세계의 화이트 와인 시장 보고서 : 제품 유형, 보디 유형, 감미도, 판매채널, 지역별(2025-2033년)
White Wine Market Report by Product Type, Body Type, Sweetness Level, Sales Channel, and Region 2025-2033
상품코드 : 1675356
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 136 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,363,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,818,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,273,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계의 화이트 와인 시장 규모는 2024년에 439억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에 643억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 4.12%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

화이트 와인은 짙은 색 또는 옅은 색의 포도즙으로 만든 희미하게 노란색 또는 호박색의 알코올 음료입니다. 화이트 와인은 보통 흰 포도에서 짜낸 과즙을 발효시켜 만들어지며, 탄닌, 수분, 향기 성분, 당분, 산, 알코올로 구성되어 있습니다. 상큼한 음료로 널리 마시는 것 외에도 해산물, 닭육류, 가금류, 크루디테, 파스타, 구운 고기 등 다양한 요리에 곁들이면 그 맛과 향을 더욱 돋보이게 합니다. 레드 와인에 비해 화이트 와인은 상큼한 산미, 꽃향기, 순수한 과일 향을 선사합니다. 또한 에피카테킨, 케르세틴, 레스베라트롤 등 다이어트, 숙취 해소, 질병 예방에 도움을 주는 다양한 항산화 물질이 풍부하게 함유되어 있습니다.

화이트 와인 시장 동향 :

세계에서 사교적 음주의 신흥 동향에 따른 와인 소비 증가는 시장 성장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 화이트 와인은 축제, 사교 모임, 로맨틱한 데이트, 결혼식, 피로연, 브라이덜 샤워, 기념일, 은퇴 파티 등에서 널리 사용되는 인기 있는 알코올 음료입니다. 또한 식문화에서 식사 중, 식간, 디저트와 함께 식전주로 제품 이용이 증가하고 있는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 심혈관 기능 개선, 신진대사 촉진, 폐 건강, 인지 기능 향상, 포도당 수치 조절, 당뇨병 및 암 위험 감소 등 다양한 건강 효과에 대한 소비자의 인식이 높아진 것도 제품 수요 증가의 배경입니다. 이 외에도 농약, 제초제, 화학비료를 사용하지 않고 폐기물을 줄이고 토양, 공기, 수질을 개선하기 위해 생산되는 지속가능한 화이트 와인의 채택은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 소비자의 지출 능력 증가, 다양한 E-Commerce 플랫폼을 통한 제품 구매 용이성, 새로운 맛의 도입, 피부 개선을 위한 제품 사용 증가 등 다른 요인들도 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계의 화이트 와인 시장

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

제7장 시장 내역 : 보디 유형별

제8장 시장 내역 : 감미도별

제9장 시장 내역 : 판매채널별

제10장 시장 내역 : 지역별

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

The global white wine market size reached USD 43.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 64.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.12% during 2025-2033.

White wine is a faintly yellow or amber-colored alcoholic beverage produced from the juice of dark or light-colored grapes. It is usually made by fermenting juice pressed from white grapes and comprises tannins, water, aromatics, sugar, acids, and alcohol. It is widely consumed as a refreshing drink and is also incorporated in various dishes, such as seafood, chicken, crudites, pasta, and roasted meats, to intensify the flavor and aroma. As compared to red wine, white wine provides zesty acidity, floral aromas, and pure fruit notes. It is also rich in various antioxidants, such as epicatechin, quercetin, and resveratrol, that assist in weight loss, reduce hangovers, and prevent diseases.

White Wine Market Trends:

The rising consumption of wine due to the emerging trends of social drinking across the globe is one of the primary factors driving the market growth. White wine is a popular alcoholic beverage widely consumed during celebrations, social gatherings, romantic dates, weddings, receptions, bridal showers, anniversaries, and retirement parties. In addition, the increasing product utilization in dietary culture as an aperitif during the meal, between meals, and with desserts is acting as another growth-inducing factor. The widespread product demand can also be attributed to the rising consumer awareness regarding its various health benefits, such as improved cardiovascular functions, increased metabolism, healthy lungs, boosted cognitive health, controlled glucose levels, and reduced risk of diabetes and cancer. Apart from this, the introduction of sustainable white wines produced without pesticides, herbicides, and chemical fertilizers that aim to reduce waste and improve soil, air, and water quality is positively influencing the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of consumers, easy product availability across various e-commerce platforms, the introduction of new flavors, and the increasing product utilization for improving skin, are anticipated to drive the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

Breakup by Body Type:

Breakup by Sweetness Level:

Breakup by Sales Channel:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accolade Wines, Casella Family Brands, Caviros Winery, Chateau Lafite Rothschild, Constellation Brands Inc., E & J Gallo Winery, Grupo Penaflor S.A., Marchesi Antinori Srl, The Wine Group, Treasury Wine Estates, Vina Concha Y Toro and Yantai Changyu Pioneer Wine Company Limited. Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global White Wine Market

6 Market Breakup by Product Type

7 Market Breakup by Body Type

8 Market Breakup by Sweetness Level

9 Market Breakup by Sales Channel

10 Market Breakup by Region

11 SWOT Analysis

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기