웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 : 제품 유형별, 커넥티비티 유형별, 용도별, 지역별(2025-2033년)
Wearable Computing Devices Market Report by Product Type, Connectivity Type, Application, and Region 2025-2033
상품코드:1701916
리서치사:IMARC
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 149 Pages
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한글목차
웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 세계 시장 규모는 2024년 731억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 2,593억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 14.35%에 달할 것으로 예측했습니다.
웨어러블 컴퓨팅 디바이스는 시계, 스트립, 모자, 모자, 외골격, 조끼, 셔츠, 가방, 헤드업 디스플레이(HUD) 등으로 구성되며, 신체에 착용하여 사용자의 칼로리 소모량, 수면 패턴, 심박수 등을 모니터링합니다. 이들 기기에는 마이크로칩, 무선 통신 기능, 각종 센서가 탑재되어 데이터를 수집하고 전반적인 사용자 경험을 향상시킵니다. 또한 착용자는 전화를 받고, 다양한 인터넷 애플리케이션을 탐색하고, 이메일과 문자 메시지를 읽을 수 있습니다. 이 외에도 유연성, 휴대성, 핸즈프리 사용으로 인해 전 세계적으로 웨어러블 컴퓨팅 기기에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 동향:
세계 디지털화의 진전은 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 웨어러블 컴퓨팅 디바이스는 디지털 데이터, 음성, 이미지를 통해 현장 작업자에게 원격 지원 및 전문 지식을 제공할 수 있습니다. 이러한 장치는 활동 추적, 목표 모니터링, 지시, 데이터 및 위치 공유, 최적의 성능 관리를 위해 스포츠 관계자들이 활용하고 있습니다. 이 외에도 바이오센서, 피트니스 트래커, 스마트 헬스워치, 심전도(ECG), 혈압계 등 웨어러블 컴퓨팅 디바이스는 헬스케어 산업에서 널리 활용되고 있습니다. 이들은 임상 현장에서의 의료에 대한 편리하고 비침습적인 대안을 제공하며, 환자의 원격 건강 모니터링을 가능하게 합니다. 이는 노인 인구의 증가와 함께 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 원격 모니터링, 강의 문서화, 현장 보고서 작성, 핵심 포인트의 이미지 캡처, 학생들의 집중력 평가 등을 지원하는 교육 분야에서 웨어러블 스마트 안경의 사용이 크게 증가하고 있습니다. 또한, 정보통신기술(ICT)의 급속한 확장은 향후 몇 년 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
본 보고서에서 다루는 주요 질문
2024년 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 세계 시장 규모는?
2025년부터 2033년까지 전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 예상 성장률은?
세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
COVID-19가 세계 웨어러블 컴퓨팅 기기 시장에 미치는 영향은?
전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 제품 유형별 시장 현황은?
전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 연결 유형별 시장 현황은?
전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 용도별 시장 현황은?
세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 주요 지역은?
세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 주요 플레이어/기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 제품 유형별
스마트 워치
헤드 마운트 디스플레이
스마트 의류
귀 장착형
피트니스 트래커
바디 카메라
엑소스켈레톤(외골격)
기타
제7장 시장 내역 : 커넥티비티 유형별
Bluetooth
Wi-Fi
4G/5G
기타
제8장 시장 내역 : 용도별
피트니스·웰니스
의료·헬스케어
인포테인먼트
산업·방위
기타
제9장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Apple Inc.
Ekso Bionics Holdings Inc.
Fossil Group Inc.
Garmin Ltd.
GoPro Inc.
Huawei Technologies Co. Ltd.
LG Electronics Inc.
OMRON Corporation
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sony Corporation
Transcend Information Inc.
ksm
영문 목차
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The global wearable computing devices market size reached USD 73.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 259.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.35% during 2025-2033.
Wearable computing devices comprise watches, strips, hats, exoskeletons, vests, shirts, bags, and head-up displays (HUDs) that are worn on the body to monitor calories burnt, sleeping pattern and heart rate of the user. These devices have microchips, wireless communication capabilities, and various sensors for collecting data and enhancing the overall user experience. They also enable the wearer to take calls, browse different internet applications, and read emails and text messages. Besides this, as they offer flexibility, portability, and hands-free use, the demand for wearable computing devices is escalating across the globe.
Wearable Computing Devices Market Trends:
Rising digitalization across the globe represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, wearable computing devices can provide remote assistance and expertise to field workers through digital data, audio, and image. These devices are utilized by sports personnel for activity tracking, goal monitoring, direction, data and location sharing, and optimum performance management. Besides this, wearable computing devices, such as biosensors, fitness trackers, smart health watches, electrocardiography (ECG) and blood pressure monitors, find extensive application in the healthcare industry. They offer a convenient and noninvasive alternative to medical care in clinical settings and enable remote health monitoring of patients. This, coupled with the increasing geriatric population, is positively influencing the market. Apart from this, there is a significant rise in the use of wearable smart glasses in the education sector, which aid in telemonitoring, documentation of lectures, preparing an on-site report, capturing essential points as images, and evaluating student concentration. Furthermore, the rapid expansion of information and communications technology (ICT) is projected to stimulate the growth of the market in the coming years.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product Type:
Smart Watches
Head Mounted Displays
Smart Clothing
Ear Worn
Fitness Trackers
Body Worn Camera
Exoskeleton
Others
Breakup by Connectivity Type:
Bluetooth
Wi-Fi
4G/5G
Others
Breakup by Application:
Fitness and Wellness
Medical and Healthcare
Infotainment
Industrial and Defense
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Ekso Bionics Holdings Inc., Fossil Group Inc., Garmin Ltd., GoPro Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., LG Electronics Inc., OMRON Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corporation and Transcend Information Inc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global wearable computing devices market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global wearable computing devices market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global wearable computing devices market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global wearable computing devices market?
5.What is the breakup of the global wearable computing devices market based on the product type?
6.What is the breakup of the global wearable computing devices market based on the connectivity type?
7.What is the breakup of the global wearable computing devices market based on the application?
8.What are the key regions in the global wearable computing devices market?
9.Who are the key players/companies in the global wearable computing devices market?