소형 위성 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 컴포넌트, 유형, 주파수, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)
Small Satellite Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Type, Frequency, Application, End User, and Region, 2025-2033
상품코드 : 1702240
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,340,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,788,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,235,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

소형 위성 세계 시장 규모는 2024년 49억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 84억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 5.91%의 CAGR을 기록할 것으로 예측하고 있습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 43.3% 이상의 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 비용 효율성, 기술 발전, 통신, 지구 관측, 과학 연구 수요 확대, 민간 투자 증가, 정부 지원 등이 시장을 주도하고 있습니다.

소형 위성은 소형 위성이라고도 하며, 보통 1,200kg 미만의 저질량, 저크기 위성을 말합니다. 무게에 따라 소형 위성, 초소형 위성, 초소형 위성, 초소형 위성, 피코 위성, 펨토 위성으로 분류됩니다. 소형 위성은 영리기업, 비영리단체, 교육기관이 지구 저궤도에서 임무를 수행할 수 있는 저렴한 대안입니다. 소형 위성은 저렴한 비용으로 비교적 쉽게, 그리고 정해진 시간 내에 궤도에서 여러 과학 연구와 기술 시연을 수행할 수 있게 해줍니다. 그 결과, 소형 위성은 민간, 상업, 군사, 정부 기관에서 통신 및 항법 등 특정 용도에 널리 활용되고 있습니다.

소형 위성 시장 동향:

에너지, 석유 및 가스, 국방, 농업 등 다양한 분야에서 원격탐사 및 지구 관측 서비스에 대한 수요가 증가하면서 세계 소형 위성 시장을 주도하고 있습니다. 여기에 OTT(Over The Top) 서비스, IPTV(Internet Protocol TV) 등 첨단 기술의 보급으로 통신 및 내비게이션에 소형 위성이 널리 활용되고 있는 것도 세계 시장을 자극하고 있습니다. 또한, 신흥국에서 저비용 광대역을 제공하기 위해 LEO 기반 소형 위성에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로 통신 산업에서 소형 위성의 도입은 위성통신(Satcom) 기업에 새로운 시장 기회를 제공할 뿐만 아니라 전 세계 5G 배포를 가속화하고 있습니다. 이는 세계 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다. 또한, 학술적 목적이나 우주에서의 기술 실험을 위한 연구기관들의 소형 위성 활용이 확대되고 있는 것도 또 다른 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 예를 들어, NASA의 큐브샛(CubeSat) 계획은 교육기관과 NGO에 향후 소형 위성 발사에 협력할 수 있는 기회를 제공하고 있습니다. 또한, 효율적인 통신, 우주선 신뢰성 향상, 조정 강화를 위해 로봇 공학, 인공지능, 기계 학습 등 다양한 혁신 기술이 통합되고 있으며, 이는 예측 기간 동안 세계 소형 위성 시장을 강화할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 소형 위성 시장

제6장 시장 내역 : 구성요소별

제7장 시장 내역 : 유형별

제8장 시장 내역 : 주파수별

제9장 시장 내역 : 용도별

제10장 시장 내역 : 최종사용자별

제11장 시장 내역 : 지역별

제12장 SWOT 분석

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

The global small satellite market size was valued at USD 4.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 8.4 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.91% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 43.3% in 2024. The market is driven by cost efficiency, technological advancements, growing demand for communications, earth observation, scientific research, increased private sector investment and government support.

A small satellite, also known as smallsat, refers to a type of low mass and size satellite, usually under 1,200 kg. Based on weight, it is categorized into minisatellite, microsatellite, nanosatellite, picosatellite, and femtosatellite. Small satellites are affordable alternatives that enable commercial enterprises, non-profit groups, and educational institutions to conduct missions in the lower Earth orbit. They make it possible to perform several scientific investigations and technology demonstrations in orbit at a low cost, with relative ease, and within a stipulated time. As a result, small satellites are extensively utilized for specific applications such as communication and navigation by civil, commercial, military, and government bodies.

Small Satellite Market Trends:

The rising need for remote sensing and Earth observation services across various sectors, including energy, oil & gas, defense, agriculture, etc., is primarily driving the global small satellite market. In addition to this, the widespread utilization of small satellites for communication and navigation owing to the increasing popularity of advanced technologies, such as over-the-top (OTT) services and Internet Protocol Television (IPTV), is also stimulating the global market. Moreover, the elevating demand for LEO-based small satellites to provide low-cost broadband in developing countries is further propelling the market growth. Apart from this, the introduction of small satellites in the telecom industry has led to the acceleration of 5G deployment globally, besides generating new market opportunities for satellite communication (Satcom) companies. This, in turn, is creating a positive outlook for the global market. Additionally, the escalating usage of small satellites by research organizations for academic purposes and technological experimentation in space is acting as another significant growth-inducing factor. For instance, NASA's CubeSat initiative offers educational institutions and NGOs a chance to collaborate on upcoming small satellite launches. Furthermore, the rising integration of numerous innovative technologies, such as robotics, artificial intelligence, machine learning, etc., to ensure efficient communications, improve spacecraft reliability, and enhance coordination is expected to augment the global small satellite market over the forecast period.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

Breakup by Type:

Breakup by Frequency:

Breakup by Application:

Breakup by End User:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AAC Clyde Space, Airbus SE, Ball Corporation, Blue Canyon Technologies (Raytheon Technologies Corporation), Exolaunch Gmbh, GomSpace, L3Harris Technologies Inc., Lockheed Martin Corporation, Millennium Space Systems Inc. (The Boeing Company), Northrop Grumman Corporation, Spire Global Inc. and The Aerospace Corporation.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Small Satellite Market

6 Market Breakup by Component

7 Market Breakup by Type

8 Market Breakup by Frequency

9 Market Breakup by Application

10 Market Breakup by End User

11 Market Breakup by Region

12 SWOT Analysis

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기