BPO 비즈니스 애널리틱스 시장 보고서 : 제공별, 전개 방식별, 용도별, 업계별, 지역별(2025-2033년)
BPO Business Analytics Market Report by Offering, Deployment Type, Application, Vertical, and Region 2025-2033
상품코드:1660721
리서치사:IMARC
발행일:2025년 02월
페이지 정보:영문 143 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
BPO 비즈니스 애널리틱스 세계 시장 규모는 2024년 328억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1,542억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 17.83%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 전망하고 있습니다. 데이터 기반 의사결정에 대한 수요 증가, 지속적인 기술 발전, 고객 경험에 대한 관심 증가, 디지털 혁신의 급격한 증가가 시장 성장을 주도하고 있습니다.
비즈니스 애널리틱스는 기업이 잠재 고객을 이해하고, 전략적 의사결정을 내리고, 운영 비용을 최적화하고, 비즈니스 숙련도와 경쟁력을 향상시킬 수 있도록 지원하는 데이터 관리 솔루션을 말합니다. 사물인터넷(IoT), 머신러닝, 인공지능(AI) 등 첨단 기술 솔루션이 비즈니스 프로세스에 널리 채택되면서 대량의 복잡한 데이터세트를 관리하는 비즈니스 분석의 활용이 증가하고 있습니다. 현재 기업들은 분석 기능을 비즈니스 프로세스 아웃소싱(BPO) 기업이나 제3자 서비스 제공업체에 아웃소싱하고 있습니다.
다양한 산업 분야에서 비즈니스 분석의 도입이 증가하고 있는 것은 전 세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 이와는 별도로 중소기업(SME)의 비즈니스 분석 사용 증가와 신생 기업의 수가 증가함에 따라 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 신뢰성, 확장성, 민첩성을 이유로 클라우드 기반 BPO 서비스의 인기가 높아지고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 코로나 바이러스 감염증(COVID-19)의 갑작스러운 확산으로 인해 의료 업계는 환자 기록, 병상 가용성 등 방대한 양의 병원 데이터를 효율적으로 관리하기 위한 비즈니스 분석에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이에 더해 여러 BPO 서비스 제공업체들이 온라인 서비스를 제공하기 위해 다양한 전략을 채택하고 있어 시장 전망이 밝아지고 있습니다.
본 보고서에서 다루는 주요 질문
BPO 비즈니스 애널리틱스 시장 규모는?
2025년부터 2033년까지 세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 예상 성장률은?
세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
COVID-19가 세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장에 미치는 영향은?
전 세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 제품별 분석 현황은?
세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 전개 유형에 따른 분류는?
세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 용도별 분석은?
세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 산업별 분석 현황은?
세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 주요 지역은?
세계 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장의 주요 플레이어/기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 BPO 비즈니스 애널리틱스 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 제공별
소프트웨어
시장 동향
시장 예측
서비스
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 내역 : 전개 방식별
클라우드 기반
시장 동향
시장 예측
온프레미스
시장 동향
시장 예측
제8장 시장 내역 : 용도별
재무·회계
시장 동향
시장 예측
인사
시장 동향
시장 예측
지식 프로세스 아웃소싱
시장 동향
시장 예측
조달과 공급망
시장 동향
시장 예측
고객 서비스
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제9장 시장 내역 : 업계별
BFSI
시장 동향
시장 예측
IT·통신
시장 동향
시장 예측
헬스케어
시장 동향
시장 예측
제조
시장 동향
시장 예측
소매
시장 동향
시장 예측
운송·물류
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제10장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 동향
시장 내역 : 국가별
시장 예측
제11장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제12장 밸류체인 분석
제13장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
제14장 가격 분석
제15장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Accenture PLC
Capgemini SE
Cognizant Technology Solutions
Exlservice Holdings Inc.
Genpact Limited
International Business Machines Corporation
Infosys Limited
Mu Sigma Inc.
NTT DATA Corporation(Nippon Telegraph and Telephone)
TATA Consultancy Services Limited(Tata Sons Private Limited)
Tech Mahindra Limited(Mahindra Group)
Wipro Limited
WNS Global Services
ksm
영문 목차
영문목차
The global BPO business analytics market size reached USD 32.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 154.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.83% during 2025-2033. The rising demand for data-driven decision making, ongoing technological advancements, growing focus on customer experience and the surging digital transformation are primarily driving the market's growth.
Business analytics refers to a data management solution that enables organizations to comprehend potential customers, make strategic decisions, optimize operational costs, and improve business proficiency and competitiveness. The widespread adoption of advanced technological solutions, such as the internet of things (IoT), machine learning and artificial intelligence (AI), in business processes, has increased the utilization of business analytics to manage large volume and complexity of data sets. Nowadays, organizations are subcontracting their analytics functions to business process outsourcing (BPO) companies or third-party service providers as it helps them to minimize cost on hiring in-house staff and focus on their core business operations.
The rising adoption of business analytics in various industry verticals represents one of the key factors spurring the global BPO business analytics market growth. Apart from this, the increasing utilization of business analytics across small and medium-sized enterprises (SMEs), coupled with the escalating number of business start-ups, is bolstering the market growth. Furthermore, the growing traction of cloud-based BPO services on account of their reliability, scalability and agility is also contributing to the growth of the market. Moreover, due to the sudden spread of the coronavirus disease (COVID-19), there is a rise in the demand for business analytics in the healthcare industry for efficiently managing the huge volume of hospital data, such as the record of patients and availability of beds. In addition to this, several BPO service providers are adopting different strategies to offer their services online, which is creating a positive outlook for the market.
Key Market Segmentation:
Breakup by Offering:
Software
Services
Breakup by Deployment Type:
Cloud-based
On-premises
Breakup by Application:
Finance & Accounting
Human Resources
Knowledge Process Outsourcing
Procurement & Supply Chain
Customer Services
Others
Breakup by Vertical:
BFSI
IT and Telecommunication
Healthcare
Manufacturing
Retail
Transportation and Logistics
Others
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Accenture PLC, Capgemini SE, Cognizant Technology Solutions, Exlservice Holdings Inc., Genpact Limited, International Business Machines Corporation, Infosys Limited, Mu Sigma Inc., NTT DATA Corporation (Nippon Telegraph and Telephone), TATA Consultancy Services Limited (Tata Sons Private Limited), Tech Mahindra Limited (Mahindra Group), Wipro Limited and WNS Global Services.
Key Questions Answered in This Report
1.How big is the BPO business analytics market?
2.What is the expected growth rate of the global BPO business analytics market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global BPO business analytics market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global BPO business analytics market?
5.What is the breakup of the global BPO business analytics market based on the offering?
6.What is the breakup of the global BPO business analytics market based on the deployment type?
7.What is the breakup of the global BPO business analytics market based on the application?
8.What is the breakup of the global BPO business analytics market based on the vertical?
9.What are the key regions in the global BPO business analytics market?
10.Who are the key players/companies in the global BPO business analytics market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global BPO Business Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Offering
6.1 Software
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Type
7.1 Cloud-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-premises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Finance & Accounting
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Human Resources
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Knowledge Process Outsourcing
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Procurement & Supply Chain
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Customer Services
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 IT and Telecommunication
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Healthcare
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Manufacturing
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Retail
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Transportation and Logistics
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Accenture PLC
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Capgemini SE
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Cognizant Technology Solutions
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Exlservice Holdings Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Genpact Limited
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 International Business Machines Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Infosys Limited
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Mu Sigma Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 NTT DATA Corporation (Nippon Telegraph and Telephone)
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 TATA Consultancy Services Limited (Tata Sons Private Limited)