세계의 웨어러블 컴퓨팅 시장 : 제품 종류별, 접속 방식별, 최종사용자별, 국가별, 지역별 - 산업 분석, 시장 규모, 시장 점유율, 예측(2025-2032년)
Wearable Computing Market, By Product Type, By Connectivity, By End-User, By Country, and By Region - Global Industry Analysis, Market Size, Market Share & Forecast from 2025-2032
상품코드:1684415
리서치사:AnalystView Market Insights
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 260 Pages
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한글목차
보고서 하이라이트
웨어러블 컴퓨팅 시장 규모는 2024년 598억 4,054만 달러로 2025년부터 2032년까지 CAGR 21.20%로 확대될 전망입니다.
웨어러블 컴퓨팅 시장 역학
건강과 피트니스에 대한 인식이 높아짐에 따라 시장 확대가 촉진될 것으로 예상됩니다. 웨어러블 기기, 특히 피트니스 트래커와 스마트워치는 신체 활동, 심박수, 수면 패턴, 다양한 건강 지표를 모니터링하는 데 널리 사용되고 있습니다. 이러한 추세는 헬스케어 및 웰니스 산업의 성장을 촉진하고 있습니다. 피트니스 트래커 업계 통계에 따르면 2020년에는 4억 4,500만 개 이상의 웨어러블 피트니스 기기가 소비자에게 배송되었으며, 피트니스 트래커의 매출은 팬데믹으로 인해 31% 이상 성장했습니다. 하지만 배터리 기술의 발전으로 인해 이러한 기기의 수명이 길어지면서 소비자 보급에 큰 기회가 될 것으로 예상됩니다. 또한, 표준화되지 않은 표준화가 시장 성장의 걸림돌로 작용할 수도 있습니다.
웨어러블 컴퓨팅 시장 : 주요 인사이트
당사의 연구 분석가가 공유 한 분석에 따르면, 세계 시장은 예측 기간(2025-2032년) 동안 약 21.20%의 CAGR로 매년 성장할 것으로 예상됩니다.
제품 유형별로는 스마트워치가 2024년 가장 큰 시장 점유율을 보일 것으로 예측되었습니다.
연결 방식에 따르면, 2024년에는 블루투스가 주요 연결 방식이었습니다.
최종사용자별로는 인포테인먼트 게임이 2024년 주요 최종사용자로 꼽혔습니다.
지역별로는 북미가 2024년 수익을 창출하는 주요 시장입니다.
웨어러블 컴퓨팅 시장 : 세분화 분석
세계 웨어러블 컴퓨팅 시장은 제품 유형, 연결 방식, 최종사용자, 지역에 따라 세분화됩니다.
시장은 제품 유형에 따라 스마트 워치, 스마트 쥬얼리, 피트니스 트래커, 바디 카메라, 헤드 마운트 디스플레이, 기타로 분류됩니다. 스마트 워치 부문은 시장 내에서 지배적인 위치를 차지하고 있습니다. 심박수 추적, 수면 패턴 분석, SpO2 수치 측정, 피트니스 활동 모니터링 등 건강 모니터링 목적으로 널리 사용되고 있으며, 이는 스마트워치의 대중화에 기여하고 있습니다. 스마트 생태계의 필수적인 구성요소로 자리매김하고 있으며, 다양한 기기와의 원활한 연결이 용이해지고 있습니다. 북미, 유럽, 아시아태평양 등 주요 시장에서 큰 수요가 발생하고 있으며, Apple, Samsung, Garmin, Huawei 등 주요 브랜드가 이 부문의 선두를 달리고 있습니다.
웨어러블 컴퓨팅 시장은 연결 방식에 따라 블루투스, Wi-Fi, 4G/5G, 기타로 분류되며, 블루투스 연결 부문이 시장을 주도하고 있습니다. 웨어러블 컴퓨팅 시장은 블루투스 연결 부문의 영향을 크게 받고 있으며, 블루투스 연결 부문은 적응성과 다양한 장치 및 애플리케이션에서 광범위하게 채택되어 블루투스 연결 부문이 우위를 점하고 있습니다. 스마트폰, 태블릿, 노트북 등 다양한 기기와의 원활한 연결을 용이하게 하며, 스마트워치, 피트니스 트래커, 무선 이어폰 등 웨어러블 기기에 선호되고 있습니다. 또한, 블루투스 연결은 헬스케어 기기, 피트니스 트래커, 증강현실/가상현실 헤드셋, 스마트 글래스 및 기타 웨어러블 기술에 널리 사용되어 실시간 데이터 공유 및 모니터링을 가능하게 합니다.
