통신사 직접 청구(DCB) 플랫폼 시장 : 컴포넌트별, 유형별, 플랫폼별, 컨텐츠별, 지역별(2025-2033년)
Direct Carrier Billing Platform Market Report by Component, Type, Platform, Content, and Region 2025-2033
상품코드 : 1702012
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
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한글목차

통신사 직접 청구(DCB) 플랫폼 세계 시장 규모는 2024년 3억 7,960만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 12억 2,030만 달러에 달하고, 2025-2033년 13.85%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 스마트폰 의존도 증가, 원활한 결제 솔루션의 편의성, 디지털 컨텐츠 및 서비스에 대한 수요 증가, 사용자 경험 향상과 서비스 제공의 폭을 넓히기 위한 통신 사업자와 디지털 서비스 제공업체 간의 전략적 제휴 등이 시장 성장 촉진요인으로 작용할 것으로 예측됩니다. 시장 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다.

DCB 플랫폼은 사용자가 휴대폰을 통해 구매할 수 있는 온라인 결제 방식입니다. 이 플랫폼은 타사 공급업체로부터 디지털 서비스나 제품을 구매할 때 기밀 은행 정보를 사용하지 않고 보다 안전한 것으로 간주됩니다. 또한, 사용자의 휴대폰 요금에 거래 수수료를 추가하는 컴플라이언스 가맹점에서 직접 번거롭지 않게 결제할 수 있으며, DCB 플랫폼은 원활한 사용자 경험 향상, 거래 보안 강화, 전환율 향상, 금융 포용성 확대 등 카드 결제보다 더 많은 이점을 제공합니다. 카드 결제보다 더 유익합니다. 따라서 소프트웨어 회사, 통신 서비스 제공업체, 게임 플랫폼 등에서 널리 사용되고 있습니다.

DCB 플랫폼 시장 동향 :

BFSI 부문의 새로운 디지털화 추세와 모바일 기반 결제 솔루션의 보급이 세계 DCB 플랫폼 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 이동통신사 서비스에 가입하거나 선불 계정을 보유한 소비자들 사이에서 스마트 TV의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 결제 범위 확대 및 금융 접근성 향상을 위해 DCB 플랫폼에 의존하는 스타트업 및 중소기업 증가는 세계 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 Netflix, Spotify, Amazon Prime Video, Sony, Hulu 등 OTT(Over-the-Top) 스트리밍 미디어 서비스의 인기가 높아지면서 결제에 DCB 플랫폼을 받아들이고 있는 것도 제품 수요를 증가시키고 있습니다. 또한, DCB 플랫폼을 통한 모바일 게임 및 인앱 게임 아이템 구매가 증가하고 있는 것도 큰 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 여기에 더해, '종량제' 모델의 인기 상승과 온라인 거래의 금융 보안에 대한 관심이 높아지면서 향후 몇 년 동안 DCB 플랫폼 세계 시장을 주도할 것으로 보입니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 DCB 플랫폼 시장

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

제7장 시장 분석 : 유형별

제8장 시장 분석 : 플랫폼별

제9장 시장 분석 : 컨텐츠별

제10장 시장 분석 : 지역별

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global direct carrier billing platform market size reached USD 379.6 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,220.3 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.85% during 2025-2033. The growing reliance on smartphones, convenience of seamless payment solutions, rising demand for digital content and services, and strategic partnerships between telecom operators and digital service providers to enhance user experience and broaden their service offerings are some of the factors propelling the market growth.

A direct carrier billing platform, also referred to as direct operator billing, is an online payment method that allows users to make purchases via their mobile phones. This platform is considered safer for buying digital services or products from third-party vendors without using any confidential banking details. Furthermore, it also offers hassle-free payments directly from compliant merchants who add transaction charges to mobile phone bills of the user. A direct carrier billing platform is more beneficial than card payments in providing a better seamless user experience, increased transaction security, higher conversion rates, greater financial inclusion, etc. As a result, it is widely utilized among software companies, telecom service providers, gaming platforms, etc.

Direct Carrier Billing Platform Market Trends:

The emerging trend of digitalization in the BFSI sector along with the growing penetration of mobile-based payment solutions is primarily driving the global direct carrier billing platform market. Additionally, the rising adoption of smart TVs among consumers having a subscription or prepaid account with a mobile operator service is also propelling the market growth. Moreover, the increasing number of startups and small businesses that depend upon direct carrier billing platforms for greater payment coverage and improved financial accessibility is positively influencing the global market. Apart from this, the elevating popularity of over-the-top (OTT) streaming media services, including Netflix, Spotify, Amazon Prime Video, Sony, Hulu, etc., that accept direct carrier billing platforms for payment offerings, is also augmenting the product demand. Furthermore, the rising purchase of mobile gaming and in-app game items via direct carrier e-billing platforms is acting as a significant growth-inducing factor. Besides this, the escalating popularity of the 'pay-as-you-go' model coupled with the increasing focus on ensuring financial security in online transactions, will continue to drive the global market for direct carrier billing platform in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

Breakup by Type:

Breakup by Platform:

Breakup by Content:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bango plc, Boku Inc., Centili Limited, DIMOCO Payments, Mobiyo, NTH Mobile d.o.o., NTT Docomo Inc. (Nippon Telegraph and Telephone Corporation), Singapore Telecommunications Limited, Telecoming S.A. and Telenity Incorporated.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Direct Carrier Billing Platform Market

6 Market Breakup by Component

7 Market Breakup by Type

8 Market Breakup by Platform

9 Market Breakup by Content

10 Market Breakup by Region

11 SWOT Analysis

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

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