Alternative Sweeteners Market Report by Product Type (High Fructose Syrup, High-Intensity Sweeteners, Low-Intensity Sweeteners), Source (Natural, Synthetic), Application (Food, Beverages, and Others), and Region 2025-2033
상품코드:1702141
리서치사:IMARC
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 150 Pages
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대체 감미료 세계 시장 규모는 2024년 51억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 72억 달러에 도달하고, 2025-2033년 3.89%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
대체 감미료는 저칼로리 첨가물로 다양한 식품 및 음료의 단맛과 풍미를 향상시키기 위해 널리 사용되는 저칼로리 첨가물입니다. 대체 감미료는 수크랄로스, 아스파탐, 아세설팜-k 등 여러 원료로부터 천연 또는 합성으로 제조됩니다. 설탕과 달리 대체 감미료는 단맛이 높기 때문에 농도를 낮춰서 사용합니다. 이 외에도 대체 감미료는 낮은 혈당 지수를 나타내어 일부 소비재 섭취 후 인슐린 수치를 유지하는 데 도움이 될 수 있습니다. 대체 감미료는 또한 충치 및 충치 위험을 줄이고 건강한 체중을 유지하는 데 도움이 될 수 있습니다. 그 결과, 대체 감미료는 제과류, 유제품, 의약품, 사료, 베이커리, 음료 등에 광범위하게 적용되어 보존성과 맛을 향상시키고 있습니다. 현재 대체 감미료는 주로 고강도 유형과 저강도 유형이 있습니다.
대체 감미료 시장 동향 :
식음료(F&B) 부문의 대폭적인 확대, 무설탕 레디 투 이트(RTE) 및 레디 투 드링크(RTD) 음료에 대한 수요 증가가 시장 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다. 이는 가처분 소득 증가, 바쁜 라이프스타일, 소비자 취향의 변화로 인해 더욱 가속화되고 있습니다. 또한, 건강에 대한 관심이 높아지고 당뇨병과 비만 유병률이 증가함에 따라 건강 관련 문제를 완화하기 위해 저칼로리 감미료에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 함께, 온라인과 오프라인의 다양한 유통 채널에서 천연 및 합성 대체 감미료의 가용성에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 시장 성장에 기여하고 있습니다. 기타 요인으로는 시간과 비용을 절감하고 대량 생산을 촉진하기 위한 첨단 제조 솔루션의 채택, 유기농 대체 감미료 출시를 위한 주요 기업 간의 빈번한 인수합병(M&A) 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 대체 감미료 시장 규모는?
2025-2033년 세계 대체 감미료 시장의 예상 성장률은?
세계 대체 감미료 시장을 이끄는 주요 요인은?
코로나19가 세계 대체 감미료 시장에 미치는 영향은?
세계 대체감미료 시장의 제품 유형별 시장 현황은?
세계 대체감미료 시장의 용도별 시장 현황은?
세계 대체 감미료 시장의 주요 지역은?
세계 대체 감미료 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 대체 감미료 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 제품 유형별
고과당 시럽
고감미도 감미료
저감미도 감미료
제7장 시장 분석 : 공급원별
천연
합성
제8장 시장 분석 : 용도별
식품
음료
기타
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Ajinomoto Co. Inc.
Archer-Daniels-Midland Company
BENEO(Sudzucker AG)
Cargill Incorporated
Celanese Corporation
DuPont de Nemours, Inc.
Heartland Food Products Group
Ingredion Inc.
Roquette Freres
Tate & Lyle PLC
LSH
영문 목차
영문목차
The global alternative sweeteners market size reached USD 5.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.89% during 2025-2033.
Alternative sweeteners refer to low-calorie additives that are extensively employed to sweeten and enhance the flavor of various food and beverages. They can be prepared naturally or synthetically from multiple ingredients, including sucralose, aspartame, and acesulfame-k. Unlike sugar, alternative sweeteners are utilized in reduced concentrations since they possess a higher level of sweetness. Apart from this, they exhibit a low glycemic index, which helps maintain insulin levels post-intake of several consumer goods. Alternative sweeteners also aid in mitigating the risk of cavities and tooth decay and ensuring a healthy weight. Consequently, they find extensive applications in confectionery, dairy, pharmaceutical, animal feed, bakery, and beverages to improve their shelf life and taste. Currently, alternative sweeteners are mainly available in high- and low-intensity types.
Alternative Sweeteners Market Trends:
The considerable expansion in the food and beverage (F&B) sector and the increasing need for sugar-free ready-to-eat (RTE) and ready-to-drink (RTD) beverages are majorly driving the market growth. This is further supported by the growing disposable incomes, hectic lifestyle schedules, and evolving consumer preferences. Furthermore, the rising health concerns and the escalating incidences of diabetes and obesity are augmenting the demand for low-calorie sweeteners to mitigate health-related issues, which is acting as another growth-inducing factor. In line with this, the growing consumer awareness regarding the availability of both naturally and synthetically produced alternative sweeteners across diverse online and offline distribution channels is contributing to the market growth. Other factors, such as the employment of advanced manufacturing solutions to facilitate mass production with reduced time and expenditure and the frequent mergers and acquisitions (M&A) amongst key players to launch organic alternative sweeteners, are creating a positive outlook for the market.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product Type:
High Fructose Syrup
High-Intensity Sweeteners
Low-Intensity Sweeteners
Breakup by Source:
Natural
Synthetic
Breakup by Application:
Food
Beverages
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc., Archer-Daniels-Midland Company, BENEO (Sudzucker AG), Cargill Incorporated, Celanese Corporation, DuPont de Nemours Inc., Heartland Food Products Group, Ingredion Inc., Roquette Freres and Tate & Lyle PLC.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global alternative sweeteners market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global alternative sweeteners market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global alternative sweeteners market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global alternative sweeteners market?
5.What is the breakup of the global alternative sweeteners market based on the product type?
6.What is the breakup of the global alternative sweeteners market based on the application?
7.What are the key regions in the global alternative sweeteners market?
8.Who are the key players/companies in the global alternative sweeteners market?