세계의 퍼스널케어 포장 시장 : 재료 유형별, 포장 유형별, 용도별, 지역별(2025-2033년)
Personal Care Packaging Market Report by Material Type (Plastic, Glass, Metal, Paper), Packaging Type (Bottles, Jars, Pouches, Tubes, Cans, and Others), Application (Skin Care, Hair Care, Bath and Shower, Cosmetics, and Others), and Region 2025-2033
상품코드:1675596
리서치사:IMARC
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 144 Pages
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한글목차
퍼스널케어 포장 시장 세계 시장 규모는 2024년 361억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 513억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 3.8%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상하고 있습니다. 퍼스널케어 산업의 괄목할만한 성장, 커스터마이징 및 개인화의 새로운 트렌드, 지속 가능한 포장의 도입은 시장을 주도하는 주요 요인 중 일부입니다.
퍼스널케어 포장이란 퍼스널케어 품목을 보관, 운송 및 제시하는 데 사용되는 보호 커버를 말합니다. 병, 항아리, 튜브, 스프레이, 캔, 파우치, 컴팩트 케이스, 블리스 터 팩, 작은 봉지, 일회용 팩 등이 포함됩니다. 이 제품들은 플라스틱, 금속, 유리, 판지, 골판지 등 호환 가능하고 내구성이 뛰어나며 비용 효율적인 다양한 재료를 사용하여 제조됩니다. 퍼스널케어 포장은 스킨 케어 제품, 헤어 케어 제품, 화장품, 향수, 향수, 미용 제품, 바디 워시, 젤, 크림, 로션, 개인 위생 용품의 포장에 널리 사용됩니다. 사용자의 편의성을 높이고, 제품의 위생과 안전을 유지하며, 오염, 습기, 광선, 공기의 침입을 방지합니다. 또한 유통기한 연장, 변조 방지, 시각적 매력 향상, 제품명, 성분, 사용방법, 경고, 규정 준수 정보 등 귀중한 정보를 제공합니다.
퍼스널케어 포장 시장 동향 :
퍼스널케어 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 주요 요인 중 하나입니다. 퍼스널케어 포장은 샴푸, 로션, 비누, 치약, 치약, 헤어 오일, 바디워시, 면도 크림, 생리대, 생리대, 탐폰, 향수, 데오도란트, 코롱을 보호, 보관, 운송하는 데 널리 사용되고 있습니다. 또한, 커스터마이징과 개인화의 새로운 트렌드가 고객 맞춤형 제품을 만들기 위한 포장 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 안전하고 친환경적이며 생분해성, 탄소 발자국을 최소화하고 사탕수수, 대나무, 해조류와 같은 식물 유래 재료를 사용하여 제조된 지속 가능한 포장 솔루션의 도입은 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 이와 더불어, NFC(Near Field Communication) 태그 및 QR(Quick Response) 코드와 같은 스마트 패키징 기술의 통합은 인터랙티브한 경험을 제공하고 추가 제품 정보, 고객 리뷰 및 개인화된 추천을 제공하는 스마트 패키징 기술의 통합이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한, 최근 여행용 사이즈의 병이나 파우치와 같은 휴대용 포장 솔루션의 개발은 컴팩트하고 편리하며 항공사 규정을 충족하고 소비자가 좋아하는 제품을 이동 중에도 휴대(OTG)할 수 있게 함으로써 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 제품을 경쟁사와 차별화하고, 신규 고객을 유치하고, 인지 가치를 높이고, 판매를 촉진하기 위한 브랜딩 및 마케팅 활동에 제품이 광범위하게 적용되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 기타 요인으로는 소비자의 지출 능력 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 전자상거래 산업의 급속한 확장 등이 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
세계 퍼스널케어 포장 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
세계 퍼스널케어 포장 시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 퍼스널케어 포장 시장의 세계에 미치는 영향은?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 퍼스널케어 포장 시장은 어느 국가인가?
재료 유형별 시장 분석은?
퍼스널케어 포장 시장에서 가장 매력적인 소재 유형은?
포장 유형별 시장 분석은?
퍼스널케어 포장 시장에서 가장 매력적인 포장 유형은?
용도별 시장 분석은?
퍼스널케어 포장 시장에서 가장 매력적인 용도는?
세계 퍼스널케어 포장 시장 경쟁 구도는?
세계 퍼스널케어 포장 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 퍼스널케어 포장 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 재료 유형별
플라스틱
유리
금속
지
제7장 시장 분석 : 포장 유형별
병
단지
파우치
튜브
캔
기타
제8장 시장 분석 : 용도별
스킨케어
헤어케어
바스 및 샤워
화장품
기타
제9장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 내역 : 국가별
제10장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회
개요
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Albea Group
Amcor plc(Bemis Co)
AptarGroup Inc
Ardagh Group S.A.
