단백질 가수분해물 원료 시장 보고서 : 유형별, 제품 형태별, 용도별, 지역별(2025-2033년)
Protein Hydrolysate Ingredient Market Report by Type, Product Form, Application, and Region 2025-2033
상품코드:1702051
리서치사:IMARC
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 148 Pages
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한글목차
단백질 가수분해물 원료 시장 세계 시장 규모는 2024년에 37억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 53억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.13%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
단백질 가수분해물 원료는 아미노산, 펩타이드, 올리고펩타이드를 포함한 고도로 정제된 단백질의 혼합물로, 부분 또는 완전 가수분해에 의해 압착됩니다. 가수분해물에는 분지쇄 아미노산, 이소류신, 발린, 류신도 포함되어 있어 근육의 형성과 유지에 중요한 역할을 합니다. 우유, 카제인, 육류 등이 일반적인 제품 유형입니다. 단백질 가수분해물 원료는 천식, 음식 알레르기, 영양실조, 습진 등 소아과 질환을 완화하는 데 도움이 됩니다. 또한 항균 작용, 항고혈압 작용, 항산화 작용, 면역 활성화 작용, 항혈전 작용, 항당뇨병 작용도 있습니다. 그 결과, 이 성분들은 스포츠 영양, 유아용 조제분유, 기능성 식품에 널리 사용되고 있습니다.
단백질 가수분해물 원료 시장 동향 :
세계 대중의 건강에 대한 인식이 높아지면서 시장 전망이 밝아지고 있습니다. 단백질을 정기적으로 섭취하면 새로운 세포를 만들고, 손상된 조직을 복구하고, 근육 세포를 발달시키는 데 도움이 됩니다. 또한 가금류, 어류, 돼지 및 반려동물의 사료 제조에 단백질 가수분해물이 널리 사용되는 것도 동물의 전반적인 건강 증진에 도움이 되기 때문에 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이와는 별도로, 높은 영양가, 쉬운 소화성, 빠른 회복, 체중 조절에 도움을 주는 유청 단백질 가수분해물의 도입은 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 이와 함께, 깨끗한 식단, 친환경 및 지속가능성을 촉진하는 완두콩, 쌀, 쌀, 대마, 콩과 같은 오래된 스테디셀러에서 생산되는 식물성 단백질 가수분해물에 대한 수요 증가는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 근육 회복과 근력을 향상시키고 격렬한 운동 세션 동안 제지방 체중을 유지하는 스포츠 영양 및 다이어트 식품에 대한 제품 수요 증가는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 어린이들의 유당불내증과 위장 장애가 증가함에 따라 유아용 조제분유 제품 채택이 확대되고 있는 것도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 기타, 소비자의 소비 여력 증가와 제품의 장점에 대한 인식이 높아짐에 따라 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 단백질 가수분해물 원료 시장 규모는?
2025-2033년 세계 단백질 가수분해물 원료 시장의 예상 성장률은?
세계 단백질 가수분해물 원료 시장을 이끄는 주요 요인은?
코로나19가 세계 단백질 가수분해물 원료 시장에 미치는 영향은?
세계 단백질 가수분해물 원료 시장의 유형별 시장 분석은?
세계 단백질 가수분해물 원료 시장의 제품 형태별 시장 현황은?
세계 단백질 가수분해물 원료 시장의 용도별 시장 현황은?
세계 단백질 가수분해물 원료 시장의 주요 지역은?
세계 단백질 가수분해물 원료 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 단백질 가수분해물 원료 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 유형별
우유 단백질 가수분해물
주요 부문
유청
Caesin
식물성 단백질 가수분해물
주요 부문
대두
기타
동물성 단백질 가수분해물
제7장 시장 분석 : 제품 형태별
분말
액체
바
제8장 시장 분석 : 용도별
유아용 조제분유
스포츠 영양
임상 영양
기타
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
A. Costantino & C. spa
Abbott Laboratories
Agropur Cooperative
AMCO Proteins
Arla Foods amba
Armor Proteines(Savencia Fromage & Dairy)
Carbery Group Limited
Fonterra Co-operative Group Limited
Glanbia PLC
Hilmar Ingredients
Kerry Group plc
Milk Specialties Global
Nestle S.A.
Royal FrieslandCampina N.V.(Zuivelcooperatie FrieslandCampina U.A.)
