동결 건조 식품 시장 보고서 : 유형, 유통 채널, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Freeze-Dried Food Market Report by Type, Distribution Channel, End User, and Region 2025-2033
상품코드 : 1722468
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
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한글목차

동결 건조 식품 세계 시장 규모는 2024년 30억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 54억 달러에 달하고, 2025-2033년 6.6%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 식음료(F&B) 및 접객업 분야에서 동결건조 기술의 채택 증가, 소비자들 사이에서 신선하지 않은 조리된 식품(RTE)에 대한 수요 증가, 식품의 질감, 맛, 영양가를 개선하기 위한 광범위한 조사 개발(R&D) 활동 등이 시장을 이끄는 주요 요인 중 일부입니다.

동결건조 또는 동결건조는 진공 챔버에서 다양한 식품을 동결시키는 저온 탈수 기술을 말합니다. 동결건조는 공기, 빛, 수분이 있는 상태에서 미생물의 증식으로 인한 오염과 부패의 위험을 제거하여 식품을 보존하는 데 도움이 됩니다. 이를 통해 동결건조 식품은 품질 유지, 영양가 유지, 유통기한 연장, 경량화를 위해 제품에서 수분량을 줄일 수 있습니다. 현재 동결 건조 식품은 분말, 과립, 덩어리, 조각, 플레이크 등 다양한 형태로 시판되고 있습니다.

동결 건조 식품 시장 동향 :

과일, 채소, 베이커리, 육류, 유제품, 스낵 등 다양한 식품을 보존하기 위해 식음료(F&B) 및 접객업 분야에서 동결건조 식품이 널리 채택되고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 함께, 식품 가공 부문의 급속한 확장, 이동 중에도 먹을 수 있는(on-the-go) 경향 증가, 바쁜 근무 일정, 라이프스타일의 변화로 인한 부패하기 쉬운 즉시 먹을 수 있는(RTE) 식사 및 편의 식품 제품에 대한 수요 증가가 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 갑작스러운 대유행과 이에 따른 세계 각국의 봉쇄 조치로 인해 냉동식품 구매 및 주문에 온라인 및 전자상거래 유통 채널이 대량으로 사용되면서 시장 성장에 기여하고 있습니다. 식품의 안전한 운송을 가능하게 하는 동결건조 기술의 광범위한 사용은 장기 보관과 편리한 소비를 가능하게 하는 반려동물사료 분야로의 대규모 통합과 함께 시장 성장을 더욱 크게 촉진하고 있습니다. 이 밖에도 주요 기업 간의 전략적 제휴, 인공 첨가물의 유해성에 대한 소비자의 인식 증가, 가볍고 영양가 높은 동결건조 스낵을 도입하기 위한 연구개발 활동에 대한 지속적인 투자 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 동결 건조 식품 시장

제6장 시장 분석 : 유형별

제7장 시장 분석 : 유통 채널별

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

제9장 시장 분석 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global freeze-dried food market size reached USD 3.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.6% during 2025-2033. The increasing adoption of freeze-drying technology in food and beverage (F&B) and hospitality sectors, the rising demand for non-perishable, ready-to-eat (RTE) meals among the consumers, and extensive research and development (R&D) activities to improve the food texture, taste, and nutritional value are some of the key factors propelling the market.

Freeze-dried or lyophilization refers to a low-temperature, dehydration technique that involves freezing of various food products in the vacuum chamber. It aids in preserving food commodities by eliminating the risk of contamination and decomposition caused by microbial growth in the presence of air, light, and moisture. This, in turn, assists freeze-dried food in retaining its quality, maintaining nutritional values, extending shelf-life and reducing water quantity from the product for making it lightweight. At present, freeze-dried food is commercially available in varying forms, such as powders, granules, chunks, pieces, and flakes.

Freeze-Dried Food Market Trends:

The widespread adoption of freeze-dried food in the food and beverage (F&B) and hospitality sectors for preserving various food products, such as fruits, vegetables, bakery, meat, dairy, and snacks, is one of the prime factors driving the market growth. In line with this, rapid expansion in the food processing sector and the increasing demand for non-perishable, ready-to-eat (RTE) meals or convenience food products due to the rising on-the-go trend, hectic working schedules, and evolving lifestyles are acting as other growth-inducing factors. Additionally, the sudden outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic and the consequent implementation of lockdowns across the globe have led to the massive employment of online and e-commerce distribution channels for purchasing and ordering frozen food, which, in turn, is contributing to the market growth. The extensive utilization of freeze-dried techniques for enabling the safe transportation of food products, along with its large-scale incorporation in pet food segment to enable longer preservation and convenient consumption is further considerably propelling the market growth. Other factors, such as strategic collaborations between top players, rising consumer awareness regarding the harmful effects of artificial additives, and the continuous investments in research and development (R&D) activities for introducing lightweight, freeze-dried nutritious snacks, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Breakup by Distribution Channel:

Breakup by End User:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc, Asahi Group Holdings Ltd., Crispy Green Inc., European Freeze Dry ApS, Freeze-Dry Foods Ltd., Harmony House Foods Inc., Kerry Group Plc, LYO FOOD Sp. z o.o., Mercer Foods LLC, Nestle S.A., Nuts.com, SouthAm Freeze Dry S.A. (R. J. Van Drunen & Sons Inc.) and The Kraft Heinz Co.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Freeze-Dried Food Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Distribution Channel

8 Market Breakup by End User

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

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