해 다양한 베이컨 제품을 제공합니다. 또한, 건강 및 피트니스에 관심이 많은 소비자들 사이에서 팔 레오 다이어트와 케토 다이어트의 일환으로 베이컨과 같은 육류 제품의 소비가 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 일부 주요 기업들은 저칼로리 및 글루텐 프리 베이컨과 같은 혁신적인 제품 변형을 출시하여 제품 포트폴리오를 확장하고 시장에서 경쟁력을 유지하고 있습니다. 또한, 환경에 대한 대중의 관심이 높아짐에 따라 매력적이고 지속 가능한 패키징 솔루션에 많은 투자를 하고 있습니다. 육류 단백질에 대한 수요 증가, 건강하고 영양가 높은 식품에 대한 선호도 변화, 소비자의 지출 능력 증가, 문화 간 식습관의 영향력 증가 등 다른 요인들도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 베이컨 시장

제6장 시장 분석 : 유형별

제7장 시장 분석 : 제품 유형별

제8장 시장 분석 : 원료별

제9장 시장 분석 : 유래별

제10장 시장 분석 : 유통 채널별

제11장 시장 분석 : 지역별

제12장 SWOT 분석

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global bacon market size reached USD 73.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 95.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3% during 2025-2033.

Bacon refers to a type of pork, usually made from the side of a pig that is cured and smoked after removing the spare ribs. It is typically consumed as a side dish, added as a flavoring agent or accent, and used in numerous foods, such as salads, sandwiches, soups, and sweets like maple bacon ice cream. It is widely available in different variants, including slabs, regular sliced, thin-sliced, thick-sliced, and ends and pieces. As a result, bacon is popularly consumed by individuals of all age groups due to its unique, smoky flavor and longer shelf life.

Bacon Market Trends:

The escalating demand for ready-to-eat (RTE) and ready-to-cook (RTC) food due to the expanding working population, hectic lifestyles, and changing dietary habits represents the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing consumer awareness and acceptance of convenience meat products with enhanced taste, quality, and shelf life is augmenting the demand for bacon. Additionally, various foodservice outlets are offering a wide variety of bacon products to increase their menu options and attract more consumers. Along with this, the rising consumption of meat products like bacon as a part of paleo and keto diet plans among health- and fitness-conscious consumers is propelling the market growth. Furthermore, several leading players are launching innovative product variants, such as low-calorie and gluten-free bacon, to expand their product portfolio and maintain a competitive edge in the market. They are also making heavy investments in attractive and sustainable packaging solutions due to the growing environmental concerns among the masses. Other factors, including the increasing demand for meat protein, shifting preferences toward healthy and nutritious food items, inflating consumer expenditure capacities, and the rising influence of cross-culture dietary patterns, are also creating a positive market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Breakup by Product Type:

Breakup by Source:

Breakup by Nature:

Breakup by Distribution Channel:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Foster Farms, Fresh Mark Inc., Great British Meat Company, Hormel Foods Corporation, Karro Foods Group Limited, Maple Leaf Foods Inc., OSI Group, Seaboard Corporation, Smithfield Foods Inc. (WH Group Limited), The Kraft Heinz Company, True Story Foods and Tyson Foods Inc.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Bacon Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Product Type

8 Market Breakup by Source

9 Market Breakup by Nature

10 Market Breakup by Distribution Channel

11 Market Breakup by Region

12 SWOT Analysis

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

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