LSH
영문 목차
영문목차
The global protein hydrolysate ingredient market size reached USD 3.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.13% during 2025-2033.
Protein hydrolysate ingredients are a mixture of a highly purified form of proteins containing amino acids, peptides, and oligopeptides that are pressed by partial or complete hydrolysis. They also include branched-chain amino acids, isoleucine, valine, and leucine, which play a critical role in building and maintaining muscles. Milk, casein, and meat are some common product types. Protein hydrolysate ingredients assist in reducing several pediatric conditions, such as asthma, food allergies, malnutrition, and eczema. They also exhibit antimicrobial, antihypertensive, antioxidant, immunostimulatory, antithrombotic, and anti-diabetic properties. As a result, these ingredients are widely used in sports nutrition, infant formulas, and functional food products.
Protein Hydrolysate Ingredient Market Trends:
The rising health consciousness among the masses across the globe is creating a positive outlook for the market. Regular protein consumption helps build new cells, fix damaged tissues, and develop muscle cells. Additionally, the widespread utilization of protein hydrolysate for preparing diets for poultry, fish, pigs, and companion animals, as they help enhance the overall health of the animal, is acting as another growth-inducing factor. Apart from this, the introduction of whey protein hydrolysates that offer high nutritional value, easy digestibility, faster recovery, and aid in weight management is providing an impetus to the market growth. In line with this, the increasing demand for plant-based protein hydrolysate manufactured from old standbys, including pea, rice, hemp, and soy, that promotes clean eating, environmental friendliness, and sustainability are propelling the market growth. Furthermore, the increasing product demand for sports nutrition and diet food products that improve muscle recovery and strength and maintain lean muscle mass during intense training sessions is positively influencing the market growth. Besides this, the widespread product adoption for infant formulas, due to the increasing lactose intolerance and gastrointestinal disorders in children, is supporting the market growth. Other factors, including the rising expenditure capacities of consumers and the increasing awareness about product benefits, are anticipated to drive the market growth.
Key Market Segmentation:
Breakup by Type:
Milk Protein Hydrolysate
Whey
Caesin
Plant Protein Hydrolysate
Soy
Others
Animal Protein Hydrolysate
Breakup by Product Form:
Powder
Liquid
Bar
Breakup by Application:
Infant Formula
Sports Nutrition
Clinical Nutrition
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being A. Costantino & C. spa, Abbott Laboratories, Agropur Cooperative, AMCO Proteins, Arla Foods amba, Armor Proteines (Savencia Fromage & Dairy), Carbery Group Limited, Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Hilmar Ingredients, Kerry Group plc, Milk Specialties Global, Nestle S.A. and Royal FrieslandCampina N.V. (Zuivelcooperatie FrieslandCampina U.A.).
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global protein hydrolysate ingredient market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global protein hydrolysate ingredient market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global protein hydrolysate ingredient market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global protein hydrolysate ingredient market?
5.What is the breakup of the global protein hydrolysate ingredient market based on the type?
6.What is the breakup of the global protein hydrolysate ingredient market based on the product form?
7.What is the breakup of the global protein hydrolysate ingredient market based on the application?
8.What are the key regions in the global protein hydrolysate ingredient market?
9.Who are the key players/companies in the global protein hydrolysate ingredient market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Protein Hydrolysate Ingredient Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Milk Protein Hydrolysate
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Key Segments
6.1.2.1 Whey
6.1.2.2 Caesin
6.1.3 Market Forecast
6.2 Plant Protein Hydrolysate
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Key Segments
6.2.2.1 Soy
6.2.2.2 Others
6.2.3 Market Forecast
6.3 Animal Protein Hydrolysate
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Form
7.1 Powder
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Liquid
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Bar
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Infant Formula
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Sports Nutrition
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Clinical Nutrition
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 A. Costantino & C. spa
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Abbott Laboratories
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Agropur Cooperative
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 AMCO Proteins
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Arla Foods amba
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Armor Proteines (Savencia Fromage & Dairy)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Carbery Group Limited
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Fonterra Co-operative Group Limited
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Glanbia PLC
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 Hilmar Ingredients
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Kerry Group plc
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Milk Specialties Global
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.13 Nestle S.A.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.13.4 SWOT Analysis
14.3.14 Royal FrieslandCampina N.V. (Zuivelcooperatie FrieslandCampina U.A.)