시장은 최종사용자별로 국방 및 보안, 홈 오토메이션, 의료 및 헬스케어, 기업 및 산업, 피트니스 및 웰니스, 인포테인먼트 게임, 기타의 두 가지 주요 부문으로 분류됩니다. 현재 인포테인먼트 게임이 시장을 지배하고 있는 분야는 인포테인먼트 게임입니다. 웨어러블 컴퓨팅 시장은 5G 네트워크와 Bluetooth LE 및 Wi-Fi 6와 같은 저지연 통신 기술의 등장으로 5G 네트워크와 저지연 통신 기술이 등장함에 따라, 인포테인먼트 및 게임 부문이 강력한 수요와 중요한 기술 혁신으로 선두주자로 자리매김하고 있습니다. 원활한 멀티플레이어 게임, 라이브 스트리밍, 클라우드 기반 인포테인먼트 서비스를 쉽게 이용할 수 있게 되었습니다. 이러한 향상된 연결 방식을 통해 웨어러블은 고품질의 실시간 인터랙티브 경험을 제공할 수 있게 되었습니다.
웨어러블 컴퓨팅 시장 : 지역별 분석
북미는 주로 피트니스 및 스포츠 산업의 성장으로 인해 시장 확대를 주도하고 있습니다. 이 지역, 특히 미국과 캐나다에서는 피트니스, 웰빙, 라이프스타일 개선을 우선시하는 건강 지향적인 개인들의 증가가 두드러집니다. 웨어러블 기술은 운동선수, 피트니스 애호가 및 전문가에게 필수적인 요소로 자리 잡았으며, 심박수 변동, 최대 VO2max, 근육 피로와 같은 성능 지표를 모니터링할 수 있게 해줍니다. 이 장치들은 운동 능력을 향상시키고, 훈련 요법을 개선하며, 부상 위험을 줄이기 위해 고안되었습니다. World Wellness Institute에 따르면 미국 소비자들은 다른 어떤 나라보다 신체 활동에 더 많은 돈을 투자하고 있으며, 그 금액은 2,650억 달러에 달하며, 미국은 세계 시장의 약 1/3을 차지하고 있습니다. 반면, 아시아태평양은 기술 혁신, 젊은 층, 헬스케어 도입 증가에 힘입어 가장 빠르게 성장하는 시장으로 부상하고 있습니다.
웨어러블 컴퓨팅 시장 : 경쟁 구도
웨어러블 컴퓨팅 시장은 많은 기존 기업들과 신규 진입자들이 시장 주도권을 잡기 위해 치열한 경쟁을 벌이고 있는 것이 특징입니다. 이러한 경쟁 환경은 지속적인 기술 혁신, 다재다능한 디바이스에 대한 소비자 수요, 기술 발전에 의해 촉진되고 있습니다. 각 업체들은 건강 추적, 엔터테인먼트, 게임 등 다양한 기능을 제공하는 제품을 출시하고 있습니다. 또한, 브랜드들은 웨어러블을 스마트폰, 태블릿, 사물인터넷(IoT) 시스템 등 다른 기기와 원활하게 연결되는 생태계를 구축하고 있습니다. 소비자의 관심을 끌기 위해 기업들은 인공지능, 5G 연결, 생체 센서와 같은 첨단 기술을 도입하고 있습니다.
목차
제1장 웨어러블 컴퓨팅 시장 개요
조사 범위
시장 추정 기간
제2장 주요 요약
시장 내역
경쟁 인사이트
제3장 웨어러블 컴퓨팅의 주요 시장 동향
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
시장 기회
시장 전망 동향
제4장 웨어러블 컴퓨팅 시장 : 산업 분석
PEST 분석
Porter's Five Forces 분석
시장 성장 전망 : 매핑
규제 체제 분석
제5장 웨어러블 컴퓨팅 시장 : 높아지는 지정학적 긴장의 영향
COVID-19 팬데믹의 영향
러시아·우크라이나 전쟁의 영향
중동 분쟁의 영향
제6장 웨어러블 컴퓨팅 시장 상황
웨어러블 컴퓨팅 시장 점유율 분석(2024년)
주요 제조업체별 내역 데이터
기존 기업 분석
신흥 기업 분석
제7장 웨어러블 컴퓨팅 시장 : 제품 종류별
개요
부문별 점유율 분석 : 제품 종류별
스마트 워치
스마트 주얼리
피트니스 트래커
바디 카메라
헤드 마운트 디스플레이
기타
제8장 웨어러블 컴퓨팅 시장 : 접속 방식별
개요
부문별 점유율 분석 : 접속 방식별
Bluetooth
Wi-Fi
4G/5G
기타
제9장 웨어러블 컴퓨팅 시장 : 최종사용자별
개요
부문별 점유율 분석 : 최종사용자별
방위·보안
홈 오토메이션
의료·헬스케어
기업·산업
피트니스·웰니스
인포테인먼트
게임
기타
제10장 웨어러블 컴퓨팅 시장 : 지역별
소개
북미
개요
북미의 주요 제조업체
미국
캐나다
유럽
개요
유럽의 주요 제조업체
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
네덜란드
스웨덴
러시아
폴란드
기타
아시아태평양(APAC)
개요
아시아태평양의 주요 제조업체
중국
인도
일본
한국
호주
인도네시아
태국
필리핀
기타
라틴아메리카(LATAM)
개요
라틴아메리카의 주요 제조업체
브라질
멕시코
아르헨티나
콜롬비아
기타
중동 및 아프리카(MEA)
개요
중동 및 아프리카의 주요 제조업체
사우디아라비아
아랍에미리트
이스라엘
터키
알제리
이집트
기타
제11장 주요 벤더 분석 : 웨어러블 컴퓨팅 업계
경쟁 대시보드
경쟁 벤치마크
경쟁 포지셔닝
기업 개요
Apple Inc.
