보청기 시장 : 제품 유형별, 청각 장애별, 환자 유형별, 기술 유형별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)
Hearing Aid Market Report by Product Type, Hearing Loss, Patient Type, Technology Type, End-User, and Region 2025-2033
상품코드:1675406
리서치사:IMARC
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 139 Pages
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한글목차
세계의 보청기 시장 규모는 2024년에 72억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 117억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 5.34%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 이 시장을 촉진하고 있는 것은 난청의 유병률 증가, 고령화 인구의 증가, 테크놀러지의 지속적 진보, 청각 건강에 관한 의식의 향상, 헬스케어 서비스에 대한 액세스의 개선 등입니다.
보청기는 청력을 개선하기 위해 사용되는 소형 배터리로 작동되는 전자기기로 귀 안이나 귀 뒤에 착용합니다. 보청기는 청력이 약한 사람이 듣고, 의사소통을 하고, 일상 생활에 참여하기 위해 소리를 증폭시키는 데 사용됩니다. 보청기는 증폭기, 마이크, 스피커로 구성되어 귀로 들어오는 소리의 진동을 확대하여 더 큰 진동을 감지하고 신경 신호로 변환하여 뇌에 전달합니다. 보청기에는 다양한 디자인이 있으며, 사용자의 요구에 따라 맞춤형으로 제작됩니다. 예를 들어 소리를 증폭하는 아날로그 기술 및 디지털 기술, 음파의 흐름을 조절하고 출력 품질을 높이기 위한 이어피스나 이어몰드 등이 있습니다.
세계 보청기 시장 동향 :
세계에서 노인 인구가 증가하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 노년층은 나이가 들어감에 따라 점차 청력이 저하되는 경우가 많기 때문에 이러한 계층의 제품 수요가 증가하고 있습니다. 또한 대중들 사이에서 청각 장애의 발생률이 크게 증가하고 있습니다. 특히 영유아의 경우 치료하지 않고 방치하는 경우가 많으며, 그 결과 다양한 심리적 장애와 대화 장애가 발생합니다. 또한 방수 보청기와 같은 혁신적인 제품 출시와 함께 미학적으로 매력적인 디자인의 도입도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 디지털 기술의 도입과 고주파 난청을 극복하기 위한 인공와우와 보청기 기술을 통합한 제품의 도입으로 시장 전망은 더욱 밝아질 것으로 예상됩니다. 기타 소음 공해 수준 증가, 출생시 합병증 및 귀 감염 사례 증가, 가처분 소득 증가, 제조업체의 연구개발(R&D)에 대한 집중 강화 등도 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
이 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 세계 보청기 시장 규모는?
2025-2033년 세계 보청기 시장의 성장률은?
세계 보청기 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
COVID-19가 세계 보청기 시장에 미치는 영향은?
전 세계 보청기 시장의 제품 유형별 분류는?
청각 장애별 세계 보청기 시장 현황은?
전 세계 보청기 시장의 환자 유형별 분류는?
세계 보청기 시장의 기술 유형별 분류는?
세계 보청기 시장의 최종사용자별 분석은?
세계 보청기 시장의 주요 지역은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 어프로치
톱다운 어프로치
조사 방법
제3장 개요
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 보청기 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 내역 : 제품 유형별
시장 내역 : 청각 장애별
시장 내역 : 환자 유형별
시장 내역 : 기술 유형별
시장 내역 : 최종사용자별
시장 내역 : 지역별
시장 예측
제6장 시장 내역 : 제품 유형별
보청기
주요 유형
BTE(Behind-the-Ear)
RITE(Receiver-in-the Ear)
ITE(In-the-Ear)
CHA(Canal Hearing Aids)
기타
청각 임플란트
주요 유형
인공와우
BAHA 임플란트
제7장 시장 내역 : 청각 장애별
감음 난청
전음 난청
제8장 시장 내역 : 환자 유형별
성인
소아
제9장 시장 내역 : 기술 유형별
아날로그
디지털
제10장 시장 내역 : 최종사용자별
병원
이비인후과 클리닉·청각 센터
개인
기타
제11장 시장 내역 : 지역별
유럽
북미
아시아태평양
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제12장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제13장 밸류체인 분석
제14장 Porter's Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁의 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제15장 가격 분석
제16장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업의 개요
Sonova Holding AG
Starkey Laboratories, Inc.
