고객 여정 분석(CJA) 시장 : 컴포넌트별, 터치 포인트별, 배포별, 조직 규모별, 애플리케이션별, 업종별, 지역별(2025-2033년)
Customer Journey Analytics Market Report by Component, Touchpoint, Deployment, Organization Size, Application, Industry Vertical, and Region 2025-2033
상품코드 : 1701809
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 148 Pages
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한글목차

세계의 고객 여정 분석(CJA) 시장 규모는 2024년에 150억 달러에 달했습니다. 향후 이 시장은 2033년까지 522억 달러에 달할 것으로 예측되며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 14.8%입니다. 전략적 의사결정을 지원하기 위해 정보를 디지털 형식으로 변환하는 요구가 증가하고 있으며, 그 결과 업무 효율성이 향상되고 있는 것이 주로 시장을 강화하고 있습니다.

고객 여정 분석은 고객 여정의 모든 접점에서 고객 경험을 분석 및 추적하는 프로세스를 말합니다. 이 분석에는 획득, 활성화, 도입의 세 가지 주요 단계가 포함됩니다. 고객 여정 분석은 고객 행동에 대한 실시간 인사이트를 제공하기 위해 조직과 기업에서 널리 사용되고 있습니다. 고객 여정 분석에는 고객 세분화, 예측 분석, 실시간 분석과 같은 고급 분석 기법이 포함됩니다. 고객 여정 분석은 모든 채널의 데이터를 하나의 인터페이스로 통합하여 전체적인 관점에서 더 나은 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다. 또한 고객 행동 예측, 소비자 경험 개선, 매출 증대, 고객 확보 촉진에도 도움이 됩니다. 그 결과, IT, 통신, 헬스케어, 호텔, 여행, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 업계에서 널리 활용되고 있습니다.

고객 여정 분석 시장 동향 :

세계 디지털화의 진전은 시장 성장에 대한 밝은 전망을 낳고 있습니다. 이와 더불어, 다양한 조직에서 전략적 의사결정을 지원하기 위한 인사이트를 얻기 위해 정보를 디지털화할 필요성이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 트래픽 분석 및 E-Commerce 분석을 수행하기 위한 제품의 보급이 시장 개발을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로, 고객 여정 동안 지능적이고 편리하며 정보에 입각한 고객 경험을 제공하는 데 도움이 되는 인공지능(AI)의 통합과 같은 다양한 기술 발전이 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한 소매업 및 E-Commerce 업계에서는 여러 채널에 걸친 고객 여정을 실시간으로 추적하는 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 개인화된 옴니채널 경험의 도입이 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 다양한 산업에서 분석 소프트웨어의 확산, 스마트폰 보급률 증가, 여러 플랫폼에서 일관된 고객 지원에 대한 수요 증가 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계의 고객 여정 분석 시장

제6장 시장 내역 : 컴포넌트별

제7장 시장 내역 : 터치 포인트별

제8장 시장 내역 : 배포별

제9장 시장 내역 : 조직 규모별

제10장 시장 내역 : 애플리케이션별

제11장 시장 내역 : 업종별

제12장 시장 내역 : 지역별

제13장 SWOT 분석

제14장 밸류체인 분석

제15장 Porter's Five Forces 분석

제16장 가격 분석

제17장 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

The global customer journey analytics market size reached USD 15.0 Billion in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 52.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.8% during 2025-2033. The rising requirement for converting information into digital forms to support strategic decision-making, which, in turn, provides operational efficiency, is primarily bolstering the market.

Customer journey analytics refers to the process of analyzing and tracking customer experience across every touchpoint in the customer journey. It involves acquisition, activation and adoption as its three main stages. It is widely used by organizations and enterprises to provide real-time insights into customer behavior. Customer journey analytics encompasses advanced analytics methods, such as customer segmentation, predictive analytics and real-time analytics. It combines data from every channel into a single interface that assists in making better decisions with a holistic view. It also aids in predicting customer behavior, improving consumer experience, increasing revenue and boosting customer acquisition. As a result, it is widely used across telecommunications, healthcare, hospitality, travel, and banking, financial services and insurance (BFSI) industries.

Customer Journey Analytics Market Trends:

The emergence of digitalization across the globe is creating a positive outlook for market growth. In addition to this, the increasing need to convert information into digital form to gain insights that support strategic decision-making in various organizations is favoring the market growth. Moreover, the widespread product adoption to perform traffic and e-commerce analytics is driving the development of the market. Apart from this, various technological advancements, such as the integration of artificial intelligence (AI) that assists in providing intelligent, convenient and informed customer experience during the customer journey, are providing an impetus to the market growth. Furthermore, the increasing product demand in the retail and e-commerce industries to track the customer journey across multiple channels in real-time and the introduction of personalized omnichannel experience is positively impacting the market growth. Other factors, including widespread adoption of analytics software in various industries, increasing penetration of smartphones, and the growing demand for consistent customer support across multiple platforms, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

Breakup by Touchpoint:

Breakup by Deployment:

Breakup by Organization Size:

Breakup by Application:

Breakup by Industry Vertical:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc., Callminer Inc., Cisco Systems Inc., Genesys Telecommunications Laboratories Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, NICE Ltd., Oracle Corporation, Salesforce Inc., SAP SE, Teradata Corporation and Verint Systems Inc.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Customer Journey Analytics Market

6 Market Breakup by Component

7 Market Breakup by Touchpoint

8 Market Breakup by Deployment

9 Market Breakup by Organization Size

10 Market Breakup by Application

11 Market Breakup by Industry Vertical

12 Market Breakup by Region

13 SWOT Analysis

14 Value Chain Analysis

15 Porters Five Forces Analysis

16 Price Analysis

17 Competitive Landscape

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