Fossil Group
Garmin Ltd.
Google LLC
NIKE, Inc.
Samsung
Sony Corp.
Sensoria
Huawei Technologies Co.
Xiamoi Inc.
Others
제12장 AnalystView의 전방위적 분석
ksm
영문 목차
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REPORT HIGHLIGHT
Wearable Computing Market size was valued at US$ 59,840.54 Million in 2024, expanding at a CAGR of 21.20% from 2025 to 2032.
Wearable computers are engineered to enhance accessibility and convenience, while also improving workplace efficiency by providing immediate access to information for the user. These devices are generally lightweight and discreet, enabling users to engage with technology without relying on conventional desktop or mobile devices. Typically, they connect to smartphones, computers, or cloud services to synchronize data, execute complex functions, or deliver real-time information. Wearable computing finds applications in various fields, including fitness, health monitoring, entertainment, navigation, and professional tasks such as remote communication and task management.
Wearable Computing Market- Market Dynamics
The increasing awareness of health and fitness is anticipated to propel market expansion. Wearable devices, particularly fitness trackers and smartwatches, are extensively utilized for monitoring physical activity, heart rate, sleep patterns, and various health indicators. This trend is fostering growth within the healthcare and wellness industries. According to fitness tracker industry statistics, in 2020, more than 445 million wearable fitness devices were shipped to consumers, with fitness tracker revenue growing more than 31% due to the pandemic. Nevertheless, advancements in battery technology are expected to enhance the longevity of these devices, presenting a significant opportunity for increased consumer adoption. Additionally, the absence of standardization may hinder market growth.
Wearable Computing Market- Key Insights
As per the analysis shared by our research analyst, the global market is estimated to grow annually at a CAGR of around 21.20% over the forecast period (2025-2032)
Based on product type segmentation, Smart Watches was predicted to show maximum market share in the year 2024
Based on Connectivity segmentation, Bluetooth was the leading Connectivity in 2024
Based on End-User segmentation, Infotainment Gaming was the leading End-User in 2024
Based on region, North America was the leading revenue generator in 2024
Wearable Computing Market- Segmentation Analysis:
The Global Wearable Computing Market is segmented on the basis of Product Type, Connectivity, End-User, and Region.
The market is categorized into three segments based on product type: Smart Watches, Smart Jewelry, Fitness Trackers, Body-worn Cameras, Head Mount Displays, and Others. The Smart Watches segment holds a dominant position within the market. These devices are extensively utilized for health monitoring purposes, such as tracking heart rates, analyzing sleep patterns, measuring SpO2 levels, and monitoring fitness activities, which contributes to their widespread adoption. The increasing integration of IoT technology has positioned smartwatches as essential components of smart ecosystems, facilitating seamless connectivity with various devices. Major markets, including North America, Europe, and Asia Pacific, are experiencing significant demand, with leading brands such as Apple, Samsung, Garmin, and Huawei at the forefront of this segment.
The market is categorized into two segments based on connectivity: Bluetooth, Wi-Fi, 4G/5G, and Others. The Bluetooth connectivity segment leads the market. The Wearable Computing Market is significantly influenced by the Bluetooth connectivity segment, which prevails due to its adaptability and extensive adoption across a variety of devices and applications. Bluetooth technology facilitates seamless connections with numerous devices, such as smartphones, tablets, and laptops, rendering it a favored option for wearable devices including smartwatches, fitness trackers, and wireless earphones. Furthermore, Bluetooth connectivity is extensively utilized in healthcare devices, fitness trackers, augmented reality/virtual reality headsets, smart glasses, and other wearable technologies, enabling real-time data sharing and monitoring.