MED-EL GmbH
Demant A/S
WS Audiology A/S
Widex A/S
Sivantos Group
GN Store Nord A/S
Cochlear Limited
SeboTek Hearing Systems LLC
ReSound Group(GN Hearing A/S)
AGX Hearing(Audigy Group)
Audina Hearing Instruments, Inc.
Lisound Hearing Aid(Fuzhou) Co., Ltd.
Banglijian
GlaxoSmithKline plc
Benson Hearing
KSA
영문 목차
영문목차
The global hearing aid market size reached USD 7.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 11.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.34% during 2025-2033. The market is driven by the increasing prevalence of hearing loss, growing aging population, ongoing advancements in technology, rising awareness about hearing health, and improved access to healthcare services.
A hearing aid is a small battery-powered electronic device that is used to improve hearing and is worn in or behind the ear. It is used to amplify the sounds to listen, communicate and participate in the daily activities by individuals with low hearing abilities. A hearing aid consists of an amplifier, microphone and a speaker that magnifies sound vibrations entering the ear, perceive larger vibrations and convert them into neural signals that are passed into the brain. The devices are available in a wide range of designs and are customized according to the requirements of the user. For instance, the device may have analog or digital technology for amplification of sound or have earpieces or earmolds to direct the flow of soundwaves and enhance the output quality.
Global Hearing Aid Market Trends:
The rising geriatric population across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Old age is often characterized by a gradual hearing loss, which increases the product demand from this section of the population. Furthermore, there has been a significant increase in the incidence of hearing disabilities among the masses. A significant number of cases, especially that of infants, remain untreated, which then results in various psychological and speaking disabilities. Additionally, the introduction of aesthetically appealing designs, coupled with the launch of innovative product variations such as waterproof hearing aids, is also contributing to the market growth. The implementation of digital technology coupled with the introduction of products that integrate cochlear implant and hearing aid technology to overcome the high-frequency hearing loss is expected to further create a positive outlook for the market. Other factors such as rising noise pollution levels, growing cases of birth complications and ear infections, increasing disposable income and enhanced focus on research and development (R&D) by manufacturers are also expected to drive the market growth.
Key Market Segmentation:
Breakup by Product Type:
Hearing Devices
Behind-the-Ear (BTE)
Receiver-in-the Ear (RITE)
In-the-Ear (ITE)
Canal Hearing Aids (CHA)
Others
Hearing Implants
Cochlear Implants
BAHA Implants
The market has been bifurcated on the basis of the product type, which includes hearing devices and hearing implants, wherein hearing devices are the most popular product type, which has been further categorized as behind-the-ear (BTE), receiver-in-the ear (RITE), in-the-ear (ITE), canal hearing aids (CHA), and others.
Breakup by Hearing Loss:
Sensorineural Hearing Loss
Conductive Hearing Loss
Based on the hearing loss, the market has been segmented into sensorineural and conductive hearing loss.
Breakup by Patient Type:
Adults
Pediatrics
On the basis of the patient type, the market has been segregated into adults and pediatrics. Currently, hearing aids are most commonly bought for adult patients.
Breakup by Technology Type:
Analog
Digital
The report has analyzed the market according to the technology type, which mainly consists of analog and digital.
Breakup by End-User:
Hospitals
ENT Clinics and Audiology Centres
Individual
Others
Based on the end user, the market has been categorized as hospitals, ENT clinics and audiology centres, individual, and others.
Breakup by Region:
Europe
North America
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
On the geographical front, the market has been divided into Europe, North America, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America. Amongst these, Europe represents the largest market for hearing aids, holding the majority of the total market share.
Competitive Landscape:
The report has also analyzed the competitive landscape of the market with some of the key players being Sonova Holding AG, Starkey Laboratories, Inc., MED-EL GmbH, Demant A/S, WS Audiology A/S, Widex A/S, Sivantos Group, GN Store Nord A/S, Cochlear Limited, SeboTek Hearing Systems LLC, ReSound Group (GN Hearing A/S), AGX Hearing (Audigy Group), Audina Hearing Instruments, Inc., Lisound Hearing Aid (Fuzhou) Co., Ltd., Banglijian, GlaxoSmithKline plc, Benson Hearing, etc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global hearing aid market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global hearing aid market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global hearing aid market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global hearing aid market?
5.What is the breakup of the global hearing aid market based on the product type?
6.What is the breakup of the global hearing aid market based on the hearing loss?
7.What is the breakup of the global hearing aid market based on the patient type?
8.What is the breakup of the global hearing aid market based on the technology type?
9.What is the breakup of the global hearing aid market based on the end-user?
10.What are the key regions in the global hearing aid market?