Crown Holdings Inc.
Gerresheimer AG
ITC Limited
Mondi plc
ProAmpac Holdings Inc.
Silgan Holdings Inc
Sonoco Products Company
WestRock Company
Winpak Ltd
LSH
영문 목차
영문목차
The global personal care packaging market size reached USD 36.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 51.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.8% during 2025-2033. The significant growth in the personal care industry, emerging trends of customization and personalization, and the introduction of sustainable packaging represent some of the key factors driving the market.
Personal care packaging refers to a protective covering used to store, transport, and present personal care items. It includes bottles, jars, tubes, sprays, cans, pouches, compact cases, blister packs, sachets, and single-use packets. These products are manufactured using various compatible, durable, and cost-effective materials, such as plastics, metals, glasses, paperboard, and cardboard. Personal care packaging is widely used to pack skin and hair care products, cosmetics, fragrances, grooming items, body washes, gels, creams, lotions, and personal hygiene products. It offers user convenience, maintains product hygiene and safety and prevents contamination, moisture, light exposure, and air ingress. It also helps to increase shelf life, prevent tampering, enhance visual appeal, and provides] valuable information, such as product name, ingredients, usage instructions, warnings, and regulatory compliance information.
Personal Care Packaging Market Trends:
The significant growth in the personal care industry is one of the primary factors creating a positive outlook for the market. Personal care packaging is widely used to protect, store, and transport shampoos, lotions, soaps, toothpaste, hair oil, body wash, shaving creams, sanitary pads, tampons, perfumes, deodorants, and colognes. Furthermore, the emerging trend of customization and personalization is facilitating the demand for packaging to create tailored and unique products for customers. Additionally, the introduction of sustainable packaging solutions, which is safe, eco-friendly, biodegradable, minimizes carbon footprint, and manufactured using plant-based materials, such as sugarcane, bamboo, and seaweed, is providing an impetus to the market growth. Besides this, the integration of smart packaging technologies, such as near-field communication (NFC) tags and quick response (QR) codes that provide an interactive experience and offer additional product information, customer review, and personalized recommendations, is supporting the market growth. Moreover, the recent development of portable packaging solutions, such as travel-size bottles and pouches that are compact, highly convenient, meet airline regulations, and allow consumers to carry their favorite products on the go (OTG), is contributing to the market growth. Apart from this, the widespread product application for branding and marketing activities to differentiate products from the competition, attract new customers, enhance perceived value, and drive sales is providing a thrust to the market growth. Other factors, including growing expenditure capacities of consumers, extensive research and development (R&D) activities, and the rapid expansion of the e-commerce industry, are anticipated to drive the market growth.
Key Market Segmentation:
Material Type Insights:
Plastic
Glass
Metal
Paper
Packaging Type Insights:
Bottles
Jars
Pouches
Tubes
Cans
Others
Application Insights:
Skin Care
Hair Care
Bath and Shower
Cosmetics
Others
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific was the largest market for personal care packaging. Some of the factors driving the Asia Pacific personal care packaging market included rapid expansion in the personal care industry, increasing demand for customization, and various product innovations.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global personal care packaging market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Albea Group, Amcor plc (Bemis Co), AptarGroup Inc, Ardagh Group S.A., Crown Holdings Inc., Gerresheimer AG, ITC Limited, Mondi plc, ProAmpac Holdings Inc., Silgan Holdings Inc, Sonoco Products Company, WestRock Company, Winpak Ltd, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global personal care packaging market performed so far, and how will it perform in the coming years ?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global personal care packaging market ?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global personal care packaging market ?
What are the key regional markets ?
Which countries represent the most attractive personal care packaging market ?
What is the breakup of the market based on the material type ?
Which is the most attractive material type in the personal care packaging market ?
What is the breakup of the market based on the packaging type ?
Which is the most attractive packaging type in the personal care packaging market ?
What is the breakup of the market based on application ?
Which is the most attractive application in the personal care packaging market ?
What is the competitive structure of the global personal care packaging market ?
Who are the key players/companies in the global personal care packaging market ?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Personal Care Packaging Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Material Type
6.1 Plastic
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Glass
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Metal
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Paper
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Bottles
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Jars
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Pouches
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Tubes
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Cans
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Skin Care
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Hair Care
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Bath and Shower
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cosmetics
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 Drivers, Restraints, and Opportunities
10.1 Overview
10.2 Drivers
10.3 Restraints
10.4 Opportunities
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Albea Group
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Amcor plc (Bemis Co)
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 AptarGroup Inc
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Ardagh Group S.A.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Crown Holdings Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Gerresheimer AG
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 ITC Limited
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Mondi plc
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 ProAmpac Holdings Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Silgan Holdings Inc
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Sonoco Products Company
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 WestRock Company
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.13 Winpak Ltd
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.