The market is categorized into two primary segments based on End-User: Defense & Security, Home Automation, Medical & Healthcare, Enterprise & Industrial, Fitness & Wellness, Infotainment Gaming, and Others. Infotainment Gaming is currently the dominant segment within the market. The Wearable Computing Market is being profoundly influenced by the infotainment and gaming sector, which is establishing itself as a leader due to strong demand and significant technological innovations. The advent of 5G networks and low-latency communication technologies such as Bluetooth LE and Wi-Fi 6 facilitates seamless multiplayer gaming, live streaming, and cloud-based infotainment services. This enhanced connectivity empowers wearables to deliver high-quality, real-time interactive experiences.
Wearable Computing Market- Geographical Insights
North America leads the market expansion, primarily due to the growth of the Fitness and Sports Industry. The region, especially the United States and Canada, has experienced a notable increase in health-conscious individuals who prioritize fitness, wellness, and lifestyle enhancements. Wearable technology has become essential for athletes, fitness aficionados, and professionals, enabling them to monitor performance indicators such as heart rate variability, VO2 max, and muscle fatigue. These devices are engineered to enhance athletic performance, refine training regimens, and mitigate injury risks. According to the Global Wellness Institute, consumers in the United States allocate more funds to physical activity than any other nation, amounting to $265 billion, with the U.S. representing nearly one-third of the global market. Meanwhile, the Asia Pacific region is emerging as the fastest-growing market, propelled by technological innovations, a youthful demographic, and increasing healthcare adoption.
Wearable Computing Market- Competitive Landscape:
The Wearable Computing Market exhibits a high level of competition, characterized by a multitude of established firms and new entrants striving for market leadership. This competitive environment is fueled by continuous innovation, consumer demand for versatile devices, and technological advancements. Firms are introducing products that offer diverse functionalities, encompassing health tracking, entertainment, and gaming. Additionally, brands are creating ecosystems that seamlessly connect wearables with other devices, including smartphones, tablets, and Internet of Things (IoT) systems. To capture consumer interest, companies are incorporating state-of-the-art technologies such as artificial intelligence, 5G connectivity, and biometric sensors.
Recent Developments:
On 5 June 2023, Apple introduced the Apple Vision Pro, an innovative spatial computer that integrates digital content with the physical environment, enabling users to remain engaged and connected with others. Vision Pro offers an expansive platform for applications that transcends the limitations of conventional displays and features a fully three-dimensional user interface, which is navigated through the most natural and intuitive means available-utilizing the user's eyes, hands, and voice.
SCOPE OF THE REPORT
The scope of this report covers the market by its major segments, which include as follows:
GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET KEY PLAYERS- DETAILED COMPETITIVE INSIGHTS
Apple Inc.
Fossil Group
Garmin Ltd.
Google LLC
NIKE, Inc.
Samsung
Sony Corp.
Sensoria
Huawei Technologies Co.
Xiamoi Inc.
Others
GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET, BY PRODUCT TYPE- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
Smart Watches
Smart Jewelry
Fitness Trackers
Body-worn Cameras
Head Mount Displays
Others
GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET, BY CONNECTIVITY- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
Bluetooth
Wi-Fi
4G/5G
Others
GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET, BY END-USER- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
Defense & Security
Home Automation
Medical & Healthcare
Enterprise & Industrial
Fitness & Wellness
Infotainment
Gaming
Others
GLOBAL WEARABLE COMPUTING MARKET, BY REGION- MARKET ANALYSIS, 2019 - 2032
North America
U.S.
Canada
Europe
Germany
UK
France
Italy
Spain
The Netherlands
Sweden
Russia
Poland
Rest of Europe
Asia Pacific
China
India
Japan
South Korea
Australia
Indonesia
Thailand
Philippines
Rest of APAC
Latin America
Brazil
Mexico
Argentina
Colombia
Rest of LATAM
The Middle East and Africa
Saudi Arabia
UAE
Israel
Turkey
Algeria
Egypt
Rest of MEA
Table of Contents
1. Wearable Computing Market Overview
1.1. Study Scope
1.2. Market Estimation Years
2. Executive Summary
2.1. Market Snippet
2.1.1. Wearable Computing Market Snippet by Product Type
2.1.2. Wearable Computing Market Snippet by Connectivity
2.1.3. Wearable Computing Market Snippet by End-User
2.1.4. Wearable Computing Market Snippet by Country
2.1.5. Wearable Computing Market Snippet by Region
2.2. Competitive Insights
3. Wearable Computing Key Market Trends
3.1. Wearable Computing Market Drivers
3.1.1. Impact Analysis of Market Drivers
3.2. Wearable Computing Market Restraints
3.2.1. Impact Analysis of Market Restraints
3.3. Wearable Computing Market Opportunities
3.4. Wearable Computing Market Future Trends
4. Wearable Computing Industry Study
4.1. PEST Analysis
4.2. Porter's Five Forces Analysis
4.3. Growth Prospect Mapping
4.4. Regulatory Framework Analysis
5. Wearable Computing Market: Impact of Escalating Geopolitical Tensions