Protein Bar Market Report by Source, Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드:1702063
리서치사:IMARC
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 141 Pages
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한글목차
IMARC Group은 2024년 단백질바 세계 시장 규모가 38억 달러에 달했으며, 2025-2033년 4.8%의 연평균 성장률(CAGR)로 2033년에는 57억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 건강 지향과 편의성을 추구하는 소비자의 라이프 스타일, 고단백 및 식물성 식품으로의 식습관 변화, 맛과 원료의 혁신 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 일부입니다.
단백질바는 대추, 말린 과일, 견과류, 견과류, 씨앗, 귀리, 퀴노아 등 통곡물로 만든 영양 바입니다. 탄수화물, 지방, 미네랄, 비타민, 단백질, 기타 필수 영양소가 풍부하게 함유되어 있습니다. 정기적으로 섭취하면 에너지 증진, 뼈와 근육 강화, 체중 조절 촉진, 당질 수준 최소화 등 여러 가지 건강상의 이점을 얻을 수 있습니다. 초콜릿, 캐러멜, 꿀, 코코넛, 오렌지 등 다양한 맛이 있습니다. 오늘날 레크리에이션 스포츠, 피트니스 및 운동 활동에 대한 개인의 참여가 증가하고 신체의 영양 요구 사항을 충족해야 할 필요성이 증가함에 따라 단백질바는 전 세계적으로 인기를 얻고 있습니다.
단백질바 시장 동향 :
현재 개인의 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 단백질바와 같은 건강하고 편리한 간식 옵션에 대한 소비자의 선호도가 변화하고 있습니다. 이는 세계 시장 성장을 강화하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 단백질바 섭취의 이점에 대한 대중의 인식이 높아짐에 따라 전체 매출을 주도하고 있습니다. 또한, 노동 인구 증가, 급속한 도시화, 소득 수준의 상승이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로 제품 제조업체는 글루텐 프리, 식물성, 유기농 제품 변형을 도입하여 제품 포트폴리오를 확장하고 기존 매출을 늘리고 있습니다. 또한, 독특한 프리미엄 제품을 선물하는 새로운 트렌드를 배경으로 혁신적인 포장지 및 라벨에 집중하고 있으며, 이는 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 대형 마트, 슈퍼마켓, 편의점, 전자상거래 플랫폼 증가로 인해 쉽게 구할 수 있고, 문앞까지 배달되며, 다양한 결제 수단을 제공함으로써 이 업계에서 사업을 운영하는 주요 기업에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 이와 더불어, 헬스장의 새로운 트렌드와 그에 따른 단백질 기반 식단의 채택 증가는 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 단백질바 시장 규모는?
2025-2033년 세계 단백질바 시장의 예상 성장률은?
코로나19가 세계 단백질바 시장에 미치는 영향은?
세계 단백질바 시장을 이끄는 주요 요인은?
세계 단백질바 시장 공급원별 비중은?
세계 단백질바 시장의 유형별 분류는?
세계 단백질바 시장의 주요 지역은?
세계 단백질바 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 단백질바 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 공급원별
식물 유래
동물 유래
제7장 시장 분석 : 유형별
스포츠 영양바
식사 대용 바
기타
제8장 시장 분석 : 유통 채널별
슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
편의점
전문점
온라인 스토어
기타
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Amway Corp.
Caveman Foods LLC
Clif Bar & Company(Mondelez International Inc.)
General Mills Inc.
Hormel Foods Corporation
Kellogg Company
Mars Incorporated
Nestle S.A.
NuGo Nutrition
Orgain Inc.
Premier Nutrition Company LLC(BellRing Brands Inc.)
The Simply Good Foods Company
LSH
영문 목차
영문목차
The global protein bar market size reached USD 3.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.8% during 2025-2033. The growing health consciousness and convenience-driven consumer lifestyles, rising dietary shifts toward high-protein and plant-based options, and increasing innovations in flavors and ingredients are some of the key factors impelling the market growth.
A protein bar is a nutrition bar made from dates, dried fruit, nuts, seeds, and whole grains like oats and quinoa. It is rich in carbohydrates, fats, minerals, vitamins, protein, and other essential nutrients. Its regular consumption offers several health benefits, such as boosting energy, strengthening bones and muscles, promoting weight management, and minimizing sugar levels. It is commonly available in various flavors, including chocolate, caramel, honey, coconut, and orange. Nowadays, due to the rising participation of individuals in recreational sports and fitness and athletic activities and the need for meeting the nutritional requirements of the body, protein bar is gaining popularity across the globe.
Protein Bar Market Trends:
At present, due to the increasing health consciousness among individuals, there is a shift in consumer preference toward healthy and convenient snacking options like protein bars. This represents one of the major factors strengthening the market growth around the world. Moreover, the growing awareness among the masses about the benefits of consuming protein bars is driving overall sales. In addition, the rising working population, rapid urbanization and inflating income levels are contributing to the market growth. Apart from this, product manufacturers are introducing gluten-free, plant-based, and organic product variants to expand their product portfolio and increase existing sales. They are also focusing on innovative wrappers and labels on account of the emerging trend of gifting unique premium items, which is creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing number of hypermarkets, supermarkets, convenience stores, and e-commerce platforms that provide easy availability, doorstep delivery, and numerous payment methods is offering lucrative growth opportunities to key players operating in the industry. Besides this, the emerging trend of gymming and consequently rising adoption of protein-based diets are anticipated to impel the growth of the market.
Key Market Segmentation:
Breakup by Source:
Plant-Based
Animal-Based
Breakup by Type:
Sports Nutrition Bar
Meal Replacement Bar
Others
Breakup by Distribution Channel:
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amway Corp., Caveman Foods LLC, Clif Bar & Company (Mondelez International Inc.), General Mills Inc., Hormel Foods Corporation, Kellogg Company, Mars Incorporated, Nestle S.A., NuGo Nutrition, Orgain Inc., Premier Nutrition Company LLC (BellRing Brands Inc.) and The Simply Good Foods Company.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global protein bar market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global protein bar market during 2025-2033?
3.What has been the impact of COVID-19 on the global protein bar market?
4.What are the key factors driving the global protein bar market?
5.What is the breakup of the global protein bar market based on the source?
6.What is the breakup of the global protein bar market based on the type?
7.What are the key regions in the global protein bar market?
8.Who are the key players/companies in the global protein bar market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Protein Bar Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Source
6.1 Plant-Based
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Animal-Based
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Sports Nutrition Bar
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Meal Replacement Bar
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Amway Corp.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 SWOT Analysis
14.3.2 Caveman Foods LLC
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Clif Bar & Company (Mondelez International Inc.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 General Mills Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Hormel Foods Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Kellogg Company
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Mars Incorporated
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 SWOT Analysis
14.3.8 Nestle S.A.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 NuGo Nutrition
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Orgain Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Premier Nutrition Company LLC (BellRing Brands